weet je, nu ik de foto nog eens bekijk denk ik dat ze haar been omhoog houdt omdat ze het koud heeft, niet omdat ze zin heeft om eens lekker samen te spelen in de sneeuw
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_angela_ schreef:HC, ben het met je eens! (en met de anderen die hetzelfde zeggen, maar dan in iets minder mooie woorden)
Bertuss schreef:Ik denk dat ik mijn paard geen plezier doe met een deken.Natural paarden zien er slecht uit, in de winter.
Onder natural versta ik alleen nu even paarden die 24/7 zonder deken buiten staan.
Ze zijn altijd vies, met die dikke vacht met plukken modder eraan. Ik heb altijd het idee dat ze dat niet fijn vinden. Mijn paarden iig niet. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik ze onder deken heb staan.
Hoe denken jullie hierover, denken jullie dat jullie paarden het fijn vinden om zonder deken te staan?
Rocamor schreef:
En ze zien er alleszins slecht en triest uit.
dollemina schreef:Het kan natuurlijk dat jou paarden geen of weinig vacht aanmaken,maar de paarden die bij mij in de wei staan,zijn allemaal dekenloos,en hebben een dikke vacht: arabier,kwpnner, merkloos kasteel, shet,fjord,anglo arabier.Volgens mij is er wel een verschil of je een koudbloed of een warmbloed hebt.
Mijn shetlander heeft ook geen deken op maar mijn dressuurpaarden wel.
Ze staan erg hoog in het bloed en hebben van nature haast geen winterhaar.
Berdien schreef:Vacht aanmaken gebeurt op licht, niet op kouvandaar dat mijn paard al met fixe vacht staat, ondanks dat het nog niet koud is geweest. Zelfde voor de shets, die staan me in een bontjas, met deze fluttemperaturen. Zodra het eerder donker wordt, gaat het knopje vacht aanmaken om, en gaan ze aan de slag om de zaak weer voor elkaar te krijgen.
Paarden die op stal staan kun je dus gedeeltelijk "foppen" door langer het licht aan te laten, schijnt.
dollemina schreef:Volgens mij is er wel een verschil of je een koudbloed of een warmbloed hebt.