Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xyzutu2 schreef:Pignon (Frederique) traint al zijn paarden met bit, en laat dat alleen weg bij shows en demonstraties. Het aanleren van alle oefeningen zelf gebeurt echter nog steeds met bit. Nevzorov leert alles aan zonder bit of halster, van begin tot en met eind, en heeft dressuurmatige verzameling als hoofddoel.
Alane schreef:xyzutu2 schreef:Pignon (Frederique) traint al zijn paarden met bit, en laat dat alleen weg bij shows en demonstraties. Het aanleren van alle oefeningen zelf gebeurt echter nog steeds met bit. Nevzorov leert alles aan zonder bit of halster, van begin tot en met eind, en heeft dressuurmatige verzameling als hoofddoel.
zeggen en doen zijn 2 verschillende dingen
Maar ik bedoelde jean francois pignon
http://jfpignon.com/
Alane schreef:zeggen en doen zijn 2 verschillende dingen
Maar ik bedoelde jean francois pignon
http://jfpignon.com/
Alane schreef:Ik zag een uitzending waarin J.F. Pignon ook ter sprake kwam..
Daar werden trainigsmethodes besproken door een aantal mensen, en de vraag was of dat nivo wat J.F. Pignon liet zien met zijn paarden ook onder dwang kon worden behaalt.
Over Nevzorov hebben ze het niet gehad.. maar zag toch in de oefeningen/kunstjes sterke overeenkomsten.
Maar wat ik nergens vind over Nevzorov zijn 'gewone' foto's zoals bijv. die 2 voorbeelden die ik geplaatst heb.. ergens op een locatie in 'normale' kleren.... ik vind die foto's van Nevzorov een beetje te kunsterig.. (en ik bedoel niet gelijk dat het nep is, maar meer 'gemaakt' )
promptertje schreef:Ik zie op de site van Nevzorov, bij "friends" Honza Blaha staan.
"Against any punishment and abuse"
PeruaansePas schreef:Wat is een cordeo? Ik heb gegoogled maar ik vind niets relevants.Een halsring?
Wat vind je van de dvd? Legt hij echt dingen uit of is het alleen om naar te kijken?
Paardentango schreef:Het gaat er denk ik ook niet om om exact een kopie te worden, maar ergens naar te streven en te merken wat er KAN zonder dwangmiddelen. Laat de piaffe weg, en je bent al op een hele interessante weg. Niet te hoog grijpen, maar koester datgene wat je al kan.
Hemplfling gebruikt(e) gewoon een banketstaaf touwtje, zelfde effect.
Het gaat er bij NHE over om te proberen een andere weg dan de conseravieve dwangmethodes te hanteren. Te ervaren en te zoeken naar een andere vorm van leren. Niet alleen Pavlov en Skinner, maar een stapje hoger. Dat kunnen vele paarden vrij goed, en dat heeft een mooie naam 'latent leren'. Voor mens en paard.