Canthar schreef:we hadden het hier even over de halsring, dat HC en anderen het er niet mee eens waren over wat ik zei over de manier van beginnen met een halsring. daar was "laat ieder gewoon zijn gangetje gaan" ook op gericht.
ik heb zelf vroeger ook veel engels gereden, met bitten en zwepen en bijzetteugels en ik veracht mezelf om wat ik toen deed. dus ik veracht ook mensen die dat nu doen. dus ja, ik vind het leuk om op een buitenrit eens langs de wedstrijden te rijden, om de reacties te zien! ik veroordeel geen mensen die het anders doen zoals jij zegt, ik veroordeel mensen die alleen op prestatie en lof uit zijn, zoals 99% van de manegeruiters hier. die geven hun paard na een mislukte wedstrijd af en zijn voor de rest van de week kwaad op hun dier.
heb nu even weinig tijd voor een langere reactie, die komt later wel
Ik vind dat nogal negatief overkomen. Ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt. Je hebt een hekel aan mensen die zaken afdwingen bij paarden. Ik denk dat je dat bedoelt te zeggen. dat snap ik...dat heb ik ook.
Maar ik heb evengoed een hekel aan mensen die alles zó paardvriendelijk doen, dat de verhouding scheef komt te liggen en het paard dus over die mensen heenwalst (letterlijk en figuurlijk), om vervolgens het paard te vervloeken, het is zo'n rotknol, die moet weg en daarna de volgende weer te verwennen. Maar paardvriendelijk zijn ze! Ahum.... je snapt wel wat ik bedoel.
Kortom...je hebt overal mensen die zaken anders uitleggen en gebruiken dan ze bedoeld zijn. Daar zijn we het denk ik wel over eens.
En wat je zegt over mensen die op prestatie en lof uit zijn... het komt op mij over alsof jij dat ook bent...want je wilt je toch bewijzen door langs andere mensen te rijden om te laten zien wat jij met je paard kunt.... Of zie ik het nu heel verkeerd?