'Natuurlijke' ....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: 'Natuurlijke' ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:22

Kan iemand mij vertellen wat nou 'natuurlijk' is?
Volgens mij is alles natuurlijk. Mensen zijn toch ook een natuur?
Als bevers een dijkje bouwen, dan is die dijk toch ook natuurlijk?
En als ik een dijk bouw, is die dijk dan opeens niet meer natuurlijk?
Of wel?
En als ik dan wat steentjes pak en op een hoop gooi, is die hoop dan onnatuurlijk?
Nee toch?
Als ik dan wat meer steentjes pak, er wat 'natuurlijke' producten bij gooi en er uiteindelijk een asfaltweg van maak, is die weg dan natuurlijk?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:00

Bedoel je de jassen van Human Nature met "Natuurlijk"?
Volgens mij zijn ze gewoon vergeten er "in the" tussen te zetten Clown en heeft het niks met de jas zelf te maken. De mensen die zo'n ding aantrekken zijn gewoon graag in de natuur en / of het gaat om de 'natuur' van die mensen..
Feel good marketing is trouwens een idiote naam, want feel bad marketing bestaat niet. De essentie van marketing is to feel good..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 00:06

e_horse schreef:
De essentie van marketing is to feel good..

Ja, door de fabrikant Knipoog

Marketing is een manier van positioneren op de markt. Dat kan op verschillende manieren. Een erg bekende is de briljante veiligheidscampagne van Volvo in reactie op de onveiligheidcampagne van Ralph Nader.
Marketing gebruikt doorgaans de unieke verkooppunten van een product.
Het gebruik van elementen zoals bio, eco, groen en natuur refereert doorgaans in het geheel niet aan de werkelijke eigenschappen van het product doch aan de associatie die de consument met de térm heeft.
Biologisch vlees, natuurlijke groente werkt wel, bioindustrie en biochemie niet.
Dát is feel-good marketing.

Vergelijk jouw eigen emotionele reactie, de gevoelwaarde die jij associatief krijgt met de woorden

- jagersvereniging

- natuurbeheerseenheid

Andere vlag, dezelfde lading.
Het tweede is een staaltje van feel-good marketing Knipoog

M.b.t. paarden is NH een briljant voorbeeld. Per definitie hebben we het hier over op een gedenaturaliseerd paard zitten...
Ook associeert de model ruiter 'natuurlijk' paardmanschip met vriendelijk. Vriendelijk???? De natuur????? Eten of gegeten worden!

Neem boomloos. Zacht = lief = goed? Of dat wel-niet zo is, is nu niet het punt, maar er wordt bewust door de marketing van het product op de associatie gericht en niet zoals Volvo deed op keihard bewijs met resultaten van botsproeven.

Wil je het échte 'natuurlijke' plaatje?
De menselijke natuur m.b.t. paarden is bejagen en opeten.
De natuur van het paard is browser, eetloper met ogen in zijn achterhoofd naar jagers kijkend over de onbegrensde vlakte.
Paardrijden is de jager op de beroepsclaustrofoob met achtervolgingswaanzin.

De mens van nu heeft een TomTom-GPS nodig om een paar straten verderop in de asfatjungle te komen en gaat op een gedenaturaliseerd paard'rijden' in het liefst een zo gecontroleerd mogelijke situatie en wil zich daar graag goed bij voelen met een 'natuurlijke' optoming.
Wel eens over het woord optoming nagedacht? Dat is in strijd met de natuur van het paard Knipoog

Het is zoals het is en lees alsjeblieft geen waardeoordeel in mijn woorden. Het enige wat ik wil, voor jouzelf Pling is dat je dénkt!!! Zélf! en je niet laat foppen door jouw eigen associaties.

HC

p.s. mijn excuses voor de eventueel veroorzaakte hoofdpijn door de lap tekst. Gelukkig is het niet zo moeilijk allemaal heb ik vernomen Knipoog

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 00:37

Natuurlijk...... is dat wat de wezens die niet-gedomesticeerd zijn vertonen.
Als een gedomesticeerd wezens zijn ware aard toont is die per definitie "meteen gevaarlijk" en zal bestreden (= afgemaakt) moeten worden.

Voorbeeld :een hond die in een benarde situatie bijt en dus verwondt, wordt volgens de Nederlandse wet afgemaakt, wie vertelt mij dat het dier, ondanks dat het gedomesticeerd is, zijn oer-instinct niet volgt?

Wij als mensen verheffen ons, omdat we intellectueler(?) zijn dan andere levende wezens, boven de andere wezens.... We leggen hen onze wil op.
Vergeet alstublieft, als intellectueel wezen, niet dat indien de krachten van Moeder Natuur en de ,nog bestaande, wilde wezens zich boven ons verheffen, en je als menselijk wezen dus absoluut niets meer in te brengen hebt.
Zeker niet als de gedomesticeerde wezens er achter komen wat voor kracht ze eigenlijk bezitten.
Compromissen kun je sluiten met je dier zolang je eerlijk en oprecht blijft.
Wat ons bij onze volgende 'macht' brengt: het elimineren (= afmaken)van het gevaar.

Mijns inziens werkt de natuur nog steeds zo, alleen zijn onze vrienden (=de paarden) MEESTAL een stel goedzakken die zich door een ander wezen laten lijden. Ze zijn dus over het algemeen erg volgzaam. Gelukkig maar voor de liefhebbers van deze vrienden.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 00:51

Als ze niet zo volgzaam waren, waren er ook niet zo veel liefhebbers.
Vergelijk het aantal zebrahouders maar met het aantal paardenhouders.

Je definitie van natuurlijk is al aardig, maar ook wat vaag. Al denk ik niet dat het mogelijk is een heldere definitie van natuurlijk te geven.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 08:07

Ik heb het hele topic doorgelezen,maar ik kan maar niet ontdekken wat nu de echte bedoeling is hiervan.
Waarom dit topic er is bedoel ik.
Wil de TS ons duidelijk maken,dat we alles verkeerd beoordelen? of dat alle produkten die we aanschaffen nep zijn omdat het als natuurlijk wordt aangesmeerd maar het niet natuurlijk is?

Zoja: en wat dan nog?
Ik koop een touwhalster omdat ik bitloos wil rijden,en niet omdat het natuurlijker is om met touwhalster te rijden dan met gewoon hoofdstel,want het is idd. beide niet natuurlijk.
Ik heb mijn paard 24/7 op de wei lopen,er ook dat is niet natuurlijk,want het paard kan niet gaan en staan waar het wil,maar altijd nog beter dan opstallen.

Wat is nu echt de bedoeling van dit topic?(want ik met mijn vrouwenbrein begrijp het weer eens niet)
Voor deze muts graag wel Jip en Janneke taal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 10:02

IJp schreef:
Voorbeeld :een hond die in een benarde situatie bijt en dus verwondt, wordt volgens de Nederlandse wet afgemaakt, wie vertelt mij dat het dier, ondanks dat het gedomesticeerd is, zijn oer-instinct niet volgt?

...natuurlijk gedrag vertoont, het verdedigen van zijn etensbak of erf, het vangen van een konijn etc.
Sterker nog, we leren honden soms specifiek iets aan, fokken rassen met een bepaald doel en als die dat dan doen is het fout... Waakhonden bijvoorbeeld, weerbare rassen.
Daarmee komen we op het punt van 'gewenst' gedrag.
Ik heb hier overigens een boek over geschreven ooit, 15 jaar terug alweer, pfffff. Toevallig twee weken terug van de vereniging O&O een vraag gekregen voor toesteming van herpublicatie van een paar ras-specifieke 'trainingsrecepten'.

Al met al staat de mens zelf érg ver van welke natuur ook. Zelfs van de eigen natuur. Dat is al eens in een ander topic gepasseerd, niet veel mensen zijn in staat zichzelf te redden, hebben de flauwste notie van wat er 'buiten' speelt. Het hele 'natuur' gedoe is daarom naast verwarrend voor henzelf ook niet van toepassing. Door dit alles en de slimme marketing maken nu net de op zich goedbedoelende ruiters net de verkéérde keuzes. 'Verkeerd' dan in de zin van niet aansluitend bij wat ze er mee willen bereiken.
Daarmee heeft Tinkerloos gelijk een tigste uitleg.

HC

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:32

Tinkerloos schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen,maar ik kan maar niet ontdekken wat nu de echte bedoeling is hiervan.
Waarom dit topic er is bedoel ik.
Wil de TS ons duidelijk maken,dat we alles verkeerd beoordelen? of dat alle produkten die we aanschaffen nep zijn omdat het als natuurlijk wordt aangesmeerd maar het niet natuurlijk is?

Ik vind dit ook meer iets voor het forum Leven Zonder Paarden...

Dadelijk bespreken we hier de cremes met Natuurlijk Slakkenslijm enzo. Alleeen omdat het woord natuurlijk in het topic staat...
Gestoord

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 13:16

PeruaansePas schreef:

Volgens míj gaat dit topic juist heel fundamenteel over paarden. Over het N-woord waarmee van beslag tot biks aan de goedbedoelende paardenliefhebber wordt gesleten.
Het kan zijn dat sommigen dit helemaal niet willen weten omdat ze zich er prima bij voelen en dat goed genoeg is. Die kunnen het gewoon negeren en hun hoofd weer in het zand steken Knipoog
Het kan ook zijn dat deze diepgang niet geschikt is voor Bokt. De bewakers en onderbewakers kijken altijd naar zowat elke letter die ik tik dus het is dan al weg voor jij hoeft te kikken Peruaanse Pas Haha! Steek er wat van op of niet, ík zit daar niet mee.

Maar goed, ik ga een gedenaturaliseerd rijdier uit de natuurlijke modder binnen de onnatuurlijke omheining laten om er met een onnatuurlijk zadel met kunststof 'boom' onnatuurlijk op te gaan zitten en het te sturen waar het zelf niet zou lopen Haha!

HC

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:28

Natuurlijk is naakt, en naakt is dus zonder kleding Clown ...

Zowel voor dier als voor mens Knipoog

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:46

Huertecilla schreef:

Maar goed, ik ga een gedenaturaliseerd rijdier uit de natuurlijke modder binnen de onnatuurlijke omheining laten om er met een onnatuurlijk zadel met kunststof 'boom' onnatuurlijk op te gaan zitten en het te sturen waar het zelf niet zou lopen Haha!

HC

Leuk plaats je weer foto's?

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:03

Effe terug naar het begin. Ik ben het er mee eens dat Human Nature marketing-technisch een schitterende naam is.
Het ligt toch in de "menselijke natuur" om zich te beschermen tegen de invloeden van de natuur? Anders dan de ons zo dierbare dieren zijn wij kennelijk niet "ontworpen" (of ook te veel gedomesticeerd) op een leven in de vrije natuur. Dat is ooit eens begonnen bij berenvellen en zo en we zijn nu aangeland bij een vrolijk, goed beschermend (en hopelijk goed zittend Haha! ) kledingsstuk met alle middelen die wij onder de noemer "vooruitgang" in de afgelopen eeuwen uitgevonden hebben.

Het grappige dat dit als commercieel produkt wordt verkocht door één van de grootste verenigingen van Nederland Knipoog

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:16

Huertecilla schreef:
PeruaansePas schreef:

Volgens míj gaat dit topic juist heel fundamenteel over paarden. Over het N-woord waarmee van beslag tot biks aan de goedbedoelende paardenliefhebber wordt gesleten.
Het kan zijn dat sommigen dit helemaal niet willen weten omdat ze zich er prima bij voelen en dat goed genoeg is. Die kunnen het gewoon negeren en hun hoofd weer in het zand steken Knipoog
Het kan ook zijn dat deze diepgang niet geschikt is voor Bokt. De bewakers en onderbewakers kijken altijd naar zowat elke letter die ik tik dus het is dan al weg voor jij hoeft te kikken Peruaanse Pas Haha! Steek er wat van op of niet, ík zit daar niet mee.

Maar goed, ik ga een gedenaturaliseerd rijdier...

HC

ik vind gedomesticeerd niet echt hetzelfde als gedenaturaliseerd...
Ook gedomesticeerde dieren hebben al hun natuurlijke gedrag nog, het enige wat verandert is, is dat ze beter in staat zijn om in de buurt van mensen te leven. Dat doet niets af aan natuurlijk gedrag.
Ik heb persoonlijk niet zoveel met benamingen, ik noem het natural, want voor mij is natural en paardgericht gewoon hetzelfde. Je kan beter kijken naar de inhoud van bepaalde begrippen, lijkt me heel wat belangrijker dan welk naamkaartje je ergens opplakt..

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:34

Bij gedenaturaliseerd moet ik altijd aan dat water denken wat je in je accu moet doen Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:48

Huertecilla schreef:
PeruaansePas schreef:

HC

Reken je de marketing niet te veel macht toe? Zelf heb ik toch wat meer vertrouwen in de mensheid, ik denk niet dat mensen massaal een product kopen omdat er 'natuurlijk' op staat.

Ik denk dat marketing niet zo doordacht is als veel mensen denken. Ze gooien maar wat met termen en maken de bedrijven wijs dat zoiets werkt. Die bedrijven geloven het eigenlijk ook niet, maar ach, al die marketing zelf doen, dat is ook zo'n werk. Zo'n marketing bureau doet het in ieder geval niet fout, wat een bedrijf wel fout zou kunnen doen.

Zo'n marketing bureau denkt dan: Aha, wij zijn zeker gekozen omdat we zulke geweldige nieuwe termen als 'natuurlijk' gebruiken, dus dat gaan we overal in gooien!

Terwijl die keuze waarschijnlijk meer op toeval berust.

Maar goed, alle bedrijven zien opeens dat iedereen het woord 'natuurlijk' gebruikt, en DUS ben je maar een suffe achterloper als je het woord zelf niet gebruikt.
Dus iedereen gaat lekker het woord 'natuurlijk' gebruiken, maar ondertussen weet niemand of het nou enig effect heeft of niet.

Volgens mij dus niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:40

Ach zo kun je over elke woord , elke zin , elke gebeurtenis wel wat op te merken hebben , waar maak je je druk om zeg.

Er moet een naam op staan en dat bekt lekker.
Het is de Human Nature om jezelf van goede kleding te voorzien , jas is voor Humans die de Nature in gaan , prima toch ?

Maarja je kan er natuurlijk ook weer een topic van maken om even te etaleren hoe een geweldig scherpe manier van denken je wel niet hebt , en hoe verheven die visie is vergeleken met het normale volk. Want de rest van de mensheid tobt maar wat aan , is doof en blind voor wat er om hen heen gebeurd , en het is lachwekkend om je te beseffen hoe slim en verheven je wel niet bent dat alleen jij ziet hoe de dingen ECHT zijn.

Zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar joh , laat het lekker.
Mensen geven dingen namen , iedereen kan zelf bekijken of ze het de moeite waard vinden om die naamgeving uit te gaan pluizen of gewoon te kijken naar de essentie.

Je HOEFT je niet overal druk over te maken en overal wat achter te zoeken.... de rest van de wereld is echt niet zo slecht en geslepen als het lijkt als je alles tot de laatste vezel uit gaat pluizen. Het gevaar is dan namelijk dat je zo obsessief zoekt naar "foute dingen" dat je dan overal spoken gaat zien waar dat echt niet nodig is.

Zoals een jack met de naam "Human Nature".

Door Jamijn ook supergoed opgemerkt dat het daar dus ook helemaal niet om gaat maar dat het gewoon weer een "the world according to HC" verhaal is.

Op zich heb je echt geweldige ervaringen en een hele bijzondere instelling HC met je levensstijl , dat is echt super van je OK dan! !

Het is alleen zo ontzettend jammer dat je die kennis omzet in zoveel negativiteit jegens de wereld om je heen , je posts druipen echt van de hoogdravendheid en een bepaalde minachting en daarmee win je juist van veel mensen die zelf nadenken weinig respect.

Als je zelf nadenkt dan volg je ook niet het geloof van HC zomaar klakkeloos , en laat je je niet foppen door die dure woorden en geweldig scherpe inzichten , want dat zie je zelf ook wel zonder al dat hoogdravende eromheen Lachen

Maarja dan ben ik natuurlijk weer zo'n zeurpiet die het allemaal niet ZIET , en bovendien nog een verkoper van een boomloos zadel ook , ook onderdeel van je kruistocht , want verkopers hebben altijd een dubbele agenda...

Ik ben wel benieuwd wat voor reactie ik nu krijg hoor om deze post af te wimpelen tot iets nietigs en vanuit welke slechte bedoeling ik het getypt zou hebben Haha! Of zou het zo'n "wat heb ik nu weer gedaan" quasi-vermoorde onschuld vraagteken-smiley worden ? Haha!

Nobel streven overigens om te proberen mensen wat meer bewust te maken , wat meer zelf te willen laten nadenken. Wat dat betreft waardeer ik de goede bedoelingen die in je posts zitten ook echt.

Maar een tip in deze : wil je mensen meer zelf laten nadenken , geef ze dan ook die KANS.

Stel dan eens een verrassende vraag ofzo. Waar mensen echt even hun hoofd voor leeg moeten maken en heel blanco op hart en gevoel een antwoord op kunnen zoeken.

Zonder dat je zelf meteen jouw mening eraan vasthangt.
Want dan blijkt dat je mensen ECHT laat nadenken. Niet dat je hun wilt laten inzien hoe het volgens HC moet zijn , want dat is wat nu steeds gebeurd.

Het is toch veel mooier als mensen zelf tot ontdekkingen komen , niet gewoon die van jou overnemen ?

Dat lijkt me nu een mooie uitdaging voor je , dit is veels te makkelijk zo joh Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:44

Go pmarena.. Bloos!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:10

Huertecilla schreef:
[Het is zoals het is en lees alsjeblieft geen waardeoordeel in mijn woorden. Het enige wat ik wil, voor jouzelf Pling is dat je dénkt!!! Zélf! en je niet laat foppen door jouw eigen associaties.
HC p.s. mijn excuses voor de eventueel veroorzaakte hoofdpijn door de lap tekst. Gelukkig is het niet zo moeilijk allemaal heb ik vernomen Knipoog

Hmm jij wil dat ik denkt? Daaruit blijkt wel dat je je niet verdiept in de mensen tegen wie je praat.. Of je moet je anders formuleren.

Laatst dacht ik nog zeer diep na over een lapje vlees op mijn bord. Op de verpakking had gestaan: "Diervriendelijk". Ik heb het van meerdere standpunten bekeken, maar kon van een geslachte koe geen 'diervriendelijkheid' bedenken. Volgens mij gaan alle koeien naar dezelfde slager..
Ik eet biologisch vlees niet omdat er dit soort teksten op staan, maar omdat ik er van tevoren over na gedacht heb.. zoals ik over zoveel dingen na denk.
Rokers stoppen ook niet met roken, ondanks de 'feelbadmarketing' op de verpakking.
Kortom de feelgoodmarketing heeft aan mij een slechte.. tenzij... ze echt producten verkopen die ergens op slaan. Humane Nature heeft bijvoorbeeld fijne jassen. Dus die koop ik en niet omdat er toevallig Nature op staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:12

Inderdaad, waar iemand zich al niet druk om kan maken.... Het N-woord.

Volgens HC is het N-woord 'feelgood'-mensengeneuzel en een grote verwarrende factor.
HC schijnt ook te weten welke associaties mensen krijgen bij bepaalde woorden.
Zo zou 'Natural Horsemanship' de associatie 'vriendelijk' opwekken alsof mensen denken dat 'natuurlijk' 'vriendelijk' betekent. Met 'NH' wordt volgens HC de waarde van het 'feelgood' van de ruiter steeds belangrijker en schuift de paardgerichte inhoud naar de achtergrond. Het hele 'natuur' gedoe is niet van toepassing en zorgt ervoor dat mensen verkeerde keuzes maken.

De N zou sommige mensen een goed gevoel geven om zichzelf een 'natural' (volgens HC 'vermeend paardvriendelijk') etiket op te plakken, zichzelf in een N-hokje op te sluiten en zouden ze niet (willen) investeren in zichzelf en in kennis.

Volgens HC begrijpen maar weinig mensen waar het nu eigenlijk om gaat. Dat snappen al die mensen allemaal niet en ze zouden liever hun kop in het zand steken en hersenloos verdergaan wanneer het gaat om ijzerloos, bitloos en boomloos en komt het allemaal neer op feelgood voor de ruíter. Wat volgens HC ook weer geen kwaad kan, "want doorgaans wordt er toch nauwelijks serieus gereden en is dát nu net weer een stap richting N....".

Verder heeft HC zelf een paar termen bedacht, zoals 'paardgericht', 'natuurcompenseren', 'naarwijken', 'Niet Bekappen' en 'Niet Beslaan'.

En deze termen moet wij - over de hele wereld - van hem overnemen. En wanneer dit niet gebeurt, dan is dat volgens hem omdat hij ze bedacht heeft en 'zij' hun eigen naamsbekendheid promoten. HC vindt het erg humoristisch wanneer Niet Beslaanders (zijn term) die zich Natuurlijk bekappers (algemeen gehanteerde term) noemen, en boos op hem worden over het begrip Natuurcompenseren (zijn term) omdat ze niet (willen) begrijpen dat Niet Bekappen (zijn term) het enige Natuurlijk Hoefonderhoud is.

In plaats van de woorden 'natuurlijk', 'natural' en 'NH' heeft HC gekozen voor het woord 'paardgericht'.

What's new……, kom op zeg.

We zijn het er allemaal over eens dat paardrijden niet natuurlijk is voor het paard. En dat paarden houden in onze maatschappij ook niet (geheel) overeenkomt met de natuurlijke omstandigheden van een niet-gedomesticeerd paard. En dat het er in de natuur zelf hard aan toe gaat.

Feit dat HC in de veronderstelling leeft dat iedereen die het woord 'natuurlijk' gebruikt, dom is, niet wil weten wat het N-woord betekent en z'n kop in het zand steekt, zegt meer over hem dan over al die mensen die het woord 'natuurlijk' gebruiken omdat het een algemene term is en iedereen wel weet wat we daar zo'n beetje onder verstaan.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:14

Paardgericht lijkt sprekend op kindgericht: een term die erg bekend is in het onderwijs..

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:20

e_horse schreef:
Paardgericht lijkt sprekend op kindgericht: een term die erg bekend is in het onderwijs..

erg bekend...net als probleemgericht

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:23

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAh pgo help!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:25

Probleem Gestuurd Onderwijs.. zou dat ook bij paarden werken?
We bedenken een casus en ... etc... zie het helemaal voor me. Maar het is altijd goed, zolang het maar paardgericht is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:29

Paardgericht denken is anders een prima term hoor imo.

Ik bedoel ik ga niet eland-gericht op zoek naar iets voor Rena Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:31

Paardgericht is inderdaad een prima term. Vind ik ook.

Maar we hebben nu eenmaal de N-termen die we ook hier op VNA gebruiken.
Moeten we VNA nu veranderen in 'Paardgericht'? Zal de rest van Bokt blij mee zijn... Bloos