weinig verzenen en zonder ijzers kan dat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:38

smurf schreef:
hé dat steuntje heb ik ook, werkt voor geen meter bij Morrie, die gooit het alleen maar over het terrein, hij is veel te licht....

Ik ben er tevreden van. Maar mijn paard is zeer gemakkelijk bij het kappen, hij zet bv voorzichtig zelf zijn voet op de steun de laatste tijd.
Laatst bijgewerkt door Ruga op 19-01-06 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:41

ik heb een paard van 750 kilo die de pest heeft aan gepruts aan z'n voeten en daaraan echt geen enkele medewerking verleent..... aangezien ik parelli zet ik hem ook niet meer vast en ik kan niemand op stal vragen om hem vast te houden, want dat doen ze niet op de juiste wijze...... oplossing: de vakman (ook iemand die parelliet, erg handig)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:48

Die van mij weegt maar 400 kilo Bijna de helft van Morrie
Die assteun werkt prima. Anouar is ook erg makkelijk.

Anoniem

Re: weinig verzenen en zonder ijzers kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:22

Bandida schreef:
Jovarna schreef:
"Vooraan" is vast een Belgische uitdrukking , want volgens mij zitten de hielen aan de achterkant van de hoef.

dat zal dan wel. Vooraan als in 'aan de voorbenen'

Ooooh, oké, nu begrijp ik wat je bedoelt!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:40

Bandida schreef:

Dat doen ze omdat de hiel dan meer druk krijgt,.

nee, daar doen ze het niet voor. ze doen het om de hiel te verhogen. en het werkt niet, want de hoef word er vaak nog platter van. ik heb daar ruime ervaring mee. sindsdat ik zelf bekap is de platvoet van mijn paard helemaal opgeknapt.

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:19

Bandida schreef:
Anouar15 schreef:
Nee, te droog zeker niet. Ik zit nu met het tegenovergestelde, mok

Mijn paard had het vorig jaar heel even. Gelukkig op tijd gezien. Paar dagen hydrocortiderm (1%) en het was weg.

Haha, sorry, hier moet ik toch even om grinikken...

Je paard"natuurlijk"bekappen en dan bij mok met een zware corticosteroiden aan symptoom bestrijding doen..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:24

Het bleek geen mok te zijn maar mijt. Met hydrocortiderm is het gelukkig over gegaan.
Ik ben van het natuurlijke, maar waar het niet anders kan gebruik ik wel chemische dingen. Het moet niet kosten wat het kost natuurlijk blijven en dat mijn paard daar de dupe van wordt.
Wat natuurlijk kan gaat natuurlijk, maar als het niet kan is dat jammer.

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:28

Anouar15 schreef:
Het bleek geen mok te zijn maar mijt. Met hydrocortiderm is het gelukkig over gegaan.
Ik ben van het natuurlijke, maar waar het niet anders kan gebruik ik wel chemische dingen. Het moet niet kosten wat het kost natuurlijk blijven en dat mijn paard daar de dupe van wordt.

Dat vind ik wel een gezonde instelling, maar kwam wat tegenstrijdig over ..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:34

Anouar15 schreef:

Wat voor natuurlijke middelen heb je daarvóór gebruikt dan (en die niet hielpen)?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:48

Ik heb geen natuurlijke middelen gebruikt omdat ik er zo snel mogelijk vanaf wilde zijn. Anouar vrat z'n benen zowat op van de jeuk en ik wilde niet dat de rest van de stal er ook mee zou lopen. Ik had al veel gehoord dat mijt heel moeilijk te behandelen is. Dit spul kreeg ik van de DA en na 3 dagen was de mijt (en dus de jeuk) weg.

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:50

Citaat:
Anouar15 schreef:
Nee, te droog zeker niet. Ik zit nu met het tegenovergestelde, mok
Mijn paard had het vorig jaar heel even. Gelukkig op tijd gezien. Paar dagen hydrocortiderm (1%) en het was weg.

Haha, sorry, hier moet ik toch even om grinikken...
Je paard"natuurlijk"bekappen en dan bij mok met een zware corticosteroiden aan symptoom bestrijding doen..

En mijn paard loopt blootsvoets maar ik bekap niet natuurlijk. Bovendien is een oplossing van 1% of soms zelfs minder niet zwaar te noemen.

Ik kom de redenering geen ijzers = natural horsemanship = boomloos door de bossen zwerven = alternatieve geneeskunde = zweverige types enz.. dikwijls tegen op bokt. Er spijtig dat hokjesdenken, het plaatst veel mensen in een hoekje waar ze niet horen en niet willen.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:36

Bandida schreef:
En mijn paard loopt blootsvoets maar ik bekap niet natuurlijk. Bovendien is een oplossing van 1% of soms zelfs minder niet zwaar te noemen.

Ik kom de redenering geen ijzers = natural horsemanship = boomloos door de bossen zwerven = alternatieve geneeskunde = zweverige types enz.. dikwijls tegen op bokt. Er spijtig dat hokjesdenken, het plaatst veel mensen in een hoekje waar ze niet horen en niet willen.

hahaha
Nederland is de verzuiling nooit helemaal te boven gekomen

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:43

Ach het zal hier in België wel niet beter zijn