Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cowgirl schreef:Zoals je zegt '''een beetje kunt rijden" en dat is nou net het probleem ...dat kunnen we bijna niet meer.
Intructie is gedaalt tot nivo nul en divoza loopt binnen op de verkoop van slof teugels en martingaals.
Het komt voor jullie misschien erg zwart wit over....vind ik ook en ik vraag me dan ook af WAAROM ik het zo zwart wit zie. Misschien zie ik toch gewoon de keiharde waarheid.
JoviBan schreef:Ik sluit me graag bij je aan, Skipper.![]()
Behalve bij dat het niet zo dramatisch is gesteld met paardrijdend Nederland. Waarschijnlijk kijk ik met andere ogen naar ruiters en wedstrijden.
_angela_ schreef:Oja, natuurlijk is het niet zo dat dressuur rijden alleen maar in de bak kan. Lange bospaden zijn super voor het rechtrichten, schouder voor, wijken van de ene kant van het pad naar de andere kant, overgangen en ga zo maar door. (zie eigenlijk geen enkele oefening die je niet in het bos zou kunnen uitvoeren, tenzij je stukken van 20 meter wilt wijken aan een stuk dezelfde kant op)
Skipper schreef:En feit dat het niet alleen op wedstrijden is maar daar valt het op.
Niet wedstrijd ruiters kunnen thuis net zo erg of erger bezig zijn maar daar zie je het niet of niet zo snel van omdat die zich niet op wedstrijden vertonen maar wil niet zeggen dat het daarom niet gebeurd.
Skipper schreef:Ik denk dat we op aantal gebieden vooruit gang boeken, er komt steeds meer aandacht voor welzijn van het paard. We zijn er nog lang niet maar er is veel meer bewust wording. Anders is de natural way ook niet zo'n populaire stroming aan het worden
_angela_ schreef:maar.... je kunt wel stelling en buiging vragen in iedere kronkel van het bospad... en meer is een volte niet, het is heel simpel een stelling en buiging gedurende een cirkel met een doorsnee van 20 meter... en dat lange kun je weer in een grote bocht oefenen..
Maar goed, het gaat om het idee he.. ook in het bos kun je goed dressuren, daar hoeft geen bak of bordje aan te pas te komen. (zou er wel mooi uit zien, in piaf en passage over het bospad)
ikke schreef:Natuurlijk kan het, maar hij kopte zo leuk in![]()
ikke schreef:In piaffe over een bospad is erg mooi; ik heb het eens gezien. Alleen was de ruiter niet zo blij op dat moment, die piaffe was nogal een eigen initiatief van het paard, ik was kennelijk heel eng.
Visconti schreef:Mijn ervaring is dat veel normals NH beginnen te snappen en er zelfs zelf gebruik van gaan maken, en goede ontwikkeling dus
Citaat:. Ik maak me meer zorgen over zadels die niet passen op paarden, de ruiterhand, het onbegrip waarom het paard dingen doet en vooral het niet verder denken dat het eigenlijk altijd aan de ruiter ligt.
Citaat:Ik denk dat op topsport niveau de Bartels (met emiel voest) de enige zijn die met NH bezig zijn
Citaat:Ik denk dat we op aantal gebieden vooruit gang boeken, er komt steeds meer aandacht voor welzijn van het paard. We zijn er nog lang niet maar er is veel meer bewust wording. Anders is de natural way ook niet zo'n populaire stroming aan het worden
katiavl schreef:Want toen was er nog geen parelli enzo.