Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
katiavl schreef:Hoe doen jullie het dan met vlees, en leer? Want die dieren zitten meestal ook in slechte toestanden. Klein enzo zeker als we het om belgie hebben
runningkawa schreef:skipper helemaal mee eens
Iedereen heeft zijn paard uit egoisme
Pipo schreef:dees_daan schreef:mijn eigen van bijna een jaar (nog een maandje) staat 24/7 buiten op de wei, in het begin van de wei is het drekkerig, maar daar staan ze niet vaak, en verder is het land niet drekkerig, ze hebben ong een hectare land, vind ik ideaal, beter dan jaarlingen die de hele dag op stal staan omdat het land niet stuk mag, maar dat is mijn mening
Jonge paarden in de opfok laat ik ook dag en nacht buitenlopen, al zou ik waarschijnlijk met dit slecht weer ze snachts binnenhalen, want in die blubberbende is niets waard.
Kel2004 schreef:katiavl schreef:Hoe doen jullie het dan met vlees, en leer? Want die dieren zitten meestal ook in slechte toestanden. Klein enzo zeker als we het om belgie hebben
Ik heb leren rijlaarzen, kalfsleer
Vind ik mooi voor de wedstrijden en ik eet ook gewoon vleesVind ik lekker....
Ik zal me niet uitlaten over mn werk
blosbokker schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Mijn paard moest naar de slager omdat ze zo hyper was.
Terwijl het echt zoooo'n lief beest is, er zit geen spoortje kwaad in en ze is kerngezond, pas 12 jaar.
Ik vond niet dat ze het verdiend had om afgemaakt te worden om zo'n belachelijke reden. Overigens was ze hyper omdat ze totaal verkeerd met haar omgingen maar dat zagen die dombo's van die handelsstal niet.
Ik heb voor haar zwaar in het rood gestaan, het was nooit mijn bedoeling om nu al een paard te hebben, had net een huis gekocht, midden in de verbouwing, dus had (en heb) het geld daarvoor heel hard nodig. Ik heb dit paard echt niet uit egoisme gekocht dus graag voor jezelf praten
Pipo schreef:Arabesk schreef:Ja hoor
Zal mijn vraag nogmaals stellen![]()
Waarom ga jij op je paard zitten?
Pipo schreef:blosbokker schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Mijn paard moest naar de slager omdat ze zo hyper was.
Terwijl het echt zoooo'n lief beest is, er zit geen spoortje kwaad in en ze is kerngezond, pas 12 jaar.
Ik vond niet dat ze het verdiend had om afgemaakt te worden om zo'n belachelijke reden. Overigens was ze hyper omdat ze totaal verkeerd met haar omgingen maar dat zagen die dombo's van die handelsstal niet.
Ik heb voor haar zwaar in het rood gestaan, het was nooit mijn bedoeling om nu al een paard te hebben, had net een huis gekocht, midden in de verbouwing, dus had (en heb) het geld daarvoor heel hard nodig. Ik heb dit paard echt niet uit egoisme gekocht dus graag voor jezelf praten
En wat is het paard er uiteindelijk beter van geworden? Bedoel, als ie geslacht zou zijn, had ie het niet meer geweten, dus wat dat betreft maakt het weinig uit.
blosbokker schreef:Geloof mij maar dat ze er beter van geworden is hoor!! Nogmaals het is geen egoisme wat ik gedaan heb. Zij verdiende het niet om al dood te gaan. Dus ik mag ook zomaar mensen gaan vermoorden want als ze dood zijn merken ze het toch niet meer??? Dat is echt een rare opmerking sorry dat ik het zeg.
Ik moet zeggen doordat haar heb ben ik erg beperkt in mn vrijheid, ik moet 2 keer per dag naar haar toe, kan niet zomaar onverwachts ergens blijven slapen o.i.d. Het is een hele verantwoording en als ik de keuze had gehad had ik nooit nu al 'een' paard gehad, het is dat zij op mijn pad kwam, dus ga me niet vertellen dat ik egoistisch ben, ik heb alles voor dat paardje over en doe ook er ook alles aan om haar leven zo perfect mogelijk te maken en als je haar nu vergelijkt met een jaar geleden, ze ziet er heeel mooi uit, lekker aangekomen, ze glanst mooi en ze is vrolijk.
runningkawa schreef:Maar blos
Dat doe ik ook allemaal voor mijn paarden (en zo vele meer)
Maar toch ben ik egoistisch
Of het paard daar veel hinder van ondervind en het verschrikkelijk vervelend vind is een 2e
Sjuimpje schreef:Mensen kan je niet met dieren vergelijken blosbokker.
Pipo schreef:blosbokker schreef:Geloof mij maar dat ze er beter van geworden is hoor!! Nogmaals het is geen egoisme wat ik gedaan heb. Zij verdiende het niet om al dood te gaan. Dus ik mag ook zomaar mensen gaan vermoorden want als ze dood zijn merken ze het toch niet meer??? Dat is echt een rare opmerking sorry dat ik het zeg.
Ik moet zeggen doordat haar heb ben ik erg beperkt in mn vrijheid, ik moet 2 keer per dag naar haar toe, kan niet zomaar onverwachts ergens blijven slapen o.i.d. Het is een hele verantwoording en als ik de keuze had gehad had ik nooit nu al 'een' paard gehad, het is dat zij op mijn pad kwam, dus ga me niet vertellen dat ik egoistisch ben, ik heb alles voor dat paardje over en doe ook er ook alles aan om haar leven zo perfect mogelijk te maken en als je haar nu vergelijkt met een jaar geleden, ze ziet er heeel mooi uit, lekker aangekomen, ze glanst mooi en ze is vrolijk.
Je bent wel egoistisch, want je maakt jezelf wijs dat dat paard jou nodig heeft. Paarden hebben geen emotie's zoals mensen alsin houden van, dat zullen ze ook nooit krijgen.
Een mens is nog steeds geen dier, en ik vind die vergelijking dus niet gepast. Als een paard zo lastig is, dan is het vaak beter dat het dier afgemaakt word.
blosbokker schreef:Sjuimpje schreef:Mensen kan je niet met dieren vergelijken blosbokker.
Als mensen dat nou eens zouden doen dan zou de wereld veel beter zijn, geloof mij!
runningkawa schreef:Maar als jij zegt dat je paard stil moet staan, moet hij dat
Als jij zegt dat hij een voetje moet geven, moet hij dat
Hij moet naar jou luisteren omdat jij besloten het dat jij een paard wilt hebben.
Dat is toch een vorm van egoisme?
Idem met erop gaan zitten