Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Risje80 schreef:Vanaf welke leeftijd kun je grondwerk doen met je paard? Weet iemand dat? Ik heb namelijk een jaarling, en ik zou graag een band met haar op willen bouwen. Ik denk dat grondwerk daar ideaal voor is. Of zal ze er toch te jong voor zijn? Ze is wel heel rustig, als ze los staat, maar volgens mij is grondwerk ook los toch?
OneDesire schreef:Ik heb dit boek sinds een paar maanden in huis. Ik moet zeggen dat ik er niet door heen kom. Ik vind het helemaal niet interessant om te lezen en heb niet het idee dat ik er wat mee kan zonder dat ik een cursus gevolgd heb. Ik heb nl. een paard met voedernijd, en zie het dus niet zo zitten om in mijn eentje een clickertraining te gaan doen. In het boek staat dus niet beschreven wat je moet doen bij een paard met voedernijd.
Paardentango schreef:Het boek doorgesnuffeld, maar ik word er erg somber van eerlijk gezegd. De paarden ogen niet erg happy en doen hun taken omdat het moet, niet omdat ze het echt graag willen.
Zo zie ik steeds een Fjord die uitschacht tijdens het werk, veelal een teken van onvrede tijdens het werken, maar een teken van ontspanning na het werken. Het is maar een voorbeeldje hoor.
Mijn indruk van het boek is een sombere en ik word er wat moe van als ik naar de foto's kijk. Geen gouden randje zoals sommigen.
Wendy schreef:Paardentango schreef:Het boek doorgesnuffeld, maar ik word er erg somber van eerlijk gezegd. De paarden ogen niet erg happy en doen hun taken omdat het moet, niet omdat ze het echt graag willen.
Zo zie ik steeds een Fjord die uitschacht tijdens het werk, veelal een teken van onvrede tijdens het werken, maar een teken van ontspanning na het werken. Het is maar een voorbeeldje hoor.
Mijn indruk van het boek is een sombere en ik word er wat moe van als ik naar de foto's kijk. Geen gouden randje zoals sommigen.
Wat een knappe conclusies na het boek even doorgesnuffeld te hebben... ik zou zeggen, lees het eerst eens, dan hebben we het er nog wel over