Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pjelk schreef:
Jovarna schreef:Niet goed passende boomzadels zijn inderdaad slecht voor de paardenrug.
Wel goed passende boomzadels zijn perfect voor de paardenrug.
Ik zie foto's van boomloze zadels voorbij komen die op de schouders en op de schoft liggen, achterover hellen, te lang zijn etc, en daar hou ik net zo m'n hart bij vast als bij boomzadels die niet goed liggen.![]()
Ik heb me redelijk verdiept in zadels an sich en dit jaar start ik met de opleiding Master Saddle Fitting Consultant, dus hopelijk kan ik iedereen dan ècht van goede adviezen voorzien.![]()
Maar tot dusver zie ik niet in dat boomloos beter (en meer natural?) is. Een goed passend zadel mèt boom is imo het allerbeste. Maar goed, da's een zadeldiscussie op zich.
Lenneke_ schreef:Ik heb vaak het idee dat de helm in het rijtje ijzers, bitten, hulpteugels thuishoort.
Citaat:In mijn ogen is 'natural' een simpel geval van groepsidentiteit met een bijbehorende uiterlijke uniformiteit die een schijn van inhoudelijkheid en inhoudelijke uniformiteit moet ophouden.
Citaat:Imo is een cap altijd nodig. Je zit niet op een fiets, je zit op een levend die wat altijd onvoorspelbaar zal kunnen reageren
Morrie schreef:Citaat:Imo is een cap altijd nodig. Je zit niet op een fiets, je zit op een levend die wat altijd onvoorspelbaar zal kunnen reageren
dat dacht ik tot een jaar geleden ook ,maar nu heb ik geleerd mijn paard te "lezen"en kan ik zijn reacties voorspellen, als hij over de emmer dreigt te gaan, sta ik er al naast en breng ik hem vanaf de grond op andere ideeën door middel van door "spelletjes"die door de goeroe zijn aangedragen.
En wat denk je: het werkt ook nog, zolang ik mij strikt aan de regels houd en niet mijn eigen domme ideeën inbreng!
Wendy schreef:gewoon de trieste realiteit dat de meeste zadels niet passend zijn.
Wendy schreef:Een paard heeft toch echt een veel snellere reactiesnelheid dan wij in bepaalde situaties.
Citaat:Je kunt niet voorspellen wanneer zo'n situatie zich voor zal doen...
Citaat:En wat nou als er een omstandigheid is waarin je niet snel genoeg kunt reageren? Een paard heeft toch echt een veel snellere reactiesnelheid dan wij in bepaalde situaties. Je kunt niet voorspellen wanneer zo'n situatie zich voor zal doen...
Citaat:dan zou ik in jouw vorige leven niet zoveel tijd aan jouw schijnargumenten besteed hebben, dan zou jouw omgeving dat niet gedaan hebben, dan, dan en dan... zou je nu niet zo geweldig veel positiever bezig zijn met die heerlijk stamper van je.
Morrie schreef:vorig leven je zegt het al..... als ik alles van tevoren geweten zou hebben, zou ik nu zéker geen paard hebben.......
Citaat:van hooi en stro voorzien
Lenneke_ schreef:Zullen we weer verder gaan met waar dit topic mee begonnen is???
*zucht
Morrie schreef:Citaat:van hooi en stro voorzien
tja, veel gras heb je niet zo te zien....