Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
stef schreef:Als diegene dan begint: WANT dat is beter voor je paard, EN dat hoort zo, EN blablabla heb ik al gegeten en gedronken. als iemand begint met IK ben goed voor mijn paard,WANT die van mij staat zonder deken (
met andere woorden, ik ben dus niet goed voor mijn paard, want die staat wel onder deken)
zelfde verhaal.
Citaat:Ik vind het heel triest dat iemand het dusdanig voor een ander kan verpesten dat ie niet eens meer een paard wíl.
smurf schreef:Iedereen mag van mij z'n paard op ijzers houden, 23/7 op stal houden onder 8 dekens en kilo's biks te eten geven, er biteen en hulpteugels aanhangen en zwaar trainen en ermee op wedstrijd gaan, maar dan wil ik ook geen kritiek als ik ervoor kies om dat bij mijn eigen paard anders te doen
jannico schreef:Dan kom je "ons" iig niet tegen, "we" komen momenteel niet echt vaak (niet dus
, teveel leuke dingen "binnen")buiten momenteel. En in de periode dat er veel buiten gereden werd ben ik (en ik was altijd mee
) geen "normal" tegen gekomen. 1x was het raak (was buiten die periode) en dat paard stond flink te stuiteren bij het zien van ons en ging bijna op z`n plaat (ijzers-asfalt- bouncy paard: geen goeie combi, kunnen maar weinige ontkennen imo). En ja dan verschijnt er toch een smile op m`n gezicht. Dat mijn jonge paardje niet blikt of bloost en rustig doorstapt.
Sylvia schreef:Maar Arabesk, ik denk - mijn mening- dat je nu precies doet waar dit topic over gaat...
stef schreef:Goh, wat een titel!
Ik sta niet negatief tegenover het natural gebeuren. Een ieder moet lekker zelf doen wat ze denken dat goed is. Voor de een is dat zn paard met een deken en ijzers te zetten, voor een ander absoluut niet.
Wat ik echter heel jammer vind dat er enkele "naturals" doorslaan en hun mening op een zeer vervelende manier op gaan leggen. Ze stampen mensen die met ijzers rijden compleet de grond in alsof ze achterlijk zijn.
Dit vind ik zo jammer he! Door een paar van die extremen ontwikkel ik een soort van aversie tegenover naturals (daar heb je weer zo'n zeikerd...)
Mensen die dit herkennen?
Citaat:(Zo kwam ik op één van mijn vorige stallen aanlopen met een westernzadel en er werd mij gelijk verteld waar de kliko stond, er werd mij gezegd hoe slecht western wel niet is en dat ik in de dressuur meer kan bereiken, zo kreeg ik het idee dat ik de enige 2 dressuurruiters op stal tegen mij had.)