Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Ja er zit best wel verschil tussen. Om een optimale werking te krijgen dient het halster wel wat speling te hebben. Ik denk dat je gerust er van uit kunt gaan dat je Full/Regular nodig gaat hebben.
simodi schreef:Ik gooi het er toch maar even in: wil je perse alles van Parelli hebben?![]()
Ik doe zelf al jaren Parelli, heb tot en met level 3 gevolgd, maar gebruik nooit de originele producten!
Heb wel een originele carrot stick, maar vind 'm te zwaar in de hand. De nepperd die ik van Equiplay heb bevalt me veel beter.
Mooie op maat gemaakte en goed passende touwhalsters heb ik van Horsecharms.
Ik heb 2 leadropes in verschillendes diktes van FRA.
Het is zo zonde om zoveel geld uit te geven aan echte Parelli producten, terwijl je met goedkopere producten ook fijn en goed Parelli grondwerk kunt doen.
Wat betreft je vraag over de levels: gewoon met level 1 beginnen is het beste, er zit in een logische opbouw in de levels, dat is het fijne van het Parelli systeem.
Vaak grijp je ook nog weer terug naar oefeningen van een lager level als je verder bent, in principe gebruik je dingen uit alle levels door elkaar in je dagelijkse omgang met je paard.
Zeker de 7 games die je in het begin leert, die worden onderdeel van je dagelijkse bezig zijn met je paard.
Wicky schreef:De opbouw van audities is nog gelijk, voor level 1 alleen online, voor level 2 online en freestyle. Voor level 3 komt daar liberty bij en level 4 bestaat uit vier audities, online, freestyle, liberty en finesse.
Voor 2009 was een level 1 auditie een aantal taken die je los in mocht sturen, maar hoorde rijden al bij level 1. Daar zat bijvoorbeeld 20 minuten pushing passenger in draf met een teugel in.
Cyella schreef:Een touwhalster kan je gewoon verstellen. Meestal gaat de maat dan ook naar 'type' paard. Jij zou dan pony of cob moeten pakken, nagelang het type pony wat je hebt.
Freya6 schreef:haha ja kans op verslaving is aanwezig. Zelf vind ik de leadropes van Parelli helemaal niet zo fijn omdat ze heel dik zijn. Ik heb een dunnere met twistlock zelf eraan gemaakt.
De 22ft heb je toch pas later nodig, die heb ik wel van Parelli zelf.
Ik heb een 12 mm bij lovelancetouwhalsters gekocht, die gebruik ik nu al jaren. Vind die nog steeds het fijnst, en heb ook de 14 mm en de 22ft van parelli, beiden erg wennen.
Maar zowiezo is het materiaal leren kennen al wel een hele oefening![]()
Succes!
Freya6 schreef:Ja vind ik wel, althans, het is voor sommige spelletjes handig als de sluiting een wat zwaardere is, daar kan je dan duidelijker mee communiceren. En hij is veilig want er zitten geen scherpe dingen aan, zoals bij een musketon ofzo. (Al is dat wel achterhaald want dat zie je niet meer geloof ik)
Maar vooral dat het wat zwaarder is, is belangrijk voor je communicatie.