kleding

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:35

Grappig topic! Ik loop/rijd altijd in kleding die ik comfortabel vind zitten en ga niet zozeer voor de 'looks'. Wat inhoudt dat er meestal een Wrangler spijkerbroek wordt gedragen + warme Ecco bergschoenen en een warm gevoerde fleecetrui. Clown

HC zijn kledingkeuze vind ik erg leuk en precies bij hem passen. OK dan! Haha!

@Cars, pas maar op, straks zit je als b-meisje in Spanje. Extreme duivel Knipoog

Tinkerloos schreef:
Morrie schreef:
zodra de modder weg is (als het gaat vriezen of in de zomer)loop ik altijd op...... klompen Clown
Ik ook.
Op paarse,en als ik ze aan heb naar de paarden en ik besluit opeens om te gaan rijden,dan rij ik met die klompen aan.. Clown

Geweldige uitvinding!
Ik heb donkerblauwe en kan niet wachten tot het warm genoeg is om ze weer te dragen. Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:58

Ann schreef:
@Cars, pas maar op, straks zit je als b-meisje in Spanje. Extreme duivel Knipoog

Wow! met zijn twéé in de jacuzzi met twéé borrels klaar Go jij! Go jij! (zie De Beloning)....

HC

maar pas op Ann, dit is én off-topic én niet voor kleine meisjes dus we vallen fluks onder het censuur-mes Cool

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:01

Ja, ik ook 2 verschillende ecco bergschoenen een bruine en een zwarte variant. Zeer comfortabel en nog waterdicht ook. Dan heb ik een paar zwarte neopreen chaps een een paar bruine ook weer comfortabel en waterdicht. Voor de rest heb ik 7 verschillende rijbroeken allmaal van 100% katoen in verschillende kleuren dus als ik wel elke dag een andere Lachen Veel Fleecetruien en zomers gewoon een t-shirt topje of blouse. Ik heb ook nog een witte cap lekker koel in de zomer ( heeft me inmiddels de bijnaam bob de bouwer opgeleverd ) Ik heb dan ook nog vaak een paar goede rubberen laarzen aan die ik gebruik voor het uitmesten etc. Ik ben dus vooral van het praktische. Ren meestal in mijn pak vanuit het werk de kast in en kom er met rubberen laarzen een fleece en niet te vergeten waterdichte jas weer uit. Ik heb wel een mooie lange regenjas geschikt om mee te rijden met bijpassende waxhoed.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:04

HC zijn kleding vind ik wel erg mooi, doet me terug denken aan de oude stijl erg leuk! Zou wel meer gedragen moeten worden.
Maar toch zou ik meer suffragettes zijn en broekrok-model nemen.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:46

Huertecilla schreef:
maar pas op Ann, dit is én off-topic én niet voor kleine meisjes dus we vallen fluks onder het censuur-mes Cool

Off topic...
Dit klein meisje is inmiddels 37
Maar blijft toch maar in Nederland het A-meisje,valt ook best mee hier Knipoog

Afbeelding

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:49

natural of geen natural....
ik draag wat ik lekker vind zitten... dat is vaak een spijkerbroek met t-shirt of trui en al shet heel koud is een trui met bodywarmer en eventueel nog een jas. daaronder heb ik óf werkschoenen aan óf jodphurs, al ben nog steeds op zoek naar de ideale, die gewoon in de bagger kunnen zonder dat de zool los laat en welke niet van rubber zijn:)

soms loop ik in rijbroek met ook weer een t-shirt/trui en mn werkschoenen of jodphurs..

ben helemaal geen setjes type of iets, heb wel veel bruin, dus het gebeurd regelmatig dat het dan tóch bij elkaar past Haha! Vork

vind de styl van hc ook geweldig!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:16

Cars schreef:
Maar blijft toch maar in Nederland het A-meisje...

Nee Cars, de kleine meisjes lezen óók mee en nee, daar is de 'B' niet van, doch laat maar. De vorige keer was dat al Vork genoeg Rock-on, dudes!
Een eigen smaak in kleding is al ruimdenkend voldoende voor Bokt Duivel

Haast toedoedoedoe-weer hier nu. Het is hartje winter in de bergen met normaal besneeuwde toppen in ons uitzicht doch nu >20 graden!!!
Zo lunchen met échte worst in dikke erwten-soep en spelt-brood warmvers uit de oven. Kwijl uiteraard, doch wel wonderlijk als je dat in hemdsmouwen in de zon op de patio nuttigt.

HC

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:19

Dat pakje voor op een dameszadel vind ik weer wat minder, dat is meer oud engels en iets te simpel, ik hou van veel en overdreven Nagelbijten / Gniffelen
Zoiets:
Afbeelding
Ik zie mezelf al helemaal zitten op die bok Haha!

Maar iets simpeler is ook heel mooi:
http://www.reenactmentcostumes.com/imag ... al_set.jpg

Heb je die jas trouwens gewoon zo gekocht of speciaal laten maken?

Je brengt me trouwens wel op een idee, gewoon een overal aan trekken als je met de paarden bezig bent en zodra je eropklimt heb je je mooie nette en schone kleding aan, je voelt je veel beter als je er ook leuk uitziet Haha! .

Cars schreef:
Ben ik thuis mijn dieren(honden,varken,konijnen,poezen,pony's) aan het verzorgen loop ik er standaard bij met enorme fleece truien en spijkerbroek met dikke laarzen(en ga zo ook rustig boodschappen doen met het hooi nog in mijn haren)

Zo ging ik laatst ook nog de stad in, op mijn blauwgebloemde kaplaarsen, veel te grote en vooral vieze spijkerbroek, haar incl hooi (dat krijg je er echt niet zomaar even uit) make-uploos en stinkend naar paard. Nog nooit heb ik zoveel mannen verlekkerd om zien kijken *LOL*

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:30

Doet me meer denken aan moulin rouge meisje *LOL*

Welke rijkleding droegen ze eigelijk in de tijd van versaille ? Vind niet echt iets.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:42

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:47

katiavl schreef:

Welke rijkleding droegen ze eigelijk in de tijd van versaille ? Vind niet echt iets.

De dames droegen geen rijkleding in die tijd, die zaten braaf IN een koets (vreselijk saai, dus) mooi te wezen. Het mennen mocht een vent natuurlijk weer doen.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:13

Waratje schreef:
katiavl schreef:

De dames droegen geen rijkleding in die tijd, die zaten braaf IN een koets (vreselijk saai, dus) mooi te wezen. Het mennen mocht een vent natuurlijk weer doen.....

Was ik al bang, ben blij dat ik in die tijd niet geboren ben.
Dan ga ik wel als amazone of wat moderner.

Afbeelding

*LOL* Twijfel alleen of dat dit wel goed zit

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:24

Wow, 'Maak me gek!' denkt HC nu vast. Haha!

Die kostuums zijn heel erg mooi, maar niet erg praktisch in de modderbende bij ons. Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:28

Goed zo Katia, lekker intimiderend! Pas wel op waar je dat zwaard stopt...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:29

evita_ schreef:

Ik lig in een deuk Haha!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:29

Ann schreef:
Wow, 'Maak me gek!' denkt HC nu vast. Haha!

Die kostuums zijn heel erg mooi, maar niet erg praktisch in de modderbende bij ons. Clown

Dat heb ik dus ook. Ik heb een hele mooie zwarte rok die ik graag aan wil bij de paarden maar dat overleeft ie niet. Alhoewel Dr. Quinn errug sexy was met dr besmeurde modder rokken altijd Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:32

evita_ schreef:

hahahah
Ik doe het zonder, ken jezelf is hier goed toepasselijk *LOL*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:37

Waratje schreef:
De dames droegen geen rijkleding in die tijd,....

Tsk.... mis en ook nog niet altijd schrijlings ook.
Zoek maar eens naar schilderijen van de De Medicis. Beide meest befaamde dochters reden zeer fanatiek paard.
Dat wij dat nu wellicht geen rijkleding vínden is wat anders.

Afbeelding
is begin 19de eeuw.

Met een pietsie creatief zoeken kun je mte name in Duitsland uitgebreide informatie over historische dameskleding vinden op sites van kleine ateliers die leuke dingen maken.
Op ebay.de is een haast overweldigende de lijst van prachtige kostuums te koop zoals
Afbeelding

Er is geen enkele reden om niet in de kledingstijl die je zélf wil te rijden in om het even welke rijstijl.
Ook geen financiële want je kan echt heel prijsgunstig winkelen op ebay.
Dit Afbeelding gaat voor <20 euro...
en modder is door omkleden opgelost. Onze knollen staan hier ook op de stroomvlakte van de rivier in de zompklei.... Je hebt alleen maar een reden ndig om het wél te doen Haha!
Joúw smaak, joúw leven, joúw lol, joúw keuze!

HC

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:38

@Katiavl,
En anders eerst een speelgoedzwaard om te oefenen? Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:42

Prachtige creaties heb je gevonden, HC. Lachen

Modder omzeilen? Hoe doe je dat? Tong uitsteken Een regenpak lijkt mij de handigste outfit bij mijn paard. Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:46

Ann schreef:
@Katiavl,
En anders eerst een speelgoedzwaard om te oefenen? Haha!

Pas op ik zou het nog durven ook, niemand een xena kostuum op overschot. En mijn pony is ook palmino ze zouden het verschil niet eens zien Sigaar

Dat tweede kostuum is prachtig gewoon Kwijl

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:54

De Friese klei is wel iets anders als 'zompklei' denk ik HC.
Maar ik ben heb een gigantische inspiratie gekregen! Ik heb een schimmel en mooie zwarte barok kleren. Combinatie, fototoestel erbij en overmorgen foto's in dit topic. Mits het weer goed is...

2e groene kostuum is ook helemaal mijn smaak!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:55

evita_ schreef:
Maar ik ben heb een gigantische inspiratie gekregen! Ik heb een schimmel en mooie zwarte barok kleren. Combinatie, fototoestel erbij en overmorgen foto's in dit topic. Mits het weer goed is...

2e groene kostuum is ook helemaal mijn smaak!

ow, zie er al naar uit!

deze is ook mooi natuurlijk weer met zwaard. http://www.highlandrags.com/store/image ... 17_7276272
Laatst bijgewerkt door lesilla op 15-01-07 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:56

mijn lief 5 jaar geleden met stippeljurk op Sancha die het al aardig wennen vond zonder serreta. Inmiddels rijdt Richelle haar ook optomingsloos.

Afbeelding

dit is 2004 op touwhalster en in broekrok

Afbeelding

Nogmaals, er is echt geen enkele reden om bepaalde kleding wel of niet te dragen anders dan jouw eigen motivatie om dat wel of niet te doen.

Als je op ebay zoekt onder 'gothic', 'larp', 'mittelalter', 'brokat', 'militairy style jacket' of verzin het maar, krijg je meer dan je kan doorwerken...

HC
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 15-01-07 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:00

evita_ schreef:

Ach, F&I van PaardNatuurlijk waren hier een paar weken terug en spraken 'oeffff, die klei hier is inderdaad zwaarder dan bij ons...'.
Maar goed, wat ik al schreef, er zijn redenen te over om wat dan ook te láten. Je hebt echter maar één reden nodig om het wél te doen Haha!

HC