[NH] Voor het eerst join up

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:49

ook hallo allemaal weer is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
leuk jullie allemaal maar weer is tezien.
waarom toch altijd dezelfde mensen die toch bij hun standpunt blijven lopen altijd elk topic dat over ju enzzzzzzzzzzzzzzz gaat te ver............................ iedereen denkt toch wel wat hij ofzij denkt.
ik denk niet dat je door alleeeeeeeeeeee topics naar boven tehalen in dit topic veel goeds zal doen kost alleen maar tijd.
en ik vind het hartstikke leuk dat de ju bij haar gelukt is. je hoeft haar niet zo de grond in testampen met niet goed voor je paard en je laat hem schade oplopen en blablablaaaaa!!!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:50

ilovelobke schreef:
en ik vind het hartstikke leuk dat de ju bij haar gelukt is. je hoeft haar niet zo de grond in testampen met niet goed voor je paard en je laat hem schade oplopen en blablablaaaaa!!!!!

Maar je mag toch wel je mening geven? Zo lang die netjes onderbouwt wordt zie ik het probleem niet.

Als je een bericht erop zet vráág je toch eigenlijk aan mensen om hen mening erover te geven- waarom zou je het er anders opzetten, als je toch geen reacties wilt?

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:53

nee je wilt gewoon graag delen met mensen dat je iets gedaan hebt, en ik vind hier niks onderbouwt aan het is toch steeds het zelfde. zeg gwoon is een keer goh leuk joh voor je dat het je gelukt is!!!!!en omdan elke keer weer al die negatieve kritiek over je heen tekrijgen ik zou echt gek worden. je kan zoiemand helemaal de grond instampen hier mee hoor!!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:54

ilovelobke schreef:
nee je wilt gewoon graag delen met mensen dat je iets gedaan hebt, en ik vind hier niks onderbouwt aan het is toch steeds het zelfde. zeg gwoon is een keer goh leuk joh voor je dat het je gelukt is!!!!!en omdan elke keer weer al die negatieve kritiek over je heen tekrijgen ik zou echt gek worden. je kan zoiemand helemaal de grond instampen hier mee hoor!!!!

Msntaal typen is verboden op bokt. Dan even ten eerste.

En aangezien ik géén zin heb je hele bericht te ontcijferen, vraag ik je om gewoon even in ABN (inclusief hoofdletters, leestekens: interpunctie!) je bericht opnieuw te typen ajb.

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:59

jeetje mina als je dat al msn taal noemt.
nou even voor de mensen die dus waarschijnlijk blond zijn.
hier komtie:
Nee je wilt gewoon graag delen met mensen dat je iets gedaan hebt, en ik vind hier niks onderbouwt aan het is toch steeds hetzelfde.
Zeg gewoon is een keer goh leuk joh dat het je gelukt is!!!!
en omdat elke keer weer al die negatieve kritiek over je heen tekrijgen, ik zou echt gek worden.
Je kan zo iemand helemaal de grond instampen hier mee hoor!!!!

zo en voor de mensen die het nu nog niet snapen zoek het uit!!!!
nou dit vind ik dus!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:59

Boris94 schreef:
Moet wel zeggen dat het allemaal erg ingewikkeld is. Ik let gewoon op de signalen van mijn paard en zolang ik niet het idee heb dat hij enige schade oploopt, zal het wel oke zijn.

Trouwens nog bedankt Jovarna voor de topic, was inderdaad erg intressant.

Vraagje: wat doe je dan zodra je paard jou signalen geeft? Hoe reageer je daarop?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:03

ilovelobke schreef:
jeetje mina als je dat al msn taal noemt.
nou even voor de mensen die dus waarschijnlijk blond zijn.
hier komtie:
Nee je wilt gewoon graag delen met mensen dat je iets gedaan hebt, en ik vind hier niks onderbouwt aan het is toch steeds hetzelfde.
Zeg gewoon is een keer goh leuk joh dat het je gelukt is!!!!
en omdat elke keer weer al die negatieve kritiek over je heen tekrijgen, ik zou echt gek worden.
Je kan zo iemand helemaal de grond instampen hier mee hoor!!!!

zo en voor de mensen die het nu nog niet snapen zoek het uit!!!!
nou dit vind ik dus!!!

Niks onderbouwt? Kijk even naar de berichten van Cassidy die ze hier post.

En waarom zou ik 'goh leuk joh dat het je gelukt is!!!!' zeggen als ik het er niet mee eens ben, waar slaat dat op?
Bovendien, als je geen negatieve kritiek wilt kan je beter jezelf in je huisje opsluiten en niet op internet gaan, niet maar buiten komen etc. Dan weet je zeker dat je niets negatiefs te horen krijgt.

Boris94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:07

Nou, eerst heb ik het nooit gemerkt, tot dat ik het boek van Monty ging lezen. Vond het wel interressant en heb het een keer voorzichtig uitgeprobeert, door hem zonder longe te laten lopen (alleen met halster om) en al snel ging hij al die signalen geven toen stil blijven staan en toen kwam hij vrij snel naar me toe. Ik ging toen een keer op bokt kijken of daar iets over te vinden was. Ik ben me echt rot geschrokken wat een negatieve dingen er allemaal overgezegd werd. Toen dacht ik dan maar gewoon longeren maar toen viel me op dat hij het gewoon aan de longe ook deed. Dus ik weer naar bokt en weer vragen hoe dat nou zat, want ik voelde me schuldig over het feit dat ik dan zijn signalen negeerde en hem gewoon door liet lopen.
Ik denk dus dat ik de volgende keer gewoon als hij die signalen geef, hem naar me toe laat komen en gewoon ga rijden of wat balkjes lopen. In iedergeval niet doorgaan. Dat is wat ik begrepen heb van die topic. Of had jij betere suggesties???

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:07

het is toch niet de bedoeling dat alle "onderbouwende" kritiek 100000000000000x in elk topic gezegd word.
En als jij op een topic bv een foto van jou en je paard plaatst.
Dan zou je het toch ook niet leuk vinden als iedereen kritiek op je heeft.
Ik zelf zou er helemaal gek van worden!!!!
En waarom zou je je dan opmoeten sluiten in een huisje.
Je wilt toch graag je dingen delen met mensen. 1 a 3 keer ja maar echt 1000 keer vind ik wel erg veel!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:09

Boris94 schreef:
O,ja klein vraagje ik kan heel weinig informatie vinden van andere paardefluisteraars zoals Emiel Voest en Parelli op internet. Ik vind hun site wel, maar daar wordt niks over de technieken die ze gebruiken verteld, dan moet je meteen een boek kopen.

Ik kan je hier diverse links geven, maar dat mag volgens mij niet, en kun je ook beter even naar mijn site gaan (zie onderschrift), want daar staan ze allemaal op rij.
De eerste site die me zo even te binnen schiet (en die ik er ook bij heb staan), is die van horseplay, daar staan een paar leuke grondwerkoefeningen beschreven.
Succes!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:12

Boris94 schreef:
Ik denk dus dat ik de volgende keer gewoon als hij die signalen geef, hem naar me toe laat komen en gewoon ga rijden of wat balkjes lopen. In iedergeval niet doorgaan. Dat is wat ik begrepen heb van die topic. Of had jij betere suggesties???

Hartstikke goed! Dat is dus wat ik in dat topic ook aangaf, dat ik vind dat je dan moet stoppen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:13

ilovelobke schreef:
het is toch niet de bedoeling dat alle "onderbouwende" kritiek 100000000000000x in elk topic gezegd word.
En als jij op een topic bv een foto van jou en je paard plaatst.
Dan zou je het toch ook niet leuk vinden als iedereen kritiek op je heeft.
Ik zelf zou er helemaal gek van worden!!!!
En waarom zou je je dan opmoeten sluiten in een huisje.
Je wilt toch graag je dingen delen met mensen. 1 a 3 keer ja maar echt 1000 keer vind ik wel erg veel!!!

Nee, maar als ik er niet tegen zou kunnen (kritiek) zou ik geen foto plaatsen van mij en m'n paard. En jij zou er zelf gek van worden, maar het gaat hier om de TS en niet om jou.

En 1000 keer is ook veel.

En overdrijven is ook een vak lieve schat

Boris94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:15

Jovarna ik probeer je website te openen maar er gebeurt niks. Klopt dat??

Boris94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:16

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:17

Boris94 schreef:

Nee dat klopt niet. Wel moet je circa 15 tellen wachten tot ie verschijnt (staat ook wel bovenin vermeld).

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:21

nee hoor overdrijven is geen vak.
maar bij elk topic dat over ju gaat komen er weer mensen met dat het slecht is enz.
maar stel nou dat die gene gewoon alleen maar wou delen van goh jongens ik heb een ju gedaan.
en het ging heel goed, nou ja klaar.
en dan al dat kritiek pffff.
en je weet helemaal niet pss hoe de ts zich voelt opdat moment.
je kan daar mensen gewoon heel erg mee kwetsen

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:45

ik kan ook niet op je site komen jovarna
(heb precies het zelfde probleem als boris)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:56

shan schreef:
ik kan ook niet op je site komen jovarna
(heb precies het zelfde probleem als boris)

Da's raar. Waarschijnlijk zijn er dan wat netwerkproblemen bij de provider. Ik kon er net zelf ook niet in, maar even later weer wel.
Blijf vooral proberen!

Boris94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:59

Ik kan de internet pagina echt niet openen maar via google heb ik wel meer info gevonden van jou en je paard. En daar staan die links ook op. Heb al stiekem snel even gekeken, ziet er interresant uit. En je kraak tenminste niet af. Bedankt in iedergeval.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:13

Boris94 schreef:
Ik kan de internet pagina echt niet openen maar via google heb ik wel meer info gevonden van jou en je paard. En daar staan die links ook op. Heb al stiekem snel even gekeken, ziet er interresant uit. En je kraak tenminste niet af. Bedankt in iedergeval.

Die van 12move 'moet' je niet gaan lezen, die is inmiddels verouderd en ik kan er niet meer bij om 'm eraf te halen (ben al in conclaaf met 12move ).
Bij mezelf doet m'n site het trouwens inmiddels weer.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 01:07

ilovelobke schreef:
nee hoor overdrijven is geen vak.
maar bij elk topic dat over ju gaat komen er weer mensen met dat het slecht is enz.
maar stel nou dat die gene gewoon alleen maar wou delen van goh jongens ik heb een ju gedaan.
en het ging heel goed, nou ja klaar.
en dan al dat kritiek pffff.
en je weet helemaal niet pss hoe de ts zich voelt opdat moment.
je kan daar mensen gewoon heel erg mee kwetsen

Op het moment dat een TS een topic start kan hij mensen krijgen die tegengas geven. Dat weet je als je iets op een forum zet. Of als je het niet weet, kom je er snel genoeg achter.
Maar jij vindt dus dat ik gewoon met de rest mee moet praten om de tere ziel van de topicstarter niet te kwetsen? Ook als ik dingen zie waar ik het niet mee eens ben? Zal even lekker worden zeg...een forum is er ook om te leren, ook al strookt het niet met je eigen ideeen. En we leven nog altijd in een land van vrije meningsuiting, en daar ga ik gebruik van maken ook.

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 09:40

cassidy je hoeft niet met iedereen mee tepraten maar om nou in elk topic weer tebeginnen over goed of slecht!!!
je weet toch wel waar het op uitloopt!!!
dus waarom zou je het nou doen dan er zijn toch al zat topics waar het in staat.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:20

ilovelobke schreef:
cassidy je hoeft niet met iedereen mee tepraten maar om nou in elk topic weer tebeginnen over goed of slecht!!!
je weet toch wel waar het op uitloopt!!!
dus waarom zou je het nou doen dan er zijn toch al zat topics waar het in staat.

Waarom zou je eigenlijk nog een topic over de join up openen of lezen als je het allemaal toch al weet?

Punt is gewoon dat te vaak iets gedaan wordt zonder dat mensen zich daarin verdiept hebben en ook gaan promoten. Je wilt niet weten hoeveel schade er wel niet aangericht wordt doordat mensen iets doen omdat het bij een kennis van ze zo goed ging....

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:41

nou ja je kan het altijd een keer proberen ze geven bijna allemaal de zelfde tekenen met long dus nou ja een keer zonder long kan ook wel. en ik kijk gewoon in die topics omdat ik graag wil zien wat andere!!!! behalve steeds dezelfde mense tezeggen hebben.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:43

@ Ilovelobke: Je wilt niet weten hoeveel mensen niet lezen wat er verder op bokt staat. Dat blijkt maar weer uit alle topics over de Join up, waar iemand het eerste berichtje heeft gelezen en de TS feliciteerd met het behaalde resultaat als resultaat na de join-up en verder succes wenst. O ja, ook in dit topic, en o ja, eigenlijk in alle topics die over de Join-up worden gestart. In mijn ogen is daar alleen maar verandering in te brengen als je weer, en weer, en iedere keer weer als iemand denkt zijn persoonlijke successen met de join-up op bokt te moeten plaatsen, er tegenin gaat. Voor degenen die het hebben begrepen, voor degenen die wel lezen wat er voor de rest instaat misschien erg vervelend, maar zo bereik je wel de mensen die de moeite niet doen om zich erover te informeren, of alleen maar een (positieve) reactie geven om hun aantal berichten op te krikken.

Nog even over je opmerking dat je het altijd kunt proberen: DAT is nu juist iets wat ik de mensen wil proberen uit te leggen dat ze DAT nu juist NIET moeten doen. Aangezien iemand die het leert NIET weet waar hij mee bezig is, en de eventueel MEER schade aan kan richten dan hij kan voorspellen of zelfs ook maar in staat is te beoordelen.

In mijn ogen is het TE TOEGANKELIJK maken van de Join up m.b.v. Heartland boeken, clinics van en door Monty Roberts en aanhangers, FUNEST voor het welzijn van de paarden. En dat kan in mijn ogen niet VAAK GENOEG worden gemeld.