Marijke de jong van paardenbegrijpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Marijke de jong van paardenbegrijpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:35

Ja daar heb je ook gelijk in, maar daar kan ik niet op reageren omdat ik die persoon niet ken en Marijke ook niet, ben er dus niet bij geweest. Maar om een idee te geven, kan het idd moeilijk zijn met dergelijke paarden, die niet overbouwd zijn, maar een horizontaal gebouwde hals waardoor verzameling op de acherhand een houding is die ze niet graag aannemen. Een week is dan te kort.

Of er alternatieve oefeningen zijn aangeboden weet ik niet. Kan. Natuurlijk kan uiteindelijk elk paard die oefeningen correct uitvoeren, maar kost bij de een meer inspanning en oefening en dat moet je leuk vinden, als je ingesteld bent op het rijden. Als Marijke vind dat je eerst de oefening aan de hand moet kunnen, het gaat niet echt, dan heb je geen leuke week, een dure week ook nog. Haha!

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:09

inderdaad wat jij zegt russel! het was gewoon geen leuke week omdat het niet ging, heb wel freestyle gedaan, maar had gewoon op het paard wat dingen willen leren, helaas....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:31

Wat ik jammer vond is dat ze alles wat niet haar stijl is, in haar ogen ook niet gebruikt mag worden. Ik parelli met mijn paard, maar ik mocht bepaalde oefeningen niet met hem doen, omdat het bij haar anders gaat. En dat terwijl ik weet dat mijn paard DAAR rustig van wordt. Ze moet de methodes van anderen meer in hun waarde laten en niet direct afkeuren. Zo komt haar eigen informatie ook beter over, en kun je meer leren. Je leert beter door er dingen bij te leren, dan wanneer je dingen af wilt leren om er iets nieuws voor in de plaats te zetten. Het moet zij aan zij kunnen.

Ook vind ik dat ze over sommige dingen een beetje aan het doorzeuren was. Zo beweerde ze tegen mij dat een paard nooit zonder angst rond gaat rennen als hij de hele dag op de wei staat, nou mijn paard vind het leuk om wel eens te gaan spelen, en trekt regelmatig een sprintje voor de lol. het ging er bij haar niet in. Een paard rent niet voor zijn lol en daarmee uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:32

Die van mij had altijd zijn gekke 5 minuten op de wei, nu hij ergens anders staat doet hij dat niet meer en dat baart mij nu juist zorgen. Idd staat hij nu met meer paarden, maar volgens mij heeft hij daar juist meer stress van, zijn rol is meer bepaalt en afgebakend. Hij durft niet zo veel in een kudde en hij is daardoor meer aan banden gelegd. Wij moeten nu niet denken dat wel alles van paarden weten, maar als we goed kijken naar onze paarden en we kennen ze al een tijdje dan zie je toch ook dingen die een kudde een paard kan aandoen. Gelukkig wordt er buiten niet gevoerd, want dan was hij helemaal ongelukkkig, hij mag nl nooit mee eten, dus gelukkig is er gras.

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 09:57

Gister terug gekomen van 3 dagen bij Marijke en Sonja
het was daar echt super!
leuke mensen gezellige sfeer me pony vond het super en de lessen waren ook goed goede uitleg en ze had echt geduld nam alle tijd, heb er heel veel geleerd en de pony ook
volgend jaar ga ik er misschien wel met de pony paar dagen op de vakantie want je kan bij hun super buitenrijden
Het is echt een aanrader om daar naartoe te gaan.
Ik heb echt zo naar haar gekeken toen ze met me pony bezig was zo mooi om te zien

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 13:53

Fijn dat het zo leuk was Lachen

Heb je toevallig nog foto's gemaakt?

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 12:22

ja ik heb wel foto's gemaakt maar niet met een digitale camera.
Ik laat ze morgen ontwikkelenen als ze goed gelukt zijn (was wegwerpcamera dan weet je het maar nooit Knipoog ) dan probeer ik ze te scannen en anders kom ik wel een keer langs laat ik ze wel zien Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:20

Kom maar langs hoor Tong uitsteken

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:51

Ik probeer via paardenbegrijpen.nl al een hele tijd een academisch kaptoom + semi- kaptoom te bestellen...!!!
Ik krijg gewoon geen bevestigingsmail!!! :? En ik heb vandaag het telefoonnummer gebeld wat op de site bij contact staat, er nam iemand op, en hing weer op ;( ... Daarna belde ik weer en er nam niemand meer op... Beetje raar verhaal...
Heeft iemand een idee waar ik dit spul nog meer kan bestellen of kan afhalen?
Ik wil graag over 3 weken beginnen met longeren, maar dan wil ik wel die spullen hebben :roll:
Sorry een beetje offtopic maar dit is mijn ervaring dus met paardenbegrijpen :P
Ik vind trouwens wel dat Marijke de Jong een visie heeft waar ik me goed in kan vinden!!!
Vandaar ook dat longeren met kaptoom :P :( Als ik dat kaptoom eindelijk een keer heb!!!
En daarna wil ik beginnen met aan de hand rechtrichten... etc etc...

Y;( Ik wil zo graag een academisch kaptoom dan kan ik beginnen!!!

(Andere kaptomen past me paard trouwens niet omdat hij een hoofd heeft waar niks op past!!! haha... En ik wil graag een kaptoom waarbij je het bit kan intregeren met een neusriem die niet loodzwaar is...)

Sorry moest er ff uit!!! *D
S.O.S Wie helpt mij!!!

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 07:05

he ik weet zo niet waar je dat kan kopen maar
misschien moet je even googlen.
suc6!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:00

Ik tem even want dit is wel een heel oud topic.

Marijke is momenteel naar Denemarken, dus misschien ligt het daar aan? Heb je al een e-mail gestuurd naar info@paardenbegrijpen.nl ?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:29

Topic is al erg oud, hier dus een slotje :)