Eten "naturals" wel vlees?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evenstar

Re: Eten "naturals" wel vlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:26

In de tijd dat de mens holbewoners waren, waren de mannen jagers en de vrouwen zochten kruiden e.d. M.a.w. ik vind dat de mens inderdaad gewoon vlees mag eten. De mens schoot alleen het vlees dat ze nodig hadden, de rest lieten ze met rust (zoals alle dieren dat doen).

Maar tegenwoordig... ik ben tegen de manier waarop het vlees 'groeit', bio-industrie enzo. Stoom uit je oren

Dat is gewoon walgelijk. Misselijk

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:10

AstraGirlie schreef:
draag geen bont,

Even een beetje off-topic:
Weet je dat de dieren die gefokt/gehouden worden voor de bontindustrie het vaak veel beter hebben dan menig huisdier/slachtdier?......

Een dier dat gehouden wordt om uiteindelijk in een bontmuts te belanden moet goed in zijn vel zitten (letterlijk) om een mooi vel te houden. Dat betekend dat ze een schoon verblijf en goed voedsel moeten krijgen. Ook moeten de dieren zich goed voelen omdat het ander te zien is aan hun pels (denk maar aan paarden).

Hoeveel huisdieren kwijnen weg, ziteen in te kleine kooien, worden "vergeten" of worden door lieve kinderhandjes fijngeknepen?.........schrikbarend veel.

Ik vind dat daar iets aangedaan moet worden voordat mensen zeggen: bont neeeee dat kan echt niet.

Sorry moest t even kwijt hahaha

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:13

Evenstar schreef:
In de tijd dat de mens holbewoners waren, waren de mannen jagers en de vrouwen zochten kruiden e.d. M.a.w. ik vind dat de mens inderdaad gewoon vlees mag eten. De mens schoot alleen het vlees dat ze nodig hadden, de rest lieten ze met rust (zoals alle dieren dat doen).

Maar tegenwoordig... ik ben tegen de manier waarop het vlees 'groeit', bio-industrie enzo. Stoom uit je oren

Dat is gewoon walgelijk. Misselijk

en wat ze er allemaal voor rotzooi instoppen Misselijk hormonen antibiotica etc etc

dát is voor mij dé reden om geen vlees meer te eten en ook de manier van respectloos dierenhouden in de bioindustrie

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:30

Arabesk schreef:
en wat ze er allemaal voor rotzooi instoppen Misselijk hormonen antibiotica etc etc

dát is voor mij dé reden om geen vlees meer te eten en ook de manier van respectloos dierenhouden in de bioindustrie

Tsja, daar heb je op zich gelijk in, maar door helemaal geen vlees meer te eten los je ook niks op.
Ik kies daarom voor biologisch, ook al is dat duurder.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:37

judithM schreef:
AstraGirlie schreef:
draag geen bont,

Even een beetje off-topic:
Weet je dat de dieren die gefokt/gehouden worden voor de bontindustrie het vaak veel beter hebben dan menig huisdier/slachtdier?......

Een dier dat gehouden wordt om uiteindelijk in een bontmuts te belanden moet goed in zijn vel zitten (letterlijk) om een mooi vel te houden. Dat betekend dat ze een schoon verblijf en goed voedsel moeten krijgen. Ook moeten de dieren zich goed voelen omdat het ander te zien is aan hun pels (denk maar aan paarden).

Hoeveel huisdieren kwijnen weg, ziteen in te kleine kooien, worden "vergeten" of worden door lieve kinderhandjes fijngeknepen?.........schrikbarend veel.

Ik vind dat daar iets aangedaan moet worden voordat mensen zeggen: bont neeeee dat kan echt niet.

Sorry moest t even kwijt hahaha

Wij hebben gezien hoe nertsen gehouden worden, en ik vind dat allesbehalve diervriendelijk hoor...
Ze krijgen elke dag een pap visafval op hun kooitjes gespoten, en daar zijn ze dan mee bezig, dat is hun bezigheid...
Ze worden op roostervloeren gehouden omdat de pels anders bevuild wordt, en op het einde van hun mooie leventje, worden ze vergast of gelectrocuteerd... Leuk hoor...
Dan hebben de rendieren die heel hun leven mogen rondcrossen op de vlaktes en dan gedood worden voor hun pels het wel beter...

De huisdieren die wegkwijnen hebben het uiteraard ook erg, maar daar kan ik uiteraard niets aan doen...
Dat moeten de mensen zelf beseffen dat ze slecht bezig zijn.
Mijn konijnen lopen rond in een zeer grote tuin in groep, en mogen putten graven zoveel ze willen. Dus op dat punt valt mij niets te verwijten. Ik blijf geen bont dragen...

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:58

Astra Girlie: Ik heb ook gezien hoe ze nertsen houden. Inderdaad op een rooster maar wel met een binnenhok met schoon stro! en lekker in de buitenlucht.
Ik draag zelf ook geen bont maar dat is ook omdat ik het niet mooi vind!

Ik denk echt dat varkens die vastliggen, konijnen alleen in een hokje en kippen in een legbatterij het veel slechter hebben!

Ik vind het goed dat jij je konijnen lekker los laat lopen op een groot stuk...deed iedereen dat maar!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:14

Zo heb je idd vele andere dingen met dieren die niet door de beugel kunnen, ik denk niet dat je perse kan zeggen welk dier het beste leven heeft enz.. Het is voor mij één pot nat, en daarom draag ik geen bont en eet geen vlees...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:25

Mirthe, een vis heeft meestal een beter leven achter de rug ipv bioindustrie achtige praktijken. Vanwege mijn voedselallergie kan ik niet volledig dierloos, ik mag ook geen kaas, melk en eieren. Dan zou ik dus veganistisch zijn meteen...

Ik ben tegen bioindustrie én het geklooi met allerlei hormonen en toevoegingen, voor mij een reden om te minderen met vlees. Ik ga proberen te stoppen, maar dus nog wel vis.

@ Arabesk; Ja ok, dan heb je daar weer een punt en gelijk. Maar ik ken 'vegetariers' die zeggen dan 'ja tis toch maar een vis' .
Dát vind ik geen argument.

AthenaWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:18

Arabesk: de dieren die hier in België en in Nederland gekweekt worden voor vlees daar ga je echt geen antibiotica noch hormonen in vinden. Daarop wordt meermaals gecontroleerd voor en na de slacht! En als dat dan toch gebeurt dan wordt dat vlees meteen vernietigd en lekt het uit in de media en dan wordt het allemaal zo uitvergroot dat men zo'n beeld over vlees gaat krijgen.
Vlees dat wordt geïmporteerd is natuurlijk een andere zaak maar dan zeg ik nog niet dat dat slecht vlees is.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:31

Miirthe schreef:
Mirthe, een vis heeft meestal een beter leven achter de rug ipv bioindustrie achtige praktijken. Vanwege mijn voedselallergie kan ik niet volledig dierloos, ik mag ook geen kaas, melk en eieren. Dan zou ik dus veganistisch zijn meteen...

Ik ben tegen bioindustrie én het geklooi met allerlei hormonen en toevoegingen, voor mij een reden om te minderen met vlees. Ik ga proberen te stoppen, maar dus nog wel vis.

@ Arabesk; Ja ok, dan heb je daar weer een punt en gelijk. Maar ik ken 'vegetariers' die zeggen dan 'ja tis toch maar een vis' .
Dát vind ik geen argument.

ik weet niet wie dit zei over de visjes maar als ik een visje eet, ben ik ook bezwaard, gezien de vervuiling van de zee (dus de vervuiling van de vis), de overbevissing en de viskooien waarin ze met teveel in een kooitje rondzwemmen. Rolleyes