[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nammie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:34

Ik wil ook een mooie kont zien , en veel behang , en wat mij betreft net zo breed als ze hoog zijn , bwvs...
Alle drie de friezen van mij zijn allemaal het oude type. Die vind ik mooi!
Trouwens , je hoort tegenwoordig ook steeds vaker dat bij die rijtypische friezen het karakter nog wel eens problemen geeft.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:36

JoviBan schreef:
Nammie schreef:
Ik moet nodig weer ens langskomen zie ik wel weer , want anders herken ik haar niet meer!!! Knipoog

Vind ik ook! Knipoog
En dan doe ik weer een wederbezoekje, want ik ben erg benieuwd naar Tekla, zij zal ook wel gegroeid zijn.

Tekla staat een beetje stil met de groei , zal de stress van alles wel zijn. Was met Namkje toendertijd ook zo.

Anoniem

Keet heeft ook geen overmatige werklust, zal ze wel van Oops hebben dan Ach gut
Onderzoeken doet Keet ook, maar dat heb ik meer geleerd met grondwerk. Enige wat nog een probleem vormt, en ja ze staat op een boerderij, zijn trekkers. Is ze in het verleden door de boer nogal vaak mee opgejaagd..

arno8

Mooi verhaal!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:38

Trekkers , och moet je Maike daarmee zien. Das zo leuk , hij steekt echt overal zijn hoofd in , ook in cabines van draaiende trekkers , ff snuffelen aan de boer , en dan al die knopjes eens bekijken , banden proberen. Dat beest blijft me verbazen!!!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:39

Nammie schreef:
Trekkers , och moet je Maike daarmee zien. Das zo leuk , hij steekt echt overal zijn hoofd in , ook in cabines van draaiende trekkers , ff snuffelen aan de boer , en dan al die knopjes eens bekijken , banden proberen. Dat beest blijft me verbazen!!!

dat is stoer! Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:52

Zomaar een nieuw topic leuk Haha!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:08

Ik zag net bij Links toch weer een filmpje, gód wat zijn er een hoop zieke mensen zeg.. báh Scheve mond

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:11

Meld zich.
Jullie hebben alweer 3 pagina's vol!!! Nagelbijten / Gniffelen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:18

Morrie schreef:
Citaat:
Hij moet nog wel een paar dagen op stal blijven

ben je weer terug op je oude stal, of heeft de boer waar je stond ook stallen?

Hij staat weer even op z'n oude stal.
Iedereen vind het heel leuk dat we weer even terug zijn Haha! Maar ik hoop (en verwacht) dat hij van de week weer in de wei mag en dus terug naar de boerderij.

Ik ben wel blij hoor. Als ik er ben kan hij iig in de wei, ik neem gewoon een stoeltje mee en doe hem aan de longeerlijn. Kan ik mooi Parelli boekjes lezen Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:22

Miirthe schreef:
Der rug is iig zoals menig Friezenfan/fokker 'em wil hebben. Bron ben ik zelf niet, maar der keuringsrapport van afgelopen Juli. En ach, verder breed, rond en amper schoft *LOL*

Ik bedoel of haar buikspieren voldoende ontwikkeld zijn dat háár rug jóu kan dragen. Ik bedoel ook of ze niet gevoelig reageert op die rug, of het zadel goed ligt. Dat soort dingetjes. Exterieurbeoordelingen kun je wat mij betreft de plee mee behangen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:23

Hé Lenneke, wat ik me afvroeg; je zei int vorige topic over dat je niet zo'n Engelsfiguur bent zeg maar Clown ; Heb jij ook zo'n Parelli pakket, want dat is zover ik weet niet in het NL en het meest voornaamste is dan een Engels pakket, is het te doen qua Engels? Lezen/Schrijven/Grammatica kan ik allemaal wel, maar op school is al gebleken dat met luistertoetsen en dergelijke ik een beetje door de mand val Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-06 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:24

evita_ schreef:

waarom noem je het ras in stand houden als je een ander ras toevoegt? Wat zijn voor jou dan de raskenmerken van een fries?

Friezen fokkerij heeft geen drastisch nieuw bloed nodig. De dressuur vind ineens Friezen geweldig dus wil iedereen met een fries dressuren. En dus wordt er op bepaalde kenmerken gefokt om hoogbenige, ranke Friezen te maken. Ik vind het zonde. Een fries hoort stoer, breed imposant en krachtig en barok te zijn. Er hoort geen arabische moter achter te zitten..

Ben ik dan de enige die altijd gehoord heeft dat de friezen fokkerij in de problemen zit omdat ze vroeger bijna uitgestorven zijn, door een nieuw fokprogramma zijn ze er weer boven opgekomen maar de basis voor de fokkerij is zeer smal waardoor er veel inteelt in zit en problemen voorkomen als bv dwerggroei, zwakke ruggen etc. En dit probleem word alleen maar erger als je steeds met het zelfde bloed verder gaat, tijd voor verandering dus imo.
Ik had persoonlijk ook niet voor een arabier gekozen, en al helemaal geen woestijn arabier...

Ik heb een beetje het gevoel dat de hele koudbloeden hype op dressuur gebied een beetje over is, eerder zag ik veel meer friezen en haflinger rond lopen dan tegenwoordig..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:27

Miirthe schreef:
Hé Lenneke, wat ik me afvroeg; je zei int vorige topic over dat je niet zo'n Engelsfiguur bent zeg maar Clown ; Heb jij ook zo'n Parelli pakket zeg maar, want dat is zover ik weet niet in het NL en het meest voornaamste is dan een Engels pakket, is het te doen qua Engels? Lezen/Schrijven/Grammatica kan ik allemaal wel, maar op school is al gebleken dat met luistertoetsen en dergelijke ik een beetje door de mand val Schijnheilig

Ik heb engelse Parelli boekjes. Ik heb me er nog niet in verdiept, maar voor wat ik nu heb gelezen is het goed te volgen, er staan ook wat plaatjes bij. Ik heb niet de dvd's, als je die erbij hebt zou het nog makkelijker zijn. Maar met de boekjes gaat het volgens mij ook prima.

Ik ga het van de week testen. Ik heb nu alle tijd om Parelli te doen. Heeft Anouar ook wat te doen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:28

Ik heb alleen de dvd's , die kan ik goed volgen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:30

Oké Lachen
Ik wil me er binnenkort ook eens wat meer in gaan verdiepen, via Paard Natuurlijk zag ik een boek staan van die Inge, iemand deze gelezen? Is het ook een beetje a la Parelli? Met carrot stick Clown ?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:30

hoe heet het boek?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:31

Miirthe schreef:
Oké Lachen
Ik wil me er binnenkort ook eens wat meer in gaan verdiepen, via Paard Natuurlijk zag ik een boek staan van die Inge, iemand deze gelezen? Is het ook een beetje a la Parelli? Met carrot stick Clown ?

Aanrader. Zonder carrotstick Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:33

ik kon geen woord Engels en heb ook level 1 en 2 Parelli op dvd's gekeken enniet alles even goed begrepen, de boekjes heb ik er niet bij open gehad....

Heb CSI weer heerlijk geslapen en moet nu van m'n moeder naar m'n neef (Roelof Hemmen) kijken: groeten uit Uruzgan...... *gaap*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:34

Lekker ding die neef van jou. Tong uitsteken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:37

van dat slag heb ik er wel een stuk of tig..... lijken allemaal precies op elkaar.... hij heeft een echte Hemmen-kop Haha! Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:40

Morgen maak ik kennis met Wout.
Zal ik stiekem foto's maken? Haha!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:41

zo ff een berichtje,

ik lees trouw mee, maar heb niet voldoende stof om me nuttig te maken. Nu kan ik jullie teminste weer vinden ....

Morrie ...hoest karakter van die hemmen ( financieel gezien ..ennu zijn er dan nog vrijgezel, zonder kinderen en liefst met een hartkwaal ?? *evil grin* )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:41

Hoezo? Is dat ook een lekker ding dan? Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:45

Haha... Die Petra Cool