Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
snowdon schreef:Met touwhalster ben ik het vertrouwen kwijt eerlijk gezegd, maar ik wil toch terug naar bitloos voor de buitenritjes. Hij is even cru gezegd nogal lomp en kent zijn krachten. Ik heb het geluk dat hij over het algemeen graag samen wilt werken en mijn vragen accepteert.
snowdon schreef:Dat doet hij perfect zolang hij wilt....
snowdon schreef:Ik heb vandaag weer met enkel touwtje om de hals in de bak gereden... de rem zat er nog op, de achterwaarts, zijwaarts, wending .. en euh owja het stuur ook nog!
Ben aan het rondneuzen voor een bosal, dat wordt het voor de buitenritten
snowdon schreef:Dat krijg je helaas met geschreven teksten, die miscommunicatie. Ik heb er in elk geval wel veel moeite mee hier op Bokt.
Dank je Teuntje, je verwoord het wel goed.
Lenneke, paniek is iets anders dan iets eng vinden met als gevolg ervoor wegrennen. Als Snowdon bijvoorbeeld iets eng vind, mag hij schrikken... maar ervandoor gaan is niet toegestaan. Het enige wat hij doet is een reflexbeweging en hij gaat weer door zoals we bezig waren. Wat dat betreft is de controle er echt wel, zelfs een vreemde angstige ruiter heeft een buitenrit op touwhalster gemaakt op hem. (met mij erbij, maar heb niet hoeven helpen)
Maar in panieksituaties, wellicht als gevolg van trauma's (? )... als hij zich volledig afsluit van de buitenwereld voor enkele minuten. Dan zou je zelfs met t grofste geweld moeite hebben denk ik. Maar met zulke dergelijke dingen als een bit, komt het wel eerder door... (helaas) dankzij de 'pijn' die zoiets met zich meebrengt (en t zachtste bit met de zachtste hand veroorzaakt al een impuls van 'pijn')
Pijn is hier misschien niet de goede woordkeuze, maar weet even geen betere uitleg.
snowdon schreef:Jij wilt zeggen dat je in alle situaties 100% controle over elk willekeurig paard krijgt doordat jij zogenaamd met druk altijd vast en zeker bepaald wat er gebeurd?Ik denk dat je mijn post niet goed gelezen heb of de situatie niet goed begrijpt... of ... nouja laat maar.
Jovarna schreef:Dat had je met bit ook kunnen gebeuren (het aan de kletter gaan dus).