Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Visconti schreef:Citaat:k vraag me dan toch af door wie en hoe vaak dat tegen je gezegd word.
Ach wat is veel, ik trek me er nooit echt veel van uit en net zo als je zegt ik krijg ook echt hele positieve reacties (met name van mensen die niet in het paarden wereldje zitten) Maja sommige mensen vinden het levens gevaarlijk, helemaal in het begin omdat mijn paard niet bepaald een dooie is. Maarja ik rij nu 1,5 jaar zo en we leven nog beide dus tja..
Heb trouwens een keer een soort van ruzie gehad met iemand die vond dat ik een dierenmishandeling was omdat ik bitloos reed, mens begon te krijzen dat ik mijn paard zn neus brak. Tja, een ander extreme..
over bizarre reacties gesproken ...............
Visconti schreef:Citaat:k vraag me dan toch af door wie en hoe vaak dat tegen je gezegd word.
Ach wat is veel, ik trek me er nooit echt veel van uit en net zo als je zegt ik krijg ook echt hele positieve reacties (met name van mensen die niet in het paarden wereldje zitten) Maja sommige mensen vinden het levens gevaarlijk, helemaal in het begin omdat mijn paard niet bepaald een dooie is. Maarja ik rij nu 1,5 jaar zo en we leven nog beide dus tja..
Heb trouwens een keer een soort van ruzie gehad met iemand die vond dat ik een dierenmishandeling was omdat ik bitloos reed, mens begon te krijzen dat ik mijn paard zn neus brak. Tja, een ander extreme..
(over dat mens dat begon te schreeuwen, wel heel komisch, lach je niet in een deuk?).
KiWiKo schreef:je hebt een paard eerder op de stop met een touwhalster of een bitloos hoofdstel dan met een bit![]()
wat het paard zelf aangeeft
KiWiKo schreef:En zo is hetwat het paard zelf aangeeft
dan komen we weer tot het gewoon naar individu kijken dan blindelings naar de leer (natural normal)
katiavl schreef:Volkomen mee eensdan komen we weer tot het gewoon naar individu kijken dan blindelings naar de leer (natural normal)
JoviBan schreef:Ik geloof er niet in dat er paarden zijn die een harde hand nodig zouden hebben.
)
wil je de mijne even lenen
superlief dier echt geen menslievender paard dan dat........... maar zooo gruwelijk lomp EN zoooo niet onder de indruk, zoooo stoer...... maar hij wil heel graag vertellen dat hij de baas is. En geloof me, grondwerk is mij met de paplepel ingegoten........ maar deze is niet onder de indruk
Nou helpt de harde hand ook niet altijd hoor! Want als je op het verkeerde moment het verkeerde doet, dan krijg je helemaal de deksel op je neus...
maar voordat je zover bent met heb
Norway_girl schreef:JoviBan schreef:Ik geloof er niet in dat er paarden zijn die een harde hand nodig zouden hebben.
Het ligt eraan hoe je het opvat, sommige paarden acsepteren geen bitloze optoming. Die zijn te veel gewend aan een bit in hun mond. Kijk naar een manege paard. Die jaren in zijn mond gerost is. Maar dat is andere koek, en daar gaat dit toppic niet over!
Norway_girl schreef:Kijk niemand anders weet wat voor jou paard beter werkt. Natural of Normal, ieder paard heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing. De ene heeft een harde hand nodig en de ander juist helemaal niet. Het ligt er ook helemaal aan, hoe je paard is opgevoed. Het blijven wel gewoonte dieren, net als ons.
JoviBan schreef:.
Ik doelde niet op bit en bitloos, en jij volgens mij ook niet?
Maar nu je er toch over begint: jùist manegepaarden zouden bitloos gereden moeten worden. Jùist omdat er jarenlang in hun mond gerost is.
KiWiKo schreef:JoviBan schreef:.
Maar nu je er toch over begint: jùist manegepaarden zouden bitloos gereden moeten worden. Jùist omdat er jarenlang in hun mond gerost is.
Meer dan mee eens! veel meer dan mee eens...................

KiWiKo schreef:JoviBan schreef:.
Meer dan mee eens! veel meer dan mee eens...................
daar vind ik die dus even hard op inwerkenkatiavl schreef:goh, de prutsende hand is ook hard met bitloos hoofdsteldaar vind ik die dus even hard op inwerken
beter oplossing zou zijn, leer je lesklanten rijden, sturen doe je met zit niet met bit
katiavl schreef:KiWiKo schreef:goh, de prutsende hand is ook hard met bitloos hoofdsteldaar vind ik die dus even hard op inwerken
beter oplossing zou zijn, leer je lesklanten rijden, sturen doe je met zit niet met bit
JoviBan schreef:@casperrr, waarom word je daar giftig om?
Als jij van jezelf vindt dat je het goed doet, dan kan een ander die daar anders over denkt, jou daar toch niet in raken?

KiWiKo schreef:katiavl schreef:
wat dacht je van gewoon een halstertje