Goede natuurlijk bekappers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sioux15

Re: Goede natuurlijk bekappers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:50

Net zoals Rowena heb ik ook goede ervaringen met Jack en Pien. Ik rij nu bijna een jaar bij hun en kom regelmatig langs om te helpen en ze gaan met zoveel liefde/geduld met paarden om....De paarden die bekapt worden zie je zo goed ontwikkelen en gaan super lopen.

Greetz Sioux

Natural_Lady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:51

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:36

Ok ben opzoek naar een natuurlijke bekapper voor mijn merrie. Errt iemand een die nog klnaten aanneemt en ook in de omgeving van breda komt?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:38

volgens mij komt Simon Lingbeek in die richting... stuur Whoopylover eens een pm.. zij heeft haar paarden in Lage Zwaluwe staan en Simon bekapt ze ook... Simon zit zelf ook op Bokt, alleen weet ik niet meer onder welke naam...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:55

Banjer schreef:
volgens mij komt Simon Lingbeek in die richting... stuur Whoopylover eens een pm.. zij heeft haar paarden in Lage Zwaluwe staan en Simon bekapt ze ook... Simon zit zelf ook op Bokt, alleen weet ik niet meer onder welke naam...

Simon = Deighton

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:52

bedankt allemaal. Zal eens pben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:57

Wij hebben goede ervaringen met Mike van Dijk.

Hij is goed met bekappen.
Hij kan alle paarden van ons bekappen maar doet dit met veel geduld.
Hij heeft zelfs ons shethengstje bekapt terwijl geneens de hoefjes konden doen (dit is al een tijdje terug)
Hij heeft veel geduld en hij bekijkt elk paard als indivu e zweert niet bij het NB.

Wij zijn erg tevreden dus

Deighton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:44

Banjer schreef:

Ik heb ook Simon.
Ben reuze tevreden

@Felicity: "Ellepel" en "dekoezegtboe" zijn ook klanten van me. Als je meer wilt weten kun je hun ook pb-en. Ik zit as zaterdag overigens wel bij je in de buurt.

Groet

Deighton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:46

Deighton schreef:
Banjer schreef:

Ik heb ook Simon.
Ben reuze tevreden
(sorry...kon het niet laten)
@Felicity: "Ellepel" en "dekoezegtboe" zijn ook klanten van me. Als je meer wilt weten kun je hun ook pb-en. Ik zit as zaterdag overigens wel bij je in de buurt.

Groet

Naomi_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:01

ZEKER klaas feuth!! hij is zo goed! Mijn paard heeft nooit een mannelijke hoefsmid toegelaten ( vrouwelijk lukte soms) en hij kwam bij ons op stal en bekapte haar zo.. zonder verdoving of wat dan ook.. hij was zo rustig! echt super!.. Ook heeft hij ervoor gezorgd dat Rambler weer kon lopen een ander paard op stal! die kon echt geen stap meer verzetten en moest worden ingeslapen! nou loopt die weer weer als een jong veulen!.. dit verhaal staat trouwens ook op zijn site..

Minder goede ervaring met Joke nibbelink.. al weet ik niet of die inmiddels weer gestart is met bekappen.. Ze kan niet met eigenaren van paarden omgaan wat toch ook wel belangrijk is.. en bij mijn paard haalde ze er eigenlijk nooit wat af terwijl het wel nodig was.. jammer

_Tiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:17

Ik heb goede ervaringen met www.nilshoefverzorging.nl
- Hij is erg geduldig, neem de tijd en praat met het paard.
- Hij bekapt goed.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 06:11

Chestnut schreef:
Ik heb goede ervaringen met www.nilshoefverzorging.nl
- Hij is erg geduldig, neem de tijd en praat met het paard.
- Hij bekapt goed.

Nils Holgersson is een jong en enthousiast bedrijf dat zich zowel richt op boomverzorging als op het verzorgen en het natuurlijk bekappen van paardenhoeven. Dit doen wij voor zowel voor particulieren als overheden

Wel grappig kende deze site nog niet.

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:32

Ik heb hele goede ervaringen met Wout Overbeeke (www.horsesgonatural.com):
-Hij is erg voorzichtig en haalt nooit heel veel van de hoeven af;
-Hij legt exact uit wat hij doet, en vooral ook waarom;
-Hij is ontzettend geduldig, neemt alle tijd en geeft zelfs nog een beetje opvoeding mbt stilstaan aan je paard ;
-Naastdat hij deskundig bekapt weet hij geweldig met paarden om te gaan;
-Je kunt bij hem cursussen volgen om zelf je paard te bekappen (of samen met hem) zodat je de hoeven kunt bijhouden;
-Jel loopt beter dan ooit op de harde weg, heeft snoeiharde voeten en het 'pannenkoek-model' is compleet verdwenen!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:39

ik sluit me aan bij de vorige spreker....

Wout Parelliet altijd een half uurtje met Morrie voor het bekappen, gewoon omdat hij dat leuk vindt (het is tenslotte mede zijn "schuld" dat ik met Parelli begonnen ben)en omdat Morrie daarna makkelijker te bekappen is door hem...... doorgaans...... moet ie niet tegen voertijd komen
ik heb ook een cursus bij hem gedaan.

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:26

smurf schreef:
ik sluit me aan bij de vorige spreker....

Wout Parelliet altijd een half uurtje met Morrie voor het bekappen, gewoon omdat hij dat leuk vindt

(het is tenslotte mede zijn "schuld" dat ik met Parelli begonnen ben)en omdat Morrie daarna makkelijker te bekappen is door hem...... doorgaans...... moet ie niet tegen voertijd komen
ik heb ook een cursus bij hem gedaan.

Hij heeft Jel inderdaad de laatste keer ook even 'ingepikt' om even te 'yoyo-en', hij doet het echt goed en volgens mij probeert hij altijd stiekem een beetje uit wat Jel kan

Enne.. als hij straks klaar is met het Parelli-instructors-program zijn wij er natuurlijk als eersten bij om les te nemen van hem

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:29

Citaat:
als hij straks klaar is met het Parelli-instructors-program zijn wij er natuurlijk als eersten bij om les te nemen van hem

dat gaat nog héél lang duren, vrees ik.....

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:31

maar toch, over een jaartje of 6...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:12

nielsd schreef:
Wij hebben goede ervaringen met Mike van Dijk.

Hij is goed met bekappen.
Hij kan alle paarden van ons bekappen maar doet dit met veel geduld.
Hij heeft zelfs ons shethengstje bekapt terwijl geneens de hoefjes konden doen (dit is al een tijdje terug)
Hij heeft veel geduld en hij bekijkt elk paard als indivu e zweert niet bij het NB.

Wij zijn erg tevreden dus

Zou je mij zijn gegevens willen PB en? Dan zet ik he mo pde lijst van NB ers erbij.
Ook graag zijn werkregio vermelden.
Dank je!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:42

Zal ik even een site in elkaar zetten? Aangezien niemand dit neg heeft gedaan. Hoe moet die gaan heten? Iets van ''ervaringenmetnatuurlijkbekappers'' oid? (ik hoop dat dat niet te lang is).

Deighton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:11

Jovarna schreef:
Banjer schreef:

Simon = Deighton

Gisteren bij Felicity geweest.
Paardje was echt een scheet.
Voorijzers verwijderd en rondom bekapt.
Hij liep direct prima zonder ijzers. Nou weet ik wel dat dat na een dagje anders kan zijn, maar voorlopig zag het er goed uit.
Simon

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:06

Heeft er nog iemand interesse in een site?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:06

dorientjuh schreef:
Heeft er nog iemand interesse in een site?

Ik niet. Het is zo subjectief wat er op de site komt te staan.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:07

Op zich denk ik wel dat het goed is voor het overzicht

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:10

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:30

duidelijke site Dorientjuh...

alleen zou misschien het linkje naar de ervaringen wat duidelijker aangegeven mogen worden? nu moest ik even zoeken, maar vond het uiteindelijk wel linksboven...