Groep naturals groeiende?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:51

Of daar iets mis mee is moet je zelf kunnen bepalen. Is niet aan mij om te oordelen...maar erg natural lijkt het me niet

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:53

Dan maar niet natural. Gek worden van de jeuk en helemaal open benen vind ik ook niks.

_Tiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:00

Je hoeft toch ook niet ineens biologische producten te gebruiken omdat je je paard natural houdt?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:16

Dus ijzers mogen niet, dekens mogen niet, gereden wordt boomloos, ontwormd wordt als het nodig is en dan ook na uitgebreide testen (om een extreem voorbeeld te nemen, ik generaliseer hier) maar chemische middeltjes kunnen weer wel? Natuurlijk is het beter dan een paard met open benen. Maar accepteer dan ook dat er iemand zijn paard beslaat, met een gewoon zadel rijdt, een deken opdoet en hem bij tijd en wijle in een box zet.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:21

Acepteer ik dat niet doen. Ieder moet voor zich weten wat hij of zij doet. Mensen krijgen van mij alleen uitleg als ze erom vragen, ik dring mensen mijn mening niet op.
Maar ik vind het wel vervelend als mensen er naar vragen en ik uitleg geef om vervolgens te horen te krijgen dat alles wat ik doe niet goed is en dat ik maar beter niet meer kan paardrijden.
Wie accepteerd nu wie niet?

Dit gaat niet over iemand op bokt hoor.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 01:32

Dan ben je een van de uitzonderingen. Ik hoef alleen maar even verder te kijken op bokt en kom de nodige fanatiekelingen tegen op de Natuurlijk Bekappen topics waar ik helemaal niet goed van wordt....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:50

Er lopen genoeg uitzonderingen rond hoor. Ik ben er ook een. Van de meeste uitzonderingen hoor je alleen weinig, omdat ze dus ook geen zin hebben in discussies. Ieder heeft zijn eigen manier, maar ik denk dat het toch wel algemeen bekend is dat een paard een bewegingsdier is, en je je paard die mogelijkheid zoveel mogelijk moet bieden. Afhankelijk van waar je woont, zal dat meer of minder weide/paddock gang zijn. Ik vind het zelf belangrijk dat iedereen met een paard blijft streven naar zoveel mogelijk bewegingsvrijheid voor hun paarden, en of dat nu met of zonder ijzers, dekens, boomzadel, bit en allerlei middeltjes is, maakt me niet uit, zolang maar over alle mogelijkheden is nagedacht.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:58

Zijn alle islamieten radicaal?

Ik voel me behoorlijk in een hokje gestopt.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:37

De radicale islamieten verknallen het anders wel voor de rest van de geloofsgroep.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:40

Maar je kan je ook bedenken dat maar een heel klein deel van alle islamiten radicaal is.
Je kan niet alles over 1 kam scheren.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:43

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:46

Als de een in de sloot springt moet de ander dat dan ook doen?

Ik vind het erg vervelend dat ik door veel mensen in een hokje wordt gestopt. Ik zeg toch ook niet: alle normals zijn dierenbeulen

Maar ik heb geen zin om met discriminerende zwart wit denkende mensen in discussie te gaan. Dus mij zul je in dit topic niet meer zien.
Ga lekker andere mensen in hokjes stoppen en over 1 kam scheren als je het niet kunt laten

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:46

Anouar15 schreef:
Ik vind het erg vervelend dat ik door veel mensen in een hokje wordt gestopt. Ik zeg toch ook niet: alle normals zijn dierenbeulen

Maar ik heb geen zin om met discriminerende zwart wit denkende mensen in discussie te gaan. Dus
mij zul je in dit topic niet meer zien
.
Ga lekker andere mensen in hokjes stoppen en over 1 kam scheren als je het niet kunt laten

Wat jammer nou.
Stop jezelf in het NVVR-hokje. Dat hokje is zo groot, daar past bijna iedereen in
Gewoon vrijblijvend kennis maken met allerlei inzichten, eruit pikken wat voor jouw gevoel werkt en mogelijk is in jouw situatie.
Niks "natural", niks "traditional" gewoon zo goed mogelijk voor je paard zorgen, binnen je eigen grenzen en mogelijkheden. Je verlegd je grenzen op basis van goed onderbouwd inzicht. Daar hebben we vaak allerlei hele interssante discussies over. Niet om een visie door te drukken, maar om een visie in het juiste perspectief te plaatsen zodat ook mensen die niet beschikken over de "ideale" omstandigheden er toch nuttige dingen mee kunnen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:03

ikke schreef:
Stop jezelf in het NVVR-hokje. Dat hokje is zo groot, daar past bijna iedereen in
Gewoon vrijblijvend kennis maken met allerlei inzichten, eruit pikken wat voor jouw gevoel werkt en mogelijk is in jouw situatie.
Niks "natural", niks "traditional" gewoon zo goed mogelijk voor je paard zorgen, binnen je eigen grenzen en mogelijkheden. Je verlegd je grenzen op basis van goed onderbouwd inzicht. Daar hebben we vaak allerlei hele interssante discussies over. Niet om een visie door te drukken, maar om een visie in het juiste perspectief te plaatsen zodat ook mensen die niet beschikken over de "ideale" omstandigheden er toch nuttige dingen mee kunnen.

Kijk, dat lijkt me nou leuk!

randalinpony

Re: Groep naturals groeiende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:42

Zitten we hier stiekum reclame te maken voor de NVVR?

'Natural' en 'Normal'... een methode die de wereld zo in twee kampen deelt, heb ik toch al mijn bedenkingen bij...(Ik heb dus bedenkingen bij het deel ervan dát de wereld in twee kampen deelt )

Wij tegen zij, wordt lid van onze club...van mij hoeft de groep 'naturals' niet te groeien, zolang de groep mensen die paarden houdt, en er alles aan doet om de benodigde kennis in huis te halen om dat op een diervriendelijke manier te doen, maar groeit. Hoe meer je van het paard weet, hoe meer je inzichten veranderen.
En de groep die niet schroomt om advies te vragen indien nodig, ook al komt het niet meteen van de eigen 'gezindte', kan ook niet groot genoeg worden.

ikke

Re: Groep naturals groeiende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:54

randalinpony schreef:
Zitten we hier stiekum reclame te maken voor de NVVR?

'Natural' en 'Normal'... een methode die de wereld zo in twee kampen deelt, heb ik toch al mijn bedenkingen bij...(Ik heb dus bedenkingen bij het deel ervan dát de wereld in twee kampen deelt )

Wij tegen zij, wordt lid van onze club...van mij hoeft de groep 'naturals' niet te groeien, zolang de groep mensen die paarden houdt, en er alles aan doet om de benodigde kennis in huis te halen om dat op een diervriendelijke manier te doen, maar groeit. Hoe meer je van het paard weet, hoe meer je inzichten veranderen.
En de groep die niet schroomt om advies te vragen indien nodig, ook al komt het niet meteen van de eigen 'gezindte', kan ook niet groot genoeg worden.

Natuurlijk. Als meubilair van de vereniging EN medewerker PR grijp ik alle kansen om het te promoten. Juist omdat de NVVR de wereld niet in tweeën willen hakken, maar iedereen breed inzicht willen geven in de beschikbare kennis, zodat iedereen overwogen keuzes kan maken wat het beste bij hem/haar past. Daarbij, wat je vandaag past, blijkt misschien morgen toch niet zo verstandig geweest te zijn. Door veranderende omstandigheden en nieuwe inzichten moet je voordurend keuzes maken. Het is dan toch erg fijn als je je overdenksels met anderen kunt bespreken om op die manier een verstandige beslissing te nemen.
Vooruit, als klap op de vuurpijl, ook de site: www.nvvr.info

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:12

Ik weet niet of de groep Naturals groeit. Wat ik wel zie is dat mensen zich breder orienteren met hun paard. Niet alleen de dressuur is belangrijk maar ook de vertrouwensband etc. Daar verdiepen mensen zich meer in. Zo ook ik Ik freestyle met mijn fjord omdat we dat allebei leuk vinden, zo gaat hij ook het hele jaar op het land. Hiervoor ben ik wel van stal verhuist op mijn vorige stal was dit gewoon weg niet mogelijk (midden in de polder) Ook staat hij er momenteel ijzerloos bij. Maar bitloos NO way met die van mij. Boomloos klinkt beter. Zo doe ik de dingen die mij passen, en wat ons helpt het leuk te hebben samen Dat is weer handig aan mijn instructrice ik heb in principe gewoon dressuurles, maar net zo makkelijk doen we even een freestyle lesje tussen door als meneer een beetje door me heen walst ofzo. Die combinatie vind ik heel erg fijn. Ik hoop dat ook dat iedereen doet waar hij of zij zich goed bij voelt. Ik denk dus dat de groep paardrijders zich verbreed in intresse waar en een aantal doorgaan voor totaal natural.