Naturals in de randstad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Naturals in de randstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:04

een paard op het land kost volgens mij veel en veel minder tijd dan een paard op stal.

Je hoeft je stal niet te mesten, de gang niet te vegen, geen voer klaar te zetten en hij krijgt toch elke dag beweging! Dus als je een dagje niet wil rijden dan maakt dat niets uit!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:05

Nou ik zou wel de drollen uit de wei halen en mijn paard die elke dag goed gereden word moet zeker krachtvoer hebben. En ik zou er dan 2 of 3 keer per dag heen moeten. Gaat moeilijk als ik van 8 tot 6 werk

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:09

Mijn paard staat bij een boer in Stompwijk en gaat elke dag naar buiten. In de lente/zomer/herfst (zolang het kan) dag en nacht en momenteel alleen overdag. Heerlijk, ik zou mijn paard ook niet snel op een stal zetten waar dagelijkse weidegang niet mogelijk was. Ok, ik moet zeggen, onze bak is niet echt groot, en het is niet echt superdeluxe ofzo, maar ach, meer heb ik als recreatieruiter toch niet nodig.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 09:15

Danielledm schreef:
Heel hard maar dat is dan heel jammer....

Bij de vorige eigenaar stond me paard het hele jaar binnen in een donkere stal, nu kan die de hele dag kijken. Dus ergens denk hij weet niet beter.

Maar ja als we daar over gaan beginnen een konijn in een hok is ook niet leuk....

Dus?

Omdat je paard niet meer in een donker hok staat maar in een lichter hok, heeft hij het dus nu veel beter en hoef je niet verder te zoeken?

Je sluit nog altijd een dier op dat gemaakt is om de hele dag te bewegen, met alle gevolgen van dien.

Als je een hond door de vorige eigenaar opgesloten werd in de kelder overdag en jij zou hem nu overdag opsluiten in een bench, maar hij komt er nog steeds maar een uurtje per dag uit, dan is het wel een verbetering t.o.v. de 1e situatie, maar om nou te zeggen dat het beter is....

ik zou eerder zeggen, minder slecht, maar zeker doorzoeken naar een paardgerichtere huisvesting: bewegingsvrijheid en contact met soortgenoten en continu aanbod van ruwvoer

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:55

laetitia schreef:
een paard op het land kost volgens mij veel en veel minder tijd dan een paard op stal.

Was dat maar zo! Echt, ben heel veel meer tijd kwijt sinds mijn paard 24/7 buiten staat dan ik kwijt was toen ik hem nog op stal hield. Nu is het dagelijks voeren, waterbakken vullen, meer poetswerk als ik eens wil gaan rijden en de wei is een stuk groter en lastiger uitmesten dan het hok van 3 bij 7 waar hij eerst in stond.