Huertecilla schreef:Een cap is niet verplicht, je ben zonder gewoon verzekerd en niemand kan van een afstandje in het algemeen over de riscoanalyse een ander een oordeel geven dus ´jammer dan naturals´ is geen mening maar ongefundeerde speculatieve onzin omdat niet bekend is wat het resultaat van kans x gevolgen is.
Zoals Morrie illustreert is er bij ruiters die op een andere manier andere dingen doen een andere situatie. Waar Morrie het over heeft ligt ver buiten het referentiekader van de modale ringdressuurruiter en die kán daar dus niets over vinden want die heeft geen idee waar het over gaat!
Wanneer ik hier hellingen train kan vrijwel geen NLer zich voorstellen dat op een helling vallen iets heel bijzonders is. Dat je omhoog kan vallen en dat vallen minder riskant wordt naarmate je steiler afdaalt. Daar kan die NLer dus geen mening over hebben, want die heeft geen idee waar het over gaat!
Zo zijn er legio ruiters die zonder bit rijden onverantwoord vínden omdat het buiten hún referentiekader ligt en ze daar geen mening over kúnnen hebben.
Zo zijn er legio ruiters die vinden dat optomingsloos in druk verkeer onverantwoord is omdat dit buiten hún referentiekader ligt en ze daar geen mening over kúnnen hebben.
Zo zijn er legio ruiters die vinden dat paarden niet onbeslagen over rotsen en verharding kunnen galopperen omdat hún paarden dat niet kunnen en de over andere paarden geen mening kúnnen hebben.
Zo zijn er legio ruiters die in het platte NL geen referentiekader over bergrijden hebben en daar geen mening over kúnnen hebben.
Het recht op een mening is alleen van toepassing als ergens wat over kán vinden :)*
hc
zoals je het nu omschrijft kan ik me er beter invinden....
zoals ik eerder al postte ik ben geen natural..en heb me daar ook niet heel erg in verdiept..maar jij ziet je zelf ook niet als natural....(profiel)..dus jij valt ergens anders onder?
En als jij zegt dat mensen geen mening mogen uiten over iets wat ze bijv niet gedaan hebben vind ik niet nodig...nu heb ik wel in de bergen gereden en het feit wat jij zegt is waar...maar ik heb nog nooit over een hindernis gesprongen van hoger dan 1.20...maar mag ik dan niet zeggen dat ik dat eng vind omdat ik dat nooit heb gedaan?...beetje krom...want ik vind dat...en wie ben jij dan om te zeggen dat ik geen mening mag geven...(is niet persoonlijk bedoeld)
En nogmaals als TS een vraag stelt dan kun je daar toch een leuk antwoord opgeven...ipv van te reageren zoals je eerder deed.
Als ik wel schrik, wat natuurlijk wel eens gebeurt, zo heel af en toe, dan weet ik mezelf dmv autosuggestie zeer snel weer rustig te krijgen, iets wat het paard vanzelfsprekend opvolgt.