Kaartenactie om instanties (DB, hoefsmeden etc) bewust te ma

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kaartenactie om instanties (DB, hoefsmeden etc) bewust te ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:45

Het lijkt meer op een persoonlijke vete door die laatste kaart. Jammer schiet zijn doel voorbij. Ik vind het goed als mensen met paarden of mensen die paardrijden op een manege wat meer bewust gemaakt worden van de behoefte van paarden.

Yes! lekker buiten of dat nu 24 uur per dag moet zijn is betwistbaar, zo zijn er nog wel wat dingen die mensen best aan het denken gezet mag worden. IJzerloos kan best, mijn paard loopt ook sinds een jaar zonder en dat gaat super maar zijn maatje is 25 en loopt voor de kar en onder de man en staat zijn leven lang vierkant en loopt als een trein, hoop dat mijn paard op zijn 25e nog zo is. Dus hard maken deze slogan wordt dan weer moeilijk als men nog steeds te veel tegens in de praktijk tegen komt.

Ik vind het smakeloos als een man zoals Van Nassau die toch echt wel een hele goede naam heeft zo middels kaarten een andere naam te gaan geven. Mensen die niets weten over deze vete doen er nu ongewild aan mee. PN heeft op zijn webpagina, paginalange tegenwerpingen tegen Ivanoe, is dat niet genoeg? Dat een hoefsmid laat zien dat het ook fout kan gaan, moet kunnen, evenals dat PN het er niet mee eens hoeft te zijn. Esther heet dat meisje toch? Die was toch gedreigt met een rechtzaak wegens smaad? Wat doen ze nu zelf???

Juist door dit soort akties kijk ik bijna nooit meer op hun webpagina, zo jammer want er worden ook dingen gezegd die mij wel aanspreken. Het aanvallende vind ik irritant.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:46

kylah schreef:
Nadya schreef:
De DB mag van mij absoluut ingrijpen op stallen waar paarden er nog amper uitkomen, ja. Heb vorig jaar nog op zo'n fijne stalling gestaan, maar als je de DB belt doen ze er niets aan. Boos!
Maar als er wat modder in je landje ligt, komen ze wel, hoor ik van sommigen hier op bokt. Dat vind ik een beetje raar.

wat ik hier mee probeer te zeggen is dat je wel op je buik kan schrijven dat je door middel van deze acties de dierenbescherming zo ver krijgt dat ze paarden in stallen gaan verbieden. Dit is naar mijn mening een onmogelijke gedachten gang.....

Kijk eens even wat verder dan deze actie. Het is erg vreemd van de DB, want die paarden waar ik het over heb worden naar mijn idee mishandeld door ze zo lang binnen te laten staan (zonder er ook maar 5 minuten uit te mogen, week in week uit). Maar zich wel druk maken over wat modder. Kom op, zeg!!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:46

Tinkerloos schreef:
Ik ook,maar waarschijnlijk jaag je met deze actie meer mensen tegen je in het harnas dan dat je ze mee krijgt.

Die verborgen agenda is ook helemaal niet op meer mensen gericht. Dat aspect is een soort van 'open brief' aan de betrokken instanties en komt écht wel over. Of het effect heeft is wat anders maar gehoord wordt het nu wel.
Zo negatief als ik denk over de bekeringsdrang zo positief vind ik dit aspect, want veel anders is niet mogelijk. De alternatieve paardenhouders hebben núl lobby.

HC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:48

kylah schreef:
wat ik hier mee probeer te zeggen is dat je wel op je buik kan schrijven dat je door middel van deze acties de dierenbescherming zo ver krijgt dat ze paarden in stallen gaan verbieden. Dit is naar mijn mening een onmogelijke gedachten gang.....

En toch heeft het zin. Met niets doen, bereik je ook niets.

Hoewel ik niet achter de vorm van deze kaartenactie sta, ben ik er wel vóór om mensen (paardeneigenaren, instanties, overheid) bewust te (blijven) maken.
En denk ik tegelijkertijd dat in welke vorm je het ook giet, dat er altijd weerstand zal zijn, hoe dan ook.

De gedachtengang achter deze kaartenactie:
Citaat:
In het kader van de recente discussies over de bewustwording van paardenhouders en overheid aangaande de huisvestingsbehoeften van paarden zijn we een actie gestart.

Het lijkt ons een krachtig gebaar wanneer de dierenbescherming naast verzoeken om het huisvestingsbeleid van paarden te herzien ook getracteerd wordt op een donatie. Deze actie is daar prima voor geschikt.

Je kunt er ook andere goede doelen mee sponsoren. En je houdt er een stel leuke kaarten aan over!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:51

kylah schreef:

Nogmaals, dat is het doel ook helemaal niet.
Wat heel wel mogelijk kan gebeuren is dat winterweidegang algemeen verboden wordt.
Zie dit deel van de actie als zelfverdediging Haha!

HC

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:52

Arabesk schreef:
Katja schreef:
Een hoefsmid met naam en toenaam zwart maken vind ik niet echt een detail.

Diezelfde hoefsmid heeft een website waar hij de makers van de kaarten ook met naam en toenaam laat noemen. Vork
Lekker volwassen reden om zoiets te doen.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:55

Net alsof de gebroeders hoefsmeden al jarenlang bewust paarden naar de slachtbank helpen... Ze doen juist hun uiterste best om dat te voorkomen!

HC; de áctie stuit mij ook niet tegen de borst, integendeel, het gaat mij om die laatste kaart!

Heel zwart/wit van mezelf misschien, maar ze krijgen geen cent van me voor die *lelijkwoord*kaarten. Ik stort mijn jaarlijkse bijdrage gewoon weer of ik help paarden op een andere manier. Knipoog

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:56

Huertecilla schreef:
kylah schreef:

Nogmaals, dat is het doel ook helemaal niet.
Wat heel wel mogelijk kan gebeuren is dat winterweidegang algemeen verboden wordt.
Zie dit deel van de actie als zelfverdediging Haha!

HC

dat heb ik nog niet eerder gehoord. vind ik een zeer slechte zaak, iedereen moet zelf weten hoe ze hun paarden houden mits dit op een diervriendelijke manier gebeurd. En 5 min of minder per dag de box uit is dit zeker niet en ( even quote van Runningkawa) paarden met zwemvliezen ook niet.
maar om dan hetzelfde terug te doen en met zo een verdedigings actie terug te slaan........... niet helemaal mijn manier Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:58

kylah schreef:
iedereen moet zelf weten hoe ze hun paarden houden mits dit op een diervriendelijke manier gebeurd.

En dat is 't 'm nou juist. Er zijn mensen die 23/7 stal heel gewoon vinden. Dat is nièt diervriendelijk. En dat mag best duidelijk gemaakt worden. Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:00

SpikyBlue schreef:
HC; de áctie stuit mij ook niet tegen de borst, integendeel, het gaat mij om die laatste kaart!

Mij wel. Hoewel ik mijn paarden 'natuurlijker' hou dan bijna alle 'naturals' vind ik dit geen juiste actie.
Ik kan alleen het politieke aspect ervan enorm waarderen omdat de paardehouders zich verder in het geheel niet bewust lijken te (willen) zijn van wat er op welzijnsgebied ingevuld wordt.

HC

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:03

JoviBan schreef:
kylah schreef:
iedereen moet zelf weten hoe ze hun paarden houden mits dit op een diervriendelijke manier gebeurd.

En dat is 't 'm nou juist. Er zijn mensen die 23/7 stal heel gewoon vinden. Dat is nièt diervriendelijk. En dat mag best duidelijk gemaakt worden. Knipoog

en daar ben ik het mee eens......... maar deze manier is niet mijn manier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:04

Maar hebben jullie sportpaarden? Ga je op concours?

Een sportpaard kan je toch gewoon niet 24/7 buitenhouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:05

sportpaarden houden is niet natuurlijk pipo
Die hebben een deken en een bit en ook vaak ijzers
dat is een van die andere kaartjes...not done hoor Tong uitsteken Clown

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:10

Overdreven gedoe zeg, zo'n actie!
Hetzelfde gezeur als altijd. De naturals weer in actie. Het lijkt zo langzamerhand een fanatieke geloofsuiting te worden.
Geen wonder dat er zoveel mensen tegen ageren.

De dierenbescherming doet min of meer niets anders dan erop toe te zien dat de wet gehandhaafd wordt.
De DB bepaalt dus zelf niet of een paard in de blub of 24 uur per dag op stal mag staan. Dat bepaald de nederlandse wetgeving.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:13

shan schreef:
De dierenbescherming doet min of meer niets anders dan erop toe te zien dat de wet gehandhaafd wordt.
De DB bepaalt dus zelf niet of een paard in de blub of 24 uur per dag op stal mag staan. Dat bepaald de nederlandse wetgeving.

Dan is er iets heel goed mis met de Nederlandse wetgeving, als het normaal gevonden wordt dat paarden wekenlang stil staan in hun boxen. Boos!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:20

Met welk doel is deze actie? Mensen en intanties bewust maken van het bestaan van een "natuurlijke" houden van paarden of gewoon provoceren?

Verwacht niet dat de dierenbescherming een actie als deze serieus neemt. Aandacht voor een alternatieve manier van paarden houden is niks mis mee, maar ik verwacht niet dat instanties zoals de DB de actie zoals hij NU is serieus zullen nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:20

Dat is idd ook iets waar ik vind dat er een wet oid voor moet komen.
Maar gelukkig gaat het op de meeste plaatsen niet zo.

Overigens heb ik het idee dat juist vaker de niet sportpaarden op stal blijven staan dan de sport paarden.

edit: zie nu cers, groen pas Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-07 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:25

nikkigioa schreef:
Met welk doel is deze actie? Mensen en intanties bewust maken van het bestaan van een "natuurlijke" houden van paarden of gewoon provoceren?

Verwacht niet dat de dierenbescherming een actie als deze serieus neemt. Aandacht voor een alternatieve manier van paarden houden is niks mis mee, maar ik verwacht niet dat instanties zoals de DB de actie zoals hij NU is serieus zullen nemen.

Wat het eerste betreft: ik kan niet voor de actie-starters spreken, maar mijn inschatting is het eerste (bewustmaking).

Wat het tweede betreft: je paard de leefomstandigheden bieden die zo veel mogelijk tegemoet komen aan het wezen paard, is dat 'alternatief'?
Dit geeft wederom aan dat 'een paard op stal' als heel gewoon wordt gezien. Verdrietig

Diverse mensen hebben een mail gestuurd naar de DB en dit wordt allemaal erg positief opgepakt door de DB. Er is dus wel een lichtpuntje. Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:27

Als het aan de DB lag mochten we allang niet meer op een paard zitten. Nogmaals de DB kan alleen maar de wet handhaven.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:29

Is dit een serieuse actie, die kaarten.
Ik ben bang gezien de meeste reacties hier dat die actie averechts zal werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:30

@shan: wat staat er volgens jou dan in de wet?

Anoniem

Zou je niet beter een fatsoenlijke aktie kunnen houden voor wets verandering

Dat paarden die binnen staan x aantal uur buiten de stal moeten
Dat paarden buiten een schuilhok moeten hebben waar de gemeente niet tegen kan zeiken.
En ook een droog stuk land waar de gemeente niet moeilijk over mag doen

Twiggy2008

JoviBan schreef:
Wat het eerste betreft: ik kan niet voor de actie-starters spreken, maar mijn inschatting is het eerste (bewustmaking).

Wat het tweede betreft: je paard de leefomstandigheden bieden die zo veel mogelijk tegemoet komen aan het wezen paard, is dat 'alternatief'?
Dit geeft wederom aan dat 'een paard op stal' als heel gewoon wordt gezien. Verdrietig

Diverse mensen hebben een mail gestuurd naar de DB en dit wordt allemaal erg positief opgepakt door de DB. Er is dus wel een lichtpuntje. Knipoog

Fijn, Joviban. En zo hoort het ook!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 15:31

runningkawa schreef:
Zou je niet beter een fatsoenlijke aktie kunnen houden voor wets verandering

Dat paarden die binnen staan x aantal uur buiten de stal moeten
Dat paarden buiten een schuilhok moeten hebben waar de gemeente niet tegen kan zeiken.
En ook een droog stuk land waar de gemeente niet moeilijk over mag doen

DAT is ook wat ik ze laatst geschreven heb. Dat paardeneigenaren vaak klem staan omdat je geen schuilstal mag bouwen van de gemeente. Het heeft hun aandacht nu Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:32

Sorry, maar van wie heeft dat nu de aandacht?
Den haag?
Lijkt me niet Lachen
Die moeten de wet veranderen, de DB kan dat niet