Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_angela_ schreef:Ik snap je, wel dressuur om soepel te houden en te maken, maar niet om steeds meer oefeningen te kunnen.
Franciska15 schreef:_angela_ schreef:Ik snap je, wel dressuur om soepel te houden en te maken, maar niet om steeds meer oefeningen te kunnen.
Waarom niet? door die oefeningen wordt het paard soepel, gebruikt het zn lichaam enz. Persoonlijk zie ik er meer in om gewoon rustig door te trainen en bij genoeg winstpunten eens een klasse op te schuiven.. ja, dan moet je andere oefeningen leren.
kaspertje schreef:je kan ze toch trainen, als ze t niet willen doen ze t toch niet, waarom zouden er maar zo weinig 'top' paarden zijn...
sannuhh schreef:Phoe wat een topic!
Ik snap niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt!
Topsport is heus niet niet slecht hoor! Als jij je paard op een goede manier traint, kan het echt geen kwaad.
Als topsport echt zo slecht was geweest, hadden de paarden het heus niet zover geschopt en zouden ze ook niet zo lang meedraaien in de sport...
Laat gewoon iedereen in zijn/ haar eigen waarde, doe gewoon wat jij en je paard leuk vinden.
Als jullie er beide maar plezier in hebben! En dat hebben die topsport paarden heus wel, anders zouden ze ook niet zo lopen.
Citaat:en daarbij je paard schoppen is niet oke.. er zijn heel veel andere manieren om iets te bereiken met je paard, als je een goede band heb met je paard hoef je dat soort dingen niet te doen maar reageert hij gewoon als je iets vraagt. omdat iedereen het doet betekent dit dat het oke is? dit bewijst wel weer hoeveel mensen er nog niet met een natuurlijke manier met hun paard omgaan.
als jij iets fout doet sla ik je toch ook niet even?
Citaat:Een paard is normaal een wild dier dan hoor je hem niet zo te trainen alleen als het dier het ECHT leuk vind beetje stom voor beeld maar je kat of hand ga je tog ook niet dwingen iets te doen doe ik jou ook niet ! ZOmige ruiters denken alleen maar na over hoe hoog ze in de sport willen komen niet over hoe het paard het vind
johnnie schreef:Ik vraag me af wat een goede manier van trainen is. Als ik al de verhalen zo lees krijg ik kippevel van Naturals.