Alternatief Eczeemdeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Alternatief Eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:45

ik bedoel..ik snap jouw opmerking niet Lachen
Nammies paard is zo'n extreem geval dat ie zelfs met boett deken zomers op stal moet.
kortom, wie spreekt wie/wat tegen dan?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:37

Mijn fjord staat hemelsbreed misschien 250 meter van de zee af, en dat helpt bij lange na niet afdoende. Ook homeopatische middelen niet. Cojosol niet. Eczeemdeken niet.
Ze staat altijd buiten, zomer en winter word niet geent.
Dit voorjaar blijft ze wel buiten, maar mag ze het gras niet op. En blijft ze hooi krijgen. Ik heb een flauw vermoeden dat we dan misschien redelijk eczeemloos het jaar door komen. Graskorf hielp niet tegen eczeem, wel tegen overmatig eten.

*edit* krijgt ook geen biks. Nu sinds kort ben ik begonnen met amper een halfje isi-mix van Marstall voor eczeempaarden.
Fenonolf, en andere smeersels, helpen allemaal niet (natuurlijk niet)
En ontwormen doe ik met het natuurlijke middel Verm-X.
Heeft ook geen ijzers, wordt zeer minimaal en dan alleen recreatief bereden, nauwelijks stress, word in kuddeverband gehouden en heeft zelfs een leuk adoptietinkerkindje. Voorheen ging er eenmaal kunstmest over het gras, maar nu het van mezelf is natuurlijk niet meer en word het met andere middelen aangevuld.*einde edit*

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:09

ik heb ook een pony met eczeem. hij rent nu nog door de wei van de jeuk en gooit zich tegen alles waar hij maar aan kan schuren, echt heel erg zielig.
volgend jaar krijgt hij een deken, maar ik weet nog niet welke, ze zijn namelijk erg duur en je hebt veel verschillende. ik hoopte er 1 2e hands te kunnen kopen.
maar hoe zit dat dan met het gras? kunnen ze het daar erger van krijgen? die van mij staat namelijk altijd buiten en hij heeft geen stal (iig niet 1 die dicht kan) hij heeft spuiten gehad, maar die hebben niet geholpen, ook anders dingen hielpen niet.
heeft er hier nog iemand ervaring met tkc ofzoiets? dat is voor op de pony en ook voor door het voer.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:28

Bij veel eczeempaarden lijkt de jeuk inderdaad te verminderen als ze niet of nauwelijks meer in de wei staan.
volgens mij is TKC echt niet voor door het voer hoor????

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:18

ow dat dacht ik, dat je daar een soort poeder (of druppels) voor had die je door het voer moet doen, en dan ook nog iets om in de manen te smeren... kan dan ook van een ander merk zijn, maar volgens mij tkc