Wie heeft er ervaring met de ghost?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: Wie heeft er ervaring met de ghost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:57

welke speciale pad?

ik neem aan dat dat iets anders is dan de standaard pad die er onder zit? je kunt de Ghost toch niet zonder kopen?

maar het is altijd goed om te weten dat het ook minder goed kan gaan Ja

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:12

Je kan de Ghost ook zonder kopen hoor maar dat wordt wel afgeraden. Beste is gewoon met de bijbehorende pad te rijden.
Het is overigens niet alleen bij de Ghost hoor dat een ruitergewicht hoger dan zo'n 70kg wordt afgeraden, dat is bij mijn weten bij vrijwel ieder boomlooszadel.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:58

oké thanks, dat zou inderdaad een domme actie zijn om die pad er onderweg te laten.

niet zwaarder dan 70 op een boomloze? zit misschien wel iets in ja.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:10

Ja ik ben zelf ook in overtreding als ik boomloos rij hoor Haha! Maar dat is wat mij in het prille begin van boomloos al is geleerd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:51

ik ben eer speciaal voor op dieet gegaan en vele kilo's afgespekt en nu ik eenmaal op een acceptabel gewicht ben voor boomloos, rij ik vrijwel helemaal niet meer ( 1 x per week een kwartiertje meeliften als het weer meezit)...... geen tijd meer voor en geen zin meer in..... Clown Cool

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:03

Ik rij ook graag boomloos en weeg ook (al een poosje) geen 70 kilo meer Haha! Die vrouw in kwestie wist ook wel iets af van boomloze zadels. Maar ik denk dat ze toch idd de standaard pad eronder had liggen.
Nou ja ik wou alleen even duidelijk maken dat het vaak pas (te)laat duidelijk word als een zadel ongeschikt is. Omdat veel mensen die reageren nog maar net een bepaald zadel hebben en dan (volgens mij Bloos ) nog niet echt kunnen weten of het wel of niet goed ligt/past. Ik probeer zelf trouwens ook wat kilo's kwijt te raken om volgend jaar zelf een boomlooszadel te kunnen kopen Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:11

Het heeft met zoveel factoren te maken imo! Niet alleen je gewicht. Ik weeg 90 kg en rij 2 jaar boomloos en met veel succes. Paarden gaan jaarlijks voor controle naar de Osteopaat en dat gaat prima, die is er ook zeker positief over. Je zit, de pad, de bespiering van je paard, al dat soort dingen spelen, imo, een erg grote rol.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:19

Idd, iemand die slechts 60kg weegt maar niet goed kan rijden kan een paardenrug meer kwaad doen dan iemand die 90kg weegt met een goede onafhankelijke zit. Als mijn zus op mijn paard gaat zitten bonken met haar 60kg doet ze hem meer kwaad an dat ik erop ga zitten met mijn 95kg. Ik rij overigens al jaren zadelloos, mijn paard heeft nog steeds geen last van de rug hoor. Niet dat ik nou zo'n goede ruiter ben maar ik heb in de loop der jaren wel een zeer stabiele onafhankelijke zit gekregen, dat krijg je he als er geen enkel zadel geschikt wordt bevonden door je paard behalve 1 die je niet kan betalen Haha! Haha! Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:30

OK; helemaal mee eens. Ik weeg 70 kg. Ik vind dat ik wel degelijk heel goed moet weten wat ik doe. Ik besteed veel tijd en geld aan correct zitten. Verder zijn mijn paardee in topconditie. Daarnaast rij ik met dubbele inlages en heb al heel lang een stuk traagschuim in bestelling staan wat maar niet komt, voor inlages in de pad. Dikke panelen zijn besteld. Ik moet er dus wel moeite voor doen. Een leuk gekleurd dekje met een boomzadel is echt makkelijker hoor Cool

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:33

Hihi, stuk makkelijker ja.
Ik ben nog steeds aan het lijnen maar het wil niet echt. Werkt ook niet mee dat ik tussendoor gestopt ben met roken en dat heeft heel wat kilo's opgeleverd omdat ik echt álles naar binnen werkte Bloos Dat is inmiddels over maar er moeten weer heel wat kilo's af.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:50

het is dus wel iets waar ik met vriendlief rekening mee moet houden, die is 80 kilo en onstabiel te paard Clown

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:52

hahaha dan kan ie zijn lol op met een boomlooszadel Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:45

vraagje voor de mensen die al een Ghost zadel hebben:
hebben jullie geen last van die wrongen bij de bovenbenen?

Ik vind ze buitengewoon vervelend, kan ook niet langer dan een half uurtje op m'n paard en dan heb ik al hele grote blauwe plekken op m'n bovenbenen.

Helaas kan je ze er niet afslopen.....

Misschien moet ik nog een keer zo'n afvalsalg maken en heb ik er geen last meer van als er nog 0 kilo af is....... Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:42

Nee, die wrongen zijn juist wat ik er zo fijn aan vind! En ik heb BREDE bovenbenen hoor! Knipoog Ik heb er afgelopen zondag 34 km endurance mee gereden en niks blauiw. De dag erna 18 km gereden in 1.5 uur en nog steeds niks. Vreemd dat je er last van hebt! Heb je een foto met jou erop?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 06:59

nee er zijn geen foto's met mij erop, ik ben altijd alleen als ik ga rijden.
Mensen die ik onderweg tegenkom en die mij kennen, vragen verschrikt of ik weer dressuur ga rijden omdat ik zo netjes op m'n paard zit, dus ik schijn er vrij netjes op te zitten (en ik háát alles wat met dressuur te maken heeft)

Op de Ghost van mijn weidegenote heb ik het niet, zij heeft ten eerste eennieuwer model Ghost en een heel iel paardje (KWPNertje van 1.85 ofzo) Wellicht komt het dordat ik een erg breed paard heb.....en dikke bovenbenen, want daar gaat geen cm vanaf helaas, hoeveel ik ook afval

en o ja, voor iemand dit leest die daar altijd over loopt te mekkeren (dat ik in foetushouding op een pard zit) mijn beugelriemen zijn tegenwoordig zo lang dat ik net mijn beugels aan kan (anders kan ik niet vanaf de grond opstappen en als je Parelli doet, moet je er nogal eens af onderweg)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:52

Haha!

ik heb ook geen last van die wrongetjes, vind ze juist fijn Ja
jij zou dan haast een spirit kunnen nemen els, die zijn zonder.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:56

ik begin echt niet weer aan een ander zadel, ik heb er in 4 jaar 12 gehad en de Ghost blijft tenmisnte liggen, ook als ik vanaf de grond moet opstappen.
Voor dat half uurtje per week dat ik met Morrie meelift moet het maar kunnen, maar langer houd ik het echt niet vol... maar goed,Morrie is natuurlijk wel ietsje breder dan de meeste paarden hier

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:46

ja behoorlijk Haha!
gam is rond maar morrie is volgens mij zelfs nog ronder dan menig belg.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:48

ja klopt, zelf nu: hij is nu sportmodel (amper gras op de wei en hij staat samen met 2 dominante KWPN-ers die hem 24/7 in beweging houden)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:18

Ik heb dat ook hoor.

Vind de wrongetjes erg fijn omdat je er fijn grip mee hebt en makkelijk een stille beenligging hebt , in draf vind ik ze heerlijk daardoor.

Maar juist omdat ze zo half onder je been komen word ik het na een uurtje ook zat , je zit er zo wijdbeens door en ze zitten in je been te prikken als het ware. Ze liggen gewoonweg teveel onder je been en dat stoort mij , is ook de reden dat die van mij stevig op de nominatie voor verkoop staat , ik vind dat nadeel te groot.

En dan daarbij dat je op de zitting zelf weinig grip heb bij een paardje dat nog wel eens een rare beweging kan maken ofzo.....de wrongetjes maken het een superfijn zadel maar zijn toch een nadeel , erg dubbel gevoel heb ik over de Ghost op het moment.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:25

en als je de pommel naar voren plakt? zodat je achter meer stevigheid voelt?

ik laat mijn eejee er op rijden Nagelbijten / Gniffelen hij heeft nu 2x op gam rondjes gelopen. als hij op de Ghost kan leren rijden, kan hij overal op is mijn idee Duivel

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:10

ik heb alles zo geplakt dat ik de meeste ruimte heb voor mijn omvangrijke derrière en nog heb ik last van die beendingetjes......

Stalgenoot van me rijdt pas sinds kort, is 10 jaar ouder dan ik en reed meteen blij weg op mijn Ghostzadel, helemaal geweldig vond ie het, het ziet er ook keurig uit moet ik zeggen.

Ze hebben er nu zelf eentje, een veel nieuwere Ghost dan ik heb, zal er zelf eens mee gaan rijden, kijken of ik er dan nog last van heb. Hij vindt mijn oude Ghost toch lekkerder zitten dus een poosje ruilen is geen probleem

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:40

Er is maar een oplossing, je benen iets verder naar acheteren leggen. Knipoog

Ik ben erg beneiuwd naar het verschil tussen de oude en nieuwe voor je Morrie!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:52

ik heb al op de nieuwe gezeten, maar toen lag ie op een iele, smalle KWPNer (die ze zelf breed noemen) daarop had ik er geen last van......

Ze zijn nu op vakantie en de Ghost ligt bij hen thuis, dus het zal wel even duren voor ik kan proberen. Paard staat bovendien op de wei dus het zal ook wel even duren voor ie weer droog is en "opzadelbaar".......

Als ik bij zo'n breed paard als ik heb m'n benen nog verder naar achteren ga leggen, dan scheur ik echt uit. Alles is netjes uitgelijnd nu, volgens dressuurkenners, schouders, heupen, enkels op 1 lijn, dat was bij mijn vorige zadels niet zo, zat ik altijd in stoelzit

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:04

Dan zit er niks anders op. Haha! Hij zit gewoon niet lekker! Knipoog