Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anouar15 schreef:Ik vind het erg vervelend dat ik door veel mensen in een hokje wordt gestopt. Ik zeg toch ook niet: alle normals zijn dierenbeulen
Maar ik heb geen zin om met discriminerende zwart wit denkende mensen in discussie te gaan. Dus
mij zul je in dit topic niet meer zien.
Ga lekker andere mensen in hokjes stoppen en over 1 kam scheren als je het niet kunt laten
ikke schreef:Stop jezelf in het NVVR-hokje. Dat hokje is zo groot, daar past bijna iedereen in![]()
Gewoon vrijblijvend kennis maken met allerlei inzichten, eruit pikken wat voor jouw gevoel werkt en mogelijk is in jouw situatie.
Niks "natural", niks "traditional" gewoon zo goed mogelijk voor je paard zorgen, binnen je eigen grenzen en mogelijkheden. Je verlegd je grenzen op basis van goed onderbouwd inzicht. Daar hebben we vaak allerlei hele interssante discussies over. Niet om een visie door te drukken, maar om een visie in het juiste perspectief te plaatsen zodat ook mensen die niet beschikken over de "ideale" omstandigheden er toch nuttige dingen mee kunnen.
randalinpony schreef:Zitten we hier stiekum reclame te maken voor de NVVR?![]()
'Natural' en 'Normal'... een methode die de wereld zo in twee kampen deelt, heb ik toch al mijn bedenkingen bij...(Ik heb dus bedenkingen bij het deel ervan dát de wereld in twee kampen deelt)
Wij tegen zij, wordt lid van onze club...van mij hoeft de groep 'naturals' niet te groeien, zolang de groep mensen die paarden houdt, en er alles aan doet om de benodigde kennis in huis te halen om dat op een diervriendelijke manier te doen, maar groeit. Hoe meer je van het paard weet, hoe meer je inzichten veranderen.
En de groep die niet schroomt om advies te vragen indien nodig, ook al komt het niet meteen van de eigen 'gezindte', kan ook niet groot genoeg worden.