Wie heeft ervaringen met Baalbergen en volgelingen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:35

Euh.... dat was vaag.

Roane

Re: Wie heeft ervaringen met Baalbergen en volgelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:26

Meneer Baalbergen is ook een paar keer bij mij op de manege geweest, samen met een klein vrouwtje, grijs haar (thyrza?). Hij is best wel vol was zichzelf, als ik zo mag zeggen.
Het paard dat hij in de les wilde gebruiken was te 'wild' dus wilde hij een ander, hij zag mijn Haf staan en vroeg aan mij of hij die even mocht lenen.
De manier waarop die het rvoeg bracht bij mij weerzin naar boven, alsof het logisch is dat ik mijn paard af zou staan, maar het vrouwtje vroeg het wat vriendelijker dus waarom niet. Ik doe zelf veel Join-up met hem, Monty Roberts praat, en was welbenieuwd wat mijn blondje zou doen, een lolbroek is het wel.

Hij klikte een lang halstertouw aan het halster, en smeet de mijne aan de kant (dank u meneer ) en ging met de pinda op stap.
Het was inderdaad zeer ontspannen, ik heb Bart nog nooit zo zien sloffen, maar ach als hij er blij mee is.
Gegeven moment ging mijn haf liggen en rollen (wat bij dan overkomt dat mijn paard zoiets heeft van, 'haaa we doen toch niks, ik ga liggen.') maar dat scheen ontspanning te zijn.
Ik als diegene die langs de kant stond vond het wel lollig. Hijzelf was er zeer tevreden mee.

Er stonden ook van die plastic prikkers in de bak, die meestal als noodhek funtioneren (met metalen prikkers aan het eind) die stonden los in de bak, en meneer Baalbergen wilde m'n haf aan dat lange touw op zijn manier erdoorheen leiden. Allemaal leuk, ging ook best wel, tot Mister Blondie één van de prikkers oppakten in zijn mond. Baalbergen vond het waarshcijnlijk maar niks en wilde het afpakken, m'n paardje vind het wel grappig en hield dus vast (doet hij vaker) en toen kwam één van zijn beruchte drifbuien en rukte dat ding uit de mond van mijn paard , die gelijk van schrik zijn hoofd wegtrok.

Heb toen mijn paardje maar weer rustig van hem overgenomen, maar dit vond ik niks.

het principe is geweldig, maar inderdaad; geduld in een schone zaak, en die moet je bij de mijne zeker hebben, zeker als je Natural Horsemanship doet.

Later kwam zijn spreekbuis er aan, of hij mijn paard nog eens mocht lenen.
Afgezien van de bot gestelde vraag heb ik hem nog nooit persoonlijk gesproken, zelf als ik naast hem stond gingen de vragen door een ander...

Ik vind het inderdaad een vaag persoon, en sorry (misschien past het niet bij, kan ook) ik vond de techniek ook een beetje vaag.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:41

op een ander forum las ik dat Pieter Baalbergen overleden is.....

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:53

Beste allemaal

Kortgeleden hebben we jullie gemeld, dat Pieter het ivm persoonlijke omstandigheden een tijdje sabbatical nam, en we zo gauw dat weer mogelijk was door zouden starten met de activiteiten van Terra Natura.

Pieter was zwaar depressief, en het lukte hem niet zich weer op de positieve stroom van het leven aan te sluiten. Gistermiddag heeft hij uiteindelijk een einde aan zijn leven gemaakt.

Er rest ons niets dan verslagen stilte en grote, onwezenlijke leegte. En er is zo'n vreselijk groot verschil tussen "ruimte" en "leegte".....

Leegte die ook niet op te vullen is met woorden, vandaar dat dit bericht maar kort is.

Voor wie Pieter goed gekend heeft en dit leest, en zijn of haar medeleven wil betuigen, stuur me even een PB voor de gegevens. Ook voor persoonlijke vragen etc. kun je me prive berichten.

Ik hoop op integerheid van iedereen. Heb respect voor degenen die hem na stonden, met zijn werk en zijn leven verbonden waren, en laat vervelende reacties, zoals op andere forums hier en daar gebeurde de afgelopen tijd, alsjeblieft achterwege......

Groet,
Yvonne

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:01

Tjee zeg wat naar bericht. Heel veel sterkte toegewenst aan jou Yvon en de anderen van jullie team. wat een triest bericht

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 20:27

Tjonge, wat erg...
Er zijn weinig andere woorden voor op dit moment.
Van mij ook heel veel sterkte toegewenst aan jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:53

Heftig nieuws.
sterkte voor iedereen die dicht bij pieter stond

R_MW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:05

ik vind het echt zo vreselijk. Een groot verlies voor de (paarden)wereld. Sterkte voor iedereen!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:11

Gut, da's raar om via internet te vernemen dat je ouwe buurman dood is... Ik wens zijn nabestaanden veel sterkte toe.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:55

Fretje wees me op dit nieuws, ik stond er toch wel even van te kijken. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:05

Ik was geen groot fan, maar ik vind het ook niet leuk dit te horen!

Heel veel sterkte voor de nabestaanden...

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:12

Yvonne
Ik las het op de NVVR mailinglijst. Ik kende hem alleen van naam, maar ben wel heel verbaasd.

Sterkte voor alle familie en vrienden.

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:14

Heel veel sterkte voor de nabestaanden. Gaan jullie nu het cursussen geven overnemen? Of hebben jullie daar nog niet over nagedacht? (wat ik me ook erg goed kan voorstellen)

Ik ben een aantal keer naar een clinic van Pieter geweest. De paarden die hij bij mijn 2e clinic onder handen kreeg kende ik stuk voor stuk en dat waren zeker niet de gemakkelijksten.. Heb veel bewondering voor de manier waarop hij met zijn paarden om ging (heb hem dan ook nooit met stenen zien gooien oid) en hoe hij ze bestudeerd heeft.. De keren dat ik hem heb gezien heeft hij geen woedeuitbarstingen oid gehad naar mensen of paarden, maar ik kan me zo voorstellen dat het geen gemakkelijke man was om mee om te gaan.. Hij had het zelf blijkbaar ook moeilijk met zichzelf... Naar is dat. Nogmaals erg veel sterkte voor iedereen.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:41

Om te voorkomen dat er nu twee topics door elkaar gaan lopen zet ik hier even een slotje. Mensen die hun medeleven willen betuigen aan de nabestaanden van Pieter Baalbergen kunnen dat doen in het topic op VN: viewtopic.php?f=11&t=579779