Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Jus_dOrange schreef:Die benaming is er al hoor: dierenbeul.Maar dan zouden de mensen die hun paard 24/7 op stal hebben staan ook een hokje moeten hebben.

Tinkerloos schreef:Ik bedoel alleen te zeggen dat die benamingen er alleen zijn om iets duidelijk(er) te maken.
Als je zegt ik ben een dressuurruiter,weet iedereen wat je bedoeld.
Jus_dOrange schreef:De andere benamingen kloppen (springruiter, dressuurruiter, westernruiter), dat is gewoon letterlijk wat je doet, dan is natural een behoorlijk niet kloppende benaming.

Dan zal ik dat wel zijn. Het is namelijk een periode, de eerste periode rijd ik veel buiten, dan veel dressuur en dan veel springen
Doe het dan aan de longeerlijn.. Vind ik dan hoor, dat ene half uurtje.. Daar moet je dan maar even tijd voor maken vind ik...
Somebitch schreef:Wat is een recreatie ruiter dan? Is dat dan degene die dressuurt en springt etc.?
Het, ruiter, is ook niet wat je bént maar wat je doét: iemand die paardrijdt en dat is maar een deel(tje) van het onderwerp ´paard&mens´.
Waratje schreef:Dat seg ik (bouwmarkt reclame....)