BitchyWitchy schreef:Ik begrijp één ding niet. Als dat natuurlijk bekappen zo geweldig is, en soms zelfs in een cursus van één dag te leren......Waarom duurt een opleiding voor "gewone" hoefsmid dan zo lang??? In Duitsland zelfs tot 10 jaar incl. verplichte stages???
Kom op..... Voordat je aan de hoeven van je paard gaat frunniken zul je je toch eerst moeten verdiepen in het bewegingapparaat van het paard, in de anatomie en in wat niet allemaal meer!!!! En dat leer je niet in een week hoor...
Ik begrijp nog iets anders niet..... Waarom ik hier eigenlijk reageer... Dit is al het weet ik veel hoeveelste topic hierover. De commentaren zijn altijd hetzelfde. Mensen die voor zijn met geweldige verhalen, mensen die het niet zien zitten en daarvoor uitkomen en vervolgens een lading stront over zich heen krijgen.....
Als leek zijnde kun je ook heel veel kennis vergaren, lang leve I-net.
Wanneer NB goed gebeurt, hoef je ook geen notie te nemen van de vele beengebreken en de behandeling ervan.
De kennis welke een prof op je paard loslaat, is slechts gestoeld op een momentopname in een meestal lange periode van pakweg 6 weken. De eigenaar daarentegen ziet zijn/haar paard elke dag.
Ik denk niet dat veel mensen snel denken, dat kan ik wel, anders zouden er veel meer eigenaren zelf bekappen.
Hoefverzorging is een must en hoe je het ook (laat uitvoeren), doe het met beleid. Dat beleid kun je beter voeren wanneer je zelf op de hoogte bent van zoveel mogelijk wat maar met hoefverzorging te maken heeft.
Is je keuze het aan een derde over te laten, ook goed.