Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Knabbelen, aandacht vragen, stoer zijn. Hij doet het allemaal! Heel speels en onderzoekend, en lekker zelfstandig. Maar als hij wil, oh, dan is hij zo verschrikkelijk braaf!!! Citaat:als je m afstraft wordt ie agressief

Dominant is zijn sterkste eigenschap en daar kun je het beste op een heel speelse, maar vooral slimme manier mee omgaan. Vooral niet de discussie aangaan, maar ombuigen. Dat gaat super goed. Verder is hij enorm speels en slim. Hij is lekker voorwaarts, maar gaat er echt nooit vandoor en gebruikt het ook niet als vluchtgedrag of om iets duidelijk te maken. Als hij iets duidelijk wil maken komt hij wel naar je toe!
Hij is erg dapper en zelfverzekerd.
Maar dat houdt het ook leuk. Rachel_x schreef:Wat een interessante plaatjes Myca. Haal je die van Parelli Connect? Ik ben lid, maar verder dan de filmpjes was ik nog niet gekomen

Maar zoiets duurt hooguit 2 minuten ofzo, je kan niet van hem verwachten dat hij een half uur gaat werken en rennen, dat gaat weer te ver 
[***] schreef:Maar de lijn is zo ontzettend dun bij hem, en ik ben niet gewend dat hij wil lopen en wil werken en uitspattingen heeft, dus ik zit momenteel zelf op een (emotionele) rollercoaster, weet soms echt niet hoe ik dingen moet aanpakken

Moet er momenteel echt aan wennen dat het niet is omdat hij doorstapt/draaft/galoppeert (en dan is dan een tempo van 5 km/u - 11 km/u & 16/17 km/u, wat dus in wezen nog meevalt
) dat hij er elk moment vandoor kan gaan, want dat denk ik dan elke keer wel .. en dan moet ik steeds tegen mezelf zeggen "[naam], je pony loopt eindelijk eens hoe een normale pony hoort te lopen, er is niks aan de hand" ..
Merk ook als ik minder ga denken en meer gewoon doe dat het doorgaans ook beter gaat
Maarja, soms maak je toch een verkeerde inschatting en [***] straft dat altijd zo hard af .. ben al zo vaak mijn vertrouwen kwijt geweest met hem, en dan moet je steeds weer van "0" (letterlijk van 0 is het nooit natuurlijk) beginnen en dat vind ik altijd zo erg .. Begrijpt ook niemand hier op stal, maarja, ze hebben mijn pony ook niet onder hun kont of in de hand (heb het wel al een paar keer gedaan hoor, anderen erop gelaten, die begrijpen mij nu al wat beter
).