ikke schreef:Degenen die daadwerkelijk begrepen hebben wat Pareli bedoelt....kunnen zonder etiketje.
En dát is het en gelijk wat ik tegen de afsplitsing van dit forumdeel had en heb.
HC
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ikke schreef:Degenen die daadwerkelijk begrepen hebben wat Pareli bedoelt....kunnen zonder etiketje.
Funkie schreef:En dan zijn er nog de 99% loosers, zoals ik, met weinig talent en veel goede wil en die héél graag met dat etiketje rondlopen!
Waratje schreef:Je hebt echt geen bergen talent nodig om verantwoord met je paard om te gaan, maar wel inzet en begeleiding.
Huertecilla schreef:Hé!!!! Heb jij het boek van Koning Duarte gelezen?!
Funkie schreef:Wat een mooi besluit zeg... als ik de Parelli-leer doorknabbeld krijg of eens zin heb in iets anders, dan ga ik dat boek zeker nog wel eens opzoeken.
Funkie schreef:Wel jammer dat de écht goede paardenliteratuur nooit zomaar in de ruitersportzaak in de rekken ligt.
arno8 schreef:Ik ben met je eens dat het boek van Inge Teblick veel beter is om mee te beginnen dan Parelli. Parelli is vooral een quick fix methode om paarden snel tot makkelijke robots te maken zodat de mens veilig kan rijden. Ik kan me toch niet helemaal vinden in zijn zienswijze (zie bijvoorbeeld in level 1 dvd 3 ofzo het paard dat 1 oog mist, daar gaan ze veel te ruw mee om!) Het is bij PNH toch al heel snel "KLATS BOEM BANG" en met die vier fases maak je hem eigenlijk gewoon bang.
arno8 schreef:Ik ben met je eens dat het boek van Inge Teblick veel beter is om mee te beginnen dan Parelli.
arno8 schreef:Funkie schreef:Wel jammer dat de écht goede paardenliteratuur nooit zomaar in de ruitersportzaak in de rekken ligt.
Tsja... daar liggen vooral boeken 'rijden met Anky' etc of 'longeren met lammert haanstra' die paarden bijzet met touwtjes waardoor ze bij elke stap in hun mond gerukt worden
Bij de Divoza ligt soms het boek van emiel voest, maar dan heb je het ongeveer wel gehad.
Funkie schreef:<knip>
De voorstelling begon met ong. 100 toeschouwers, na een kwartier liep 20% al grinnikend weg, en tegen het einde zat er nog maar een man of 10...
Nadya schreef:En Anky's en Haanstra's komen er bij mij echt niet in.
ikke schreef:Funkie schreef:<knip>
De voorstelling begon met ong. 100 toeschouwers, na een kwartier liep 20% al grinnikend weg, en tegen het einde zat er nog maar een man of 10...
Lag dat aan de onwil/onkunde van het meisje of aan Inge.......?
Royale schreef:Ik snap niet wat het probleem zou zijn als je het wèl doet.