Naturals............hoe natural ben jij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Naturals............hoe natural ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:28

Hoe doen jullie het dan met vlees, en leer? Want die dieren zitten meestal ook in slechte toestanden. Klein enzo zeker als we het om belgie hebben Lachen

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:29

Ik heb soms mijn momenten Piep Haha! Clown

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:32

katiavl schreef:
Hoe doen jullie het dan met vlees, en leer? Want die dieren zitten meestal ook in slechte toestanden. Klein enzo zeker als we het om belgie hebben Lachen

Ik heb leren rijlaarzen, kalfsleer Clown
Vind ik mooi voor de wedstrijden en ik eet ook gewoon vlees Haha! Vind ik lekker....
Ik zal me niet uitlaten over mn werk Nagelbijten / Gniffelen

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:34

runningkawa schreef:
skipper helemaal mee eens
Iedereen heeft zijn paard uit egoisme

Daar ben ik het niet mee eens. Mijn paard moest naar de slager omdat ze zo hyper was.
Terwijl het echt zoooo'n lief beest is, er zit geen spoortje kwaad in en ze is kerngezond, pas 12 jaar.
Ik vond niet dat ze het verdiend had om afgemaakt te worden om zo'n belachelijke reden. Overigens was ze hyper omdat ze totaal verkeerd met haar omgingen maar dat zagen die dombo's van die handelsstal niet.
Ik heb voor haar zwaar in het rood gestaan, het was nooit mijn bedoeling om nu al een paard te hebben, had net een huis gekocht, midden in de verbouwing, dus had (en heb) het geld daarvoor heel hard nodig. Ik heb dit paard echt niet uit egoisme gekocht dus graag voor jezelf praten Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:35

Pipo schreef:
dees_daan schreef:
mijn eigen van bijna een jaar (nog een maandje) staat 24/7 buiten op de wei, in het begin van de wei is het drekkerig, maar daar staan ze niet vaak, en verder is het land niet drekkerig, ze hebben ong een hectare land, vind ik ideaal, beter dan jaarlingen die de hele dag op stal staan omdat het land niet stuk mag, maar dat is mijn mening

Jonge paarden in de opfok laat ik ook dag en nacht buitenlopen, al zou ik waarschijnlijk met dit slecht weer ze snachts binnenhalen, want in die blubberbende is niets waard.

Onze jaarlingen komen elke dag buiten, hoe lang is afhankelijk van het weer. Als het erg slecht weer is laten we een stal open staan zodat ze naar binnen kunnen als ze het zat zijn. Met een uurtje staan de jaarlingen èn mijn fokmerrie met zijn viertjes gezellig in een 3 x 4 stal.
Ik denk niet dat beesten van nog geen jaar oud al zo geconditioneerd zijn dat ze bij regen naar binnen gaan, ze houden van nature gewoon echt niet van regen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:36

ik heb wat dat betreft dan toch ook mietjes van jonge paarden Vork ..ze mogen bij mij ook van november tot april het land niet op anders lopen ze alles stuk en moeten ze het zonder gras doen in de zomer ..maar ze gaan dagelijks halve dagen in een zandbak..merk toch dat ze ongeduldig aan het hek gaan drummen als het begint te regenen of als ze zin hebben in hun stal met een berg hooi en stro erin , verder ben ik van mening dat een sportpaard niet 24/7 op de wei hoort .
en als je een echte natural bent ..tja dan moet je er ook niet op gaan zitten vermits het paard er niet voor gemaakt is ..koop dan een houten hobbelpaard erbij

lesilla

Kel2004 schreef:
katiavl schreef:

Ik heb leren rijlaarzen, kalfsleer Clown
Vind ik mooi voor de wedstrijden en ik eet ook gewoon vlees Haha! Vind ik lekker....
Ik zal me niet uitlaten over mn werk Nagelbijten / Gniffelen

Is gewoon een vraag van me, als je er tegen bent dat paarden in stallen staan enzo. Hoe ga je dan om met veedieren Lachen

Anoniem

Ik hou mijn kreupele paard ook nog steeds
toch is het egoisme

want anders hou je geen een dier gevangen in een weiland
Hij moet toch dingen doen die jij van hem verlangt
En dat is een vorm van egoisme

dat mijn paard net als ik staat te stralen bij het zien van een zadel is wat anders.
Maar toch is het egoisme om op een paad te gaan zitten.
Dat hij het niet als vervelend ervaart, is wat anders Lachen

Anoniem

blosbokker schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Mijn paard moest naar de slager omdat ze zo hyper was.
Terwijl het echt zoooo'n lief beest is, er zit geen spoortje kwaad in en ze is kerngezond, pas 12 jaar.
Ik vond niet dat ze het verdiend had om afgemaakt te worden om zo'n belachelijke reden. Overigens was ze hyper omdat ze totaal verkeerd met haar omgingen maar dat zagen die dombo's van die handelsstal niet.
Ik heb voor haar zwaar in het rood gestaan, het was nooit mijn bedoeling om nu al een paard te hebben, had net een huis gekocht, midden in de verbouwing, dus had (en heb) het geld daarvoor heel hard nodig. Ik heb dit paard echt niet uit egoisme gekocht dus graag voor jezelf praten Knipoog

En wat is het paard er uiteindelijk beter van geworden? Bedoel, als ie geslacht zou zijn, had ie het niet meer geweten, dus wat dat betreft maakt het weinig uit.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:37

en van dag en nacht buiten krijgen ze sneller arthrose
*rent nu heel snel weg van de hamers* Haha! Haha! Haha!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:39

Pipo schreef:
Arabesk schreef:
Ja hoor Slapen

Zal mijn vraag nogmaals stellen Knipoog
Waarom ga jij op je paard zitten?

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:42

Ik heb net eens even het profiel van Arabesk doorgespit, maar zo te zien is er een hele studie van gemaatk.
Wb dat stukje over stalondeugden (hoe die worden opgelost) is het niet zo dat een stalondeugd voor een paard ook nadelige gevolgen kan hebben Verward

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:43

Waarom ik op mijn paard ga zitten ? die vraag heb ik ook al een tijdje in mijn hoofd..

Mijn paard is net ingereden , ik durf er niet op ze kan nogal raar doen Clown

Ik rijd al 30 jaar paard , de laatste jaren wat minder ik heb nu thuis een pony en paard lopen , heerlijk om de hele dag naar die twee te kijken lekker gras eten beetje ravotten in de padock en dan denk ik wel eens wat voegt het toe om op mijn paard te gaan zitten ? ...stress...

Ik hoor maar om mij heen als je erniet op durft waarom houd je haar dan ? waarom moet ik er perse op vraag ik dan weer , nou dan he je toch niets aan je paard zegt men dan ..

Ik vind het heerlijk om die twee te vertroetelen te verzorgen te zorgen voor hun natje en droogje en dat rijden ? ach als ik er aan toe ben en wie weet misschien wel nooit..

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:47

Pipo schreef:
blosbokker schreef:

En wat is het paard er uiteindelijk beter van geworden? Bedoel, als ie geslacht zou zijn, had ie het niet meer geweten, dus wat dat betreft maakt het weinig uit.

Geloof mij maar dat ze er beter van geworden is hoor!! Nogmaals het is geen egoisme wat ik gedaan heb. Zij verdiende het niet om al dood te gaan. Dus ik mag ook zomaar mensen gaan vermoorden want als ze dood zijn merken ze het toch niet meer??? Dat is echt een rare opmerking sorry dat ik het zeg.
Ik moet zeggen doordat haar heb ben ik erg beperkt in mn vrijheid, ik moet 2 keer per dag naar haar toe, kan niet zomaar onverwachts ergens blijven slapen o.i.d. Het is een hele verantwoording en als ik de keuze had gehad had ik nooit nu al 'een' paard gehad, het is dat zij op mijn pad kwam, dus ga me niet vertellen dat ik egoistisch ben, ik heb alles voor dat paardje over en doe ook er ook alles aan om haar leven zo perfect mogelijk te maken en als je haar nu vergelijkt met een jaar geleden, ze ziet er heeel mooi uit, lekker aangekomen, ze glanst mooi en ze is vrolijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:48

Maar blos
Dat doe ik ook allemaal voor mijn paarden (en zo vele meer)
Maar toch ben ik egoistisch
Of het paard daar veel hinder van ondervind en het verschrikkelijk vervelend vind is een 2e Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-07 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:49

Mensen kan je niet met dieren vergelijken blosbokker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:50

blosbokker schreef:
Geloof mij maar dat ze er beter van geworden is hoor!! Nogmaals het is geen egoisme wat ik gedaan heb. Zij verdiende het niet om al dood te gaan. Dus ik mag ook zomaar mensen gaan vermoorden want als ze dood zijn merken ze het toch niet meer??? Dat is echt een rare opmerking sorry dat ik het zeg.
Ik moet zeggen doordat haar heb ben ik erg beperkt in mn vrijheid, ik moet 2 keer per dag naar haar toe, kan niet zomaar onverwachts ergens blijven slapen o.i.d. Het is een hele verantwoording en als ik de keuze had gehad had ik nooit nu al 'een' paard gehad, het is dat zij op mijn pad kwam, dus ga me niet vertellen dat ik egoistisch ben, ik heb alles voor dat paardje over en doe ook er ook alles aan om haar leven zo perfect mogelijk te maken en als je haar nu vergelijkt met een jaar geleden, ze ziet er heeel mooi uit, lekker aangekomen, ze glanst mooi en ze is vrolijk.

Je bent wel egoistisch, want je maakt jezelf wijs dat dat paard jou nodig heeft. Paarden hebben geen emotie's zoals mensen alsin houden van, dat zullen ze ook nooit krijgen.
Een mens is nog steeds geen dier, en ik vind die vergelijking dus niet gepast. Als een paard zo lastig is, dan is het vaak beter dat het dier afgemaakt word.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:51

interessant topic...

ben bang dat dit een getouwtrek van jewelste word....

maar wel leuk om te volgen

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:51

runningkawa schreef:
Maar blos
Dat doe ik ook allemaal voor mijn paarden (en zo vele meer)
Maar toch ben ik egoistisch
Of het paard daar veel hinder van ondervind en het verschrikkelijk vervelend vind is een 2e Lachen

Nou, dan ben jij maar egoistisch maar ik vind mezelf verreweg van egoistisch, ik ben verder ook klaar met deze welles/nietes discussie dus veel plezier nog allemaal maar ik ben weg hier!! (ga naar mn paardje denk ik Knipoog )

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:52

Sjuimpje schreef:

Als mensen dat nou eens zouden doen dan zou de wereld veel beter zijn, geloof mij!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:52

Maar toch, waar blijven (naar eigen zeggen) echte naturals die mij kunnen vertellen waarom ze op hun paard gaan zitten en rijden?

En blosbokker, wat je beweegredenen ook zijn, jij kiest er voor het paard te kopen en die verantwoordelijkheid hoort er bij. Ik vind het bewonderenswaadig wat je hebt gedaan, maar een paard houden blijft egoistisch. Je doet het uiteindelijk om er plezier van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:53

Maar als jij zegt dat je paard stil moet staan, moet hij dat
Als jij zegt dat hij een voetje moet geven, moet hij dat
Hij moet naar jou luisteren omdat jij besloten het dat jij een paard wilt hebben.
Dat is toch een vorm van egoisme? Lachen

Idem met erop gaan zitten

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:54

Pipo schreef:
blosbokker schreef:

Je bent wel egoistisch, want je maakt jezelf wijs dat dat paard jou nodig heeft. Paarden hebben geen emotie's zoals mensen alsin houden van, dat zullen ze ook nooit krijgen.
Een mens is nog steeds geen dier, en ik vind die vergelijking dus niet gepast. Als een paard zo lastig is, dan is het vaak beter dat het dier afgemaakt word.

Wie heeft gezegd dat mijn paard lastig is/was?? Ze is het liefste paard wat ik ooit heb meegemaakt. Paarden hebben zeker wel emoties, nu snap ik ook waarom jij zo makkelijk denkt.

ibikus

blosbokker schreef:
Sjuimpje schreef:

Als mensen dat nou eens zouden doen dan zou de wereld veel beter zijn, geloof mij!

Nou, als je het niet erg vind veeg ik na het poepen graag mijn billen af, ik geloof niet dat de wereld er veel beter op wordt als ik dat achterwege laat.

Anoniem

runningkawa schreef:
Maar als jij zegt dat je paard stil moet staan, moet hij dat
Als jij zegt dat hij een voetje moet geven, moet hij dat
Hij moet naar jou luisteren omdat jij besloten het dat jij een paard wilt hebben.
Dat is toch een vorm van egoisme? Lachen

Idem met erop gaan zitten

En als ie niet luistert, krijgt ie een schop onder zijn hol Haha!