Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
meggiemeg schreef:jij gaat ook niet buiten lopen in een t-shirt als rond de 0 graden is dan doe je ook warme beschermende kleding aan.
Citaat:Het nadeel van de wintervacht is dat je na het trainen en werken een bezweet paard hebt. In dat geval is het echt nodig om je paard een deken aan te doen. Bezweet terug op stal of de weide zetten is namelijk vragen om moeilijkheden. Je paard is dan wel een groot en sterk dier maar als je niet goed oppast is deze trouwe viervoeter vlug ziek. Niet fijn voor je paard, niet voor jou en niet voor je portemonnee.
Je kunt er dus eigenlijk niet omheen. Je paard heeft een deken nodig.
JoviBan schreef:Dit is er wat er niet klopt, en geheel onjuist is
[***] schreef:JoviBan schreef:Dit is er wat er niet klopt, en geheel onjuist is
Nee, jij vindt dat het niet klopt, onjuist is. Dat is een mening, geen feit.
Yvonnelind schreef:Mijn paarden willen altijd graag weer naar binnen met dit weer, ik geloof niet dat zij er problemen mee hebben hoe ik ze houd...
Met een dekje op lekker elke dag buiten en verder lekker droog kunnen liggen in een ruime box.
Wij hebben een compromis gesloten wat ook mijn paarden tevreden mee lijken te zijn.
Tijgertje86 schreef:Buiten de inhoud om vind ik het artikel amateuristisch geschreven. En, ik vind het jammer dat zulke artikelen gepubliseerd worden. Als redacteur zie ik dat dit artikel op weinig redactionele fronten correct is.
De combinatie schrijfwijze en inhoud (waar ik het niet helemaal mee eens ben) zijn denk ik het werk van iemand met (nog) niet heel veel paarden- en schrijfervaring.
Deze redacteur moet nog veel leren....
Eleonoor schreef:Vele artikelen in het blad Bit zijn op deze manier geschreven, vanuit een ooghoek. Zie het probleem niet, want veel artikelen zijn vanuit een standpunt geschreven. Net als de verhalen over het niet willen beslaan is vanuit een ooghoek. En daar hoor ik dan niets over
Citaat:Onze huid is nat en door de wind wordt onze huid gedroogd. De drogende factor is hier dus verdamping, en verdamping
zorgt voor afkoeling. Als wij mensen nat buiten staan koelen we in een rap tempo af. Die afkoeling gaat zo snel dat
we kou kunnen vatten.
Citaat:Eleonoor: Dit artikel komt niet uit Bit. Ik zeg ook niets over het oogpunt van waaruit het artikel geschreven is, maar het gaat mij om de redacteur. Vanuit een oogpunt schrijven is prima, dat zie je heel veel. Je kunt bijna niet anders dan vanuit een oogpunt schijven, niets mis mee!
De redacteur komt alleen erg amateuristisch over. De tekst voldoet in weinig opzichten aan de correctheid van een informatief artikel. Dan heb ik het over zaken als: woordkeuze, zinsopbouw, opbouw van een artikel, informatief gehalte en objectieviteit.'
Wendy schreef:Lia_ schreef:Hoeveel land denk jij dat er bewerkt wordt in NL in de winter......
en in welk tempo denk jij dat land bewerkt wordt....![]()
Misschien zou je ook eens wat meer moeten verdiepen in het werken op het land met paarden voordat je zulke onzin uitkraamt.
Misschien zouden jij en [***] eens in willen gaan op het feit waarom dekens dan zo hard nodig zouden zijn als je met een paard werkt, want dat is waar het hier om gaat.
Maar goed, als jij denkt dat die paarden destijds alleen gebruikt werden om het land te bewerken valt er inderdaad weinig discussie met je aan te gaan
Lenneke_ schreef:Dus het probleem is eigelijk dat paarden een deken opkrijgen zodat ze na het werk snel droog zijn zodat ze niet nat weer onder de deken moeten?
Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?
Lenneke_ schreef:Oke, dat was misschien een verkeerde zin. Zo bedoel ik het niet.
Dus het probleem is eigelijk dat paarden een deken opkrijgen zodat ze na het werk snel droog zijn zodat ze niet nat weer onder de deken moeten?
Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?