Clinton Anderson

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:55

En dus sputteren ze ook niet tegen als je toch voor de lompe aanpak kiest ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:00

Citaat:
Toen ik road to the horse zag, wist ik dat ik nooit meer iets hoefde te bekijken van Clinton Anderson -O- Er is ook ontzettend veel commentaar op zijn werkwijze geweest :(

Maar welke paarden 'goeroe' is er nou niet onder vuur geweest door 'ongewenste' praktijken.

Ik denk dat het juist de 'kunst' is eruit te halen wat jou past maar ook de dingen waar je het juist niet mee eens bent.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:58

Ik vind Clinton Anderson echt 3x niks :n Hij komt op mij over als een patser en een 'bully' - hij lijkt respect te eisen en waar nodig af te dwingen... not my cuppa :( Dan zie ik veel liever clinicians als John Lyons, Mark Rashid, Buck Brannaman en Warwick Schiller.

Buck is mijn grote voorbeeld wbt 'softness' & 'feel' <3 maar hij doet zoveel op intuïtie dat ik het extreem moeilijk vind om het zelf toe te passen :o Ik zou heel graag een keer aan een BB clinic mee doen B-)

Warwicks werkwijze is heel methodisch (GRONDIG!!), logisch van opbouw en hij is heel eerlijk naar paarden (paard moet antwoord kennen voordat je de vraag stelt) /3 /3 Daarnaast kan Warwick fantastisch goed uitleggen en hij is niet te beroerd om via FB serieus op vragen of discussies in te gaan. Daarbij is een abonnement op zijn videokanaal betaalbaar ($25 p.m. opzeggen kan wanneer je wil).

Ik had een (zelf beleerd) behoorlijk braaf en veelzijdig paard, dat alleen behoorlijk lui en niet erg atletisch was -O- Na bijna een jaar WS training (terug naar af & vervolgens weer opbouwen) heb ik echt een veel fijner, actiever, losser, zachter en beter bewegend paard *\o/*
En nog steeds braaf! 8-) We zijn er nog lang niet, dus het gaat allemaal nóg mooier worden :):)

http://www.warwickschiller.com/inspirations/

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:07

Het meest geweldige is toch om samen met je paard aan een betere versie van beide te werken :D Daar wordt je eigen intuïtie alleen maar beter van. Bij mij in elk geval wel. 't Is best een gepuzzel af en toe maar als de stukjes eenmaal op hun plek vallen zie je iets ontstaan dat mooier is dan je dacht dat het zou zijn.

Ik heb jou eens op een show zien rijden Wranglerbutt en toen vond ik jou en je paard al een harmonieuze verschijning. Wie weet zie ik je nog wel eens ergens, ben wel benieuwd hoe het er nu dan uitziet.

Anoniem

Re: Clinton Anderson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:16

Bedankt voor de andere namen, ik ga ze van de week eens op mijn gemak bekijken :)

Wat ik ook zoiets vind, Clinton denkt dat alle paarden van nature lui zijn. Dat alleen al vind ik eht een grote misopvatting.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:26

Koper schreef:
Ik heb jou eens op een show zien rijden Wranglerbutt en toen vond ik jou en je paard al een harmonieuze verschijning. Wie weet zie ik je nog wel eens ergens, ben wel benieuwd hoe het er nu dan uitziet.

Thanks Koper, wat een fijn compliment! +:)+ :o
13 & 14 augustus doen we mee aan de WS clinic in Den Ham, kom je kijken?
Afhankelijk van hoe de training vordert, ga ik in de loop van dit jaar misschien ook wel weer wedstrijden rijden - maar dat kan ook pas volgend jaar worden :D

Anoniem

Re: Clinton Anderson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:42

Oeh Den Ham is in de buurt, alleen kom ik dat weekend net terug van vakantie -O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:57

Joolien schreef:
Bedankt voor de andere namen, ik ga ze van de week eens op mijn gemak bekijken :)

Wat ik ook zoiets vind, Clinton denkt dat alle paarden van nature lui zijn. Dat alleen al vind ik eht een grote misopvatting.

Niet meteen. Reserve over houden om roofdier te snel af te zijn is erg verstandig. Dat in de meeste gevallen zo'n roofdier niet bij het paard zal kunnen komen doet aan het instinct niets af. Paard dus motiveren om alles te geven incl. die reserve is een kunst apart.