Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kylah schreef:Nadya schreef:De DB mag van mij absoluut ingrijpen op stallen waar paarden er nog amper uitkomen, ja. Heb vorig jaar nog op zo'n fijne stalling gestaan, maar als je de DB belt doen ze er niets aan.![]()
Maar als er wat modder in je landje ligt, komen ze wel, hoor ik van sommigen hier op bokt. Dat vind ik een beetje raar.
wat ik hier mee probeer te zeggen is dat je wel op je buik kan schrijven dat je door middel van deze acties de dierenbescherming zo ver krijgt dat ze paarden in stallen gaan verbieden. Dit is naar mijn mening een onmogelijke gedachten gang.....
Tinkerloos schreef:Ik ook,maar waarschijnlijk jaag je met deze actie meer mensen tegen je in het harnas dan dat je ze mee krijgt.
kylah schreef:wat ik hier mee probeer te zeggen is dat je wel op je buik kan schrijven dat je door middel van deze acties de dierenbescherming zo ver krijgt dat ze paarden in stallen gaan verbieden. Dit is naar mijn mening een onmogelijke gedachten gang.....
Citaat:In het kader van de recente discussies over de bewustwording van paardenhouders en overheid aangaande de huisvestingsbehoeften van paarden zijn we een actie gestart.
Het lijkt ons een krachtig gebaar wanneer de dierenbescherming naast verzoeken om het huisvestingsbeleid van paarden te herzien ook getracteerd wordt op een donatie. Deze actie is daar prima voor geschikt.
Je kunt er ook andere goede doelen mee sponsoren. En je houdt er een stel leuke kaarten aan over!
kylah schreef:wat ik hier mee probeer te zeggen is dat je wel op je buik kan schrijven dat je door middel van deze acties de dierenbescherming zo ver krijgt dat ze paarden in stallen gaan verbieden. Dit is naar mijn mening een onmogelijke gedachten gang.....
Arabesk schreef:Lekker volwassen reden om zoiets te doen.Katja schreef:Een hoefsmid met naam en toenaam zwart maken vind ik niet echt een detail.
Diezelfde hoefsmid heeft een website waar hij de makers van de kaarten ook met naam en toenaam laat noemen.
Huertecilla schreef:kylah schreef:wat ik hier mee probeer te zeggen is dat je wel op je buik kan schrijven dat je door middel van deze acties de dierenbescherming zo ver krijgt dat ze paarden in stallen gaan verbieden. Dit is naar mijn mening een onmogelijke gedachten gang.....
Nogmaals, dat is het doel ook helemaal niet.
Wat heel wel mogelijk kan gebeuren is dat winterweidegang algemeen verboden wordt.
Zie dit deel van de actie als zelfverdediging![]()
HC
kylah schreef:iedereen moet zelf weten hoe ze hun paarden houden mits dit op een diervriendelijke manier gebeurd.
SpikyBlue schreef:HC; de áctie stuit mij ook niet tegen de borst, integendeel, het gaat mij om die laatste kaart!
JoviBan schreef:kylah schreef:iedereen moet zelf weten hoe ze hun paarden houden mits dit op een diervriendelijke manier gebeurd.
En dat is 't 'm nou juist. Er zijn mensen die 23/7 stal heel gewoon vinden. Dat is nièt diervriendelijk. En dat mag best duidelijk gemaakt worden.
shan schreef:De dierenbescherming doet min of meer niets anders dan erop toe te zien dat de wet gehandhaafd wordt.
De DB bepaalt dus zelf niet of een paard in de blub of 24 uur per dag op stal mag staan. Dat bepaald de nederlandse wetgeving.
nikkigioa schreef:Met welk doel is deze actie? Mensen en intanties bewust maken van het bestaan van een "natuurlijke" houden van paarden of gewoon provoceren?
Verwacht niet dat de dierenbescherming een actie als deze serieus neemt. Aandacht voor een alternatieve manier van paarden houden is niks mis mee, maar ik verwacht niet dat instanties zoals de DB de actie zoals hij NU is serieus zullen nemen.
JoviBan schreef:Wat het eerste betreft: ik kan niet voor de actie-starters spreken, maar mijn inschatting is het eerste (bewustmaking).
Wat het tweede betreft: je paard de leefomstandigheden bieden die zo veel mogelijk tegemoet komen aan het wezen paard, is dat 'alternatief'?
Dit geeft wederom aan dat 'een paard op stal' als heel gewoon wordt gezien.![]()
Diverse mensen hebben een mail gestuurd naar de DB en dit wordt allemaal erg positief opgepakt door de DB. Er is dus wel een lichtpuntje.
runningkawa schreef:Zou je niet beter een fatsoenlijke aktie kunnen houden voor wets verandering
Dat paarden die binnen staan x aantal uur buiten de stal moeten
Dat paarden buiten een schuilhok moeten hebben waar de gemeente niet tegen kan zeiken.
En ook een droog stuk land waar de gemeente niet moeilijk over mag doen