Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Stuur maar PB'tje, is goedkoper dan alle genoemde opties hier

sybje schreef:Een tijdje terug, het waaide wat, stond mijn dravertje in de losgooibak. Ik vond het sneu om niets met haar te doen dus ik bedacht me om te kijken hoe ze reageerde op mij in de losgooibak. Ik was eerst met haar gaan knuffelen en ze liep lief achter me aan. Toen ik begon te rennen en te springen deed ze me na en ze steigerde heel speels voor me toen ik ook gekke bewegingen maakte.
Ik ben op dit moment bezig met wat grondwerk maar dit is pas het begin.
Ik vroeg me af of jullie misschien ervaringen hebben met het spelen met je paard en hoe je duidelijk laat zien wat jou ruimte is. Is het ook duidelijk te zien of ze het gemeen bedoeld of dat het echt spelen is? Meningen graag!!!Ik ben super benieuwd!
)

Hij is soms nog wel een beetje onstuimig (drie jaar hè
), dus ik moet hem soms wel eventjes duidelijk maken dat ik daar toch echt sta en dat ik ook stuk kan.
Maar gewoon via duidelijke lichaamstaal snapt hij dat gelijk hoor, het is ook gewoon puur dat hij af en toe denkt dat ik íets verder weg ben dan dat ik daadwerkelijk ben.
sybje schreef:Een tijdje terug, het waaide wat, stond mijn dravertje in de losgooibak. Ik vond het sneu om niets met haar te doen dus ik bedacht me om te kijken hoe ze reageerde op mij in de losgooibak. Ik was eerst met haar gaan knuffelen en ze liep lief achter me aan. Toen ik begon te rennen en te springen deed ze me na en ze steigerde heel speels voor me toen ik ook gekke bewegingen maakte.
Ik ben op dit moment bezig met wat grondwerk maar dit is pas het begin.
Ik vroeg me af of jullie misschien ervaringen hebben met het spelen met je paard en hoe je duidelijk laat zien wat jou ruimte is. Is het ook duidelijk te zien of ze het gemeen bedoeld of dat het echt spelen is? Meningen graag!!!Ik ben super benieuwd!

!

Paardentango schreef:Wat leuk om al die mooie verhalen te lezen !
Zie je wel dat meer mensen spelen en niet alleen serieus zijn met dit of dat. Ontspanning werkt.
.