Roane schreef:Dan heb ik het niet over jou dus

Net als jij vind ik dat je je best ergens in mag verdiepen voordat je een mening de openbaarheid in slingert

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Roane schreef:Dan heb ik het niet over jou dus
Roane schreef:Ik weet niet hoe jullie Engels is, maar als je goed luisterd even met open oren en een ongevormde mening hoor je dat hij met 'I'll kill that stick.' en 'They fed him too much,' en 'I own this place' een GRAPJE maakte.
Zeker als je zelf naar de show gaat hoor je hem heel vaak van dit soort grapjes maken. Natuurlijk is het niet vanuit het perspectief van het paard, hij maakt grapjes tussendoor.
ikke schreef:Roane schreef:Ik weet niet hoe jullie Engels is, maar als je goed luisterd even met open oren en een ongevormde mening hoor je dat hij met 'I'll kill that stick.' en 'They fed him too much,' en 'I own this place' een GRAPJE maakte.
Zeker als je zelf naar de show gaat hoor je hem heel vaak van dit soort grapjes maken. Natuurlijk is het niet vanuit het perspectief van het paard, hij maakt grapjes tussendoor.
Ah, jij behoort dus tot dat selekte groepje Nederlanders dat AMERIKAANSE grappen kan maken? Goed, dan zal ik het vanuit dat perspectief bekijken........
Roane schreef:
Dat ding blijft strak net zolang als het paard negatieve dingen doet, zodra hij positief doet, maak je dat ding losser als beloning.
Dat is heel consequent en duidelijk. Met appeltjes en snoepjes krijg je een verwend paard niet terug op zijn plaats. Als jullie hadden geluisterd hadden jullie gehoord dat Dador zich tegen het hek heeft geworpen de eerste keer dat hij het zadel op had. Dat is gevaarlijk, daar kun je niet vriendelijk mee omgaan, dat paard moet duidelijk weten wat wel en niet kan, en als dat in het begin hard moet gebeuren, dan moet dat.
luxket schreef:als je ziet hoe hij binnenkwam is hij wel zeker dominant en verwend geweest. Hij moest met 2 man naar binnen omdat hij 1 man zo omver rende. Dat kan ik geen angst noemen, dan letten ze juist op de leider. Verder heb ik de eigenaar ook gesproken en die zei ook dat het dominantie was en dat hij nu heel goed gaat thuis
katiavl schreef:de beste ruiters staan aan wal alweerbekend fenomeen op bokt.
Ik vraag me af hoeveel mensen het hier beter zouden doen.
luxket schreef:jullie zien alleen een filmpje je zou een keer bij de show moeten gaan kijken.. Dat is veel anders en dan had je ook gezien dat dat paard wel degelijk dominant was en absoluut niet bang. Hij kan wel gestressd zijn maar jij kan ook dominant zijn en gestressd. Dat heeft daar verder niks meer mee te maken..
Waratje schreef:
Citaat:Ik weet niet hoe jullie Engels is, maar als je goed luisterd even met open oren en een ongevormde mening hoor je dat hij met 'I'll kill that stick.' en 'They fed him too much,' en 'I own this place' een GRAPJE maakte.
Citaat:ook commercieel, ook veel grapjes,
luxket schreef:ik denk dat je veel van zijn methode's leert als je vaker met annemarie omgaat en met haar werkt, Ik ben nu 2 weken bij haar geweest en zij is vaak bij mij geweest en veel geholpen met mijn paard en op die manier , van respect krijgen maar wel op een heel duidelijke manier werkt erg goed, MAAR DAT IS MIJN MENING. Verder vind ik het wel duidelijk, zolang het paard niks doet is er niks aan de hand, doet hij wel wat wordt er duidelijk gemaakt dat dat niet kan. Als je zo 1 in een kudde heb staan krijgt hij ook een trap van een soort genoot bijvoorbeeld als hij zich niet gedraagd. Maar goed jullie moeten zelf weten of je dador bang of dominant vind ik heb de eigenaar gesproken en heb dus voor mezelf de beslissing genomen.
Verder heb ik veel meer van het helpen bij annemarie op gestoken dan de show, dit is veel meer herhaling, verder vind ik dat ze goed laten zien hoe een paard leert. Kijk naar die stok met plastic, op het moment dat hij blijft staan gaat de stok weg en leert hij dus als ik niet ren komt het enge niet achter me aan.. Maar dat is net hoe ieder dat voorzich zelf ziet of een voorstelling van maakt, De ander denkt je gaat toch niet zo'n stok bij een paard houden wordt hij alleen maar gekker van. Ik ga mezelf ook niet verdedigen verder, dit is mijn mening en dit vind ik ervan. Wat jullie vinden is jullie mening en respecteer ik ook, hoop dat jullie dat ook van mijn mening en van zijn mening doen.
Een show is maar een show, wat daarom heen gebeurt op welke manier is veel belangrijker, jammer dat niet iedereen in de gelegenheid is om eens een week te kijken bij annemarie met wat voor paarden zij werkt op die manier.. en hoeveel verbetering dat al heeft, en dan praat ik ook over enorm bange paarden, en daar doen ze echt niet aan rukken..
hns schreef:luxket schreef:ik denk dat je veel van zijn methode's leert als je vaker met annemarie omgaat en met haar werkt, Ik ben nu 2 weken bij haar geweest en zij is vaak bij mij geweest en veel geholpen met mijn paard en op die manier , van respect krijgen maar wel op een heel duidelijke manier werkt erg goed, MAAR DAT IS MIJN MENING. Verder vind ik het wel duidelijk, zolang het paard niks doet is er niks aan de hand, doet hij wel wat wordt er duidelijk gemaakt dat dat niet kan. Als je zo 1 in een kudde heb staan krijgt hij ook een trap van een soort genoot bijvoorbeeld als hij zich niet gedraagd. Maar goed jullie moeten zelf weten of je dador bang of dominant vind ik heb de eigenaar gesproken en heb dus voor mezelf de beslissing genomen.
Verder heb ik veel meer van het helpen bij annemarie op gestoken dan de show, dit is veel meer herhaling, verder vind ik dat ze goed laten zien hoe een paard leert. Kijk naar die stok met plastic, op het moment dat hij blijft staan gaat de stok weg en leert hij dus als ik niet ren komt het enge niet achter me aan.. Maar dat is net hoe ieder dat voorzich zelf ziet of een voorstelling van maakt, De ander denkt je gaat toch niet zo'n stok bij een paard houden wordt hij alleen maar gekker van. Ik ga mezelf ook niet verdedigen verder, dit is mijn mening en dit vind ik ervan. Wat jullie vinden is jullie mening en respecteer ik ook, hoop dat jullie dat ook van mijn mening en van zijn mening doen.
Een show is maar een show, wat daarom heen gebeurt op welke manier is veel belangrijker, jammer dat niet iedereen in de gelegenheid is om eens een week te kijken bij annemarie met wat voor paarden zij werkt op die manier.. en hoeveel verbetering dat al heeft, en dan praat ik ook over enorm bange paarden, en daar doen ze echt niet aan rukken..
Ik ben blij met Conrad van Pruijssen die kritisch tegenover Monty was.
Alleen omdat hij het niet eens was met sommige dingen is hij uit de MR clan gebanned.
Kelly_ann schreef:Kan het niet zo zijn dat dit paard dominant gedrag vertoont uit zelfbehoud. Ik zie inderdaad een nerveus paard. Maar ik geloof direct dat hij geen greintje 'respect' had voor wat mensen hem probeerden te vertellen. Niet uit rottigheid, maar omdat de communicatie gewoon niet doorkwam. Het spioled verhaal van roberts kan ik me wel in vinden.
Die grapjes kan ik wel overheen komen. Het is geen kennerspubliek hier. En deze man is ook gewoon commercieel. Om een boodschap te vertellen zal je toch de media in moeten.
Duelly halter vind ik niks aan, het werkt inderdaad niet zoals het zou moeten.
Maar wat is deze man keurig consequent. En al maakt hij volgens jullie nog foutjes in de timing. Als de helft van de mensen met paarden deze manier van 'leren' zou beheersen zou paardenland er al beter uit zien. Of niet soms?
Kelly_ann schreef:Kan het niet zo zijn dat dit paard dominant gedrag vertoont uit zelfbehoud. Ik zie inderdaad een nerveus paard. Maar ik geloof direct dat hij geen greintje 'respect' had voor wat mensen hem probeerden te vertellen. Niet uit rottigheid, maar omdat de communicatie gewoon niet doorkwam. Het spioled verhaal van roberts kan ik me wel in vinden.
Die grapjes kan ik wel overheen komen. Het is geen kennerspubliek hier. En deze man is ook gewoon commercieel. Om een boodschap te vertellen zal je toch de media in moeten.
Duelly halter vind ik niks aan, het werkt inderdaad niet zoals het zou moeten.
Maar wat is deze man keurig consequent. En al maakt hij volgens jullie nog foutjes in de timing. Als de helft van de mensen met paarden deze manier van 'leren' zou beheersen zou paardenland er al beter uit zien. Of niet soms?
Citaat:Als de helft van de mensen met paarden deze manier van 'leren' zou beheersen zou paardenland er al beter uit zien.
luxket schreef:Conrad zit toch ook in NL ? die is toch van dream stables, heb ik idd ook veel goede dingen over gehoord
Kelly_ann schreef:
Ik geloof zeker dat het nog meer op lichaamstaal moet kunnen en nog meer natural. Niet iedereen wil daar aan , en voor een nog groter deel is het niet eens haalbaar.