Warwick Schiller, demo of clinic wie heeft interesse?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anhighwood

Re: Warwick Schiller, demo of clinic wie heeft interesse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:22

zou gaaf zijn als er ruiters en luisteraars zijn, dan kan het gedeeld worden.
is idd prijzig, en heb zelf een jonge onbeleerde gup...maar ik kom zoiezo.

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:29

Kijken is meestal rond de $25 per dag, wat ik zo kan zien bij sommige van zijn clinics, maar dat kan wellicht ook per clinic(locatie) verschillen

Cissy Ik weet helaas niets van organiseren af, kan je daar niet bij helpen ben ik bang..

Ik heb overigens interesse om deel te nemen (met paard)

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:12

Ik ga vast sparen. Weet nog wel wat locaties midden in het land. Dus mocht je hulp nodig hebben?

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:53

Ik wil ook best helpen waar nodig (ookal heb ik er niet veel ervaring in) ik zou wel bijvoorbeeld een flyer kunnen maken die we ook bijvoorbeeld via Facebook kunnen verspreiden?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:10

Is er al duidelijk waar en wanneer hij naar België komt?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:03

België heb ik ze niet over gehoord, ze wachten nu op data vanuit de UK, dat zal waarschijnlijk 14/15 juni worden en dan willen ze daarna hierheen komen.
Hotel etc verzorgen ze zelf, we hoeven alleen locatie te regelen en deelnemers :)
Toeschouwers kosten moeten we even kijken, zal inderdaad wel iets van 25 tot 50 worden, afhankelijk van welke locatie en de kosten daarvan.

Specje ik hou je aanbod even in de smiezen, voorlopig eerst maar eens met locatie gaan stoeien.

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:08

Melissa, op zijn site bij clinics kun je dat vinden. In dit geval staat er nog niets concreets, maar dat gaat nog ge-update worden. Dus voor Belgie kun je het best even die site in de gaten houden.

Cissy helemaal goed, super dat je dit zo op je wilt nemen!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:09

Specje schreef:
Melissa, op zijn site bij clinics kun je dat vinden. In dit geval staat er nog niets concreets, maar dat gaat nog ge-update worden. Dus voor Belgie kun je het best even die site in de gaten houden.

Cissy helemaal goed, super dat je dit zo op je wilt nemen!

Super, thanks voor de info!

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:14

Hallo allemaal,

Hier nog iemand die al helemaal staat te springen voor een Warwick Schiller clinic in Europa! *\o/*

Hiervoor schreef al iemand dat het inderdaad moeilijk in te schatten is hoeveel concrete vraag er nu echt is - hoeveel mensen er daadwerkelijk zouden inschrijven - en Warwick is momenteel nog hard bezig om te proberen hiervan een overzicht te krijgen. De prijs die zij in gedachten hebben, is heel redelijk voor iemand met zijn kennis en ervaring: we mogen niet vergeten dat hij voor deze 'uitjes' behoorlijke reisonkosten moet maken ook. Een en ander hangt ook nog af van de faciliteiten waar de clinic zou doorgaan: die kostprijs speelt uiteraard ook een rol.

Toen ik in september bij hen was, dachten ze aan 1 clinic voor België en Nederland samen die dan wellicht ergens in de grensstreek zou doorgaan om de reistijd voor iedereen doenbaar te houden. Misschien hebben ze ondertussen toch zoveel reacties dat ze voor meerdere locaties willen gaan... Ik lees ook weekdagen in de mail: zou hen zeker een seintje geven of dit volgens jullie haalbaar is, want als er hier bv. niemand is die voor zo'n clinic verlof zou nemen op het werk, heeft het al geen zin dat hij het op weekdagen probeert in te plannen. Uiteraard zou het voor hem handiger zijn moest dit wel kunnen, want dan kan hij de reistijd die hij moet voorzien voor deze Europese tour drastisch verkorten ipv telkens het weekend af te moeten wachten: je spreekt dan al snel van een 4-tal weken voor amper 4 clinics en zolang kunnen zijn paarden en klanten thuis ook niet wachten...

Misschien is het handig al we hier alle info die vanuit de Schillers verzonden wordt omtrent deze clinic(s) proberen te bundelen. Dan kunnen we waarschijnlijk sneller zijn vraag beantwoorden over hoeveel mensen er nu daadwerkelijk genoeg overhebben (zowel in tijd als reisafstand als financieel) om daadwerkelijk deel te zullen nemen in juni, als ruiter of als fencesitter.

Groetjes,

Leen Coremans

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:29

Ik ben al bezig met een locatie in Houten en in Lelystad, er wordt al gevraagd naar kosten etc. Misschien is grensstreek ook een idee maar er willen ook mensen vanuit het noorden en Duitsland komen, dus misschien is het voor die mensen dan te ver?

Ik wil best krachten bundelen hoor, geen probleem, geef me even je mail in PB dan kunnen we eea combineren.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:49

Dag Cissy,

Heb je even PB gestuurd op Facebook ook. ;-)

Als er meerdere clinics komen, gaan we best op zoek naar telkens een locatie die wat centraal ligt in de regio die die clinic zou kunnen aanspreken. Als hij van plan is eentje voor Nederland te doen en eentje voor België, dan lijkt Houten voor jullie inderdaad heel centraal te liggen. Hebben jullie al veel Duitsers die willen aansluiten? Misschien neemt hij ook nog een Duitse clinic in overweging? Dat er eentje in Zwitserland zou doorgaan, lag al vast, dacht ik. Misschien dat de eventuele Belgische clinic dan beter wat 'neutraler' zou kunnen doorgaan, eerder richting Brussel. Als er toch meerdere zouden zijn, moeten we niet proberen om zo ver mogelijk richting Nederland te kiezen.

Willen we anders een lijstje maken hier - gewoon in het topic? En meteen ook woonplaatsen toevoegen eventueel? Als alle Nederlanders bv bijna allemaal uit het Noorden van het land komen en er is ook een Belgische clinic, dan hoeven jullie geen onnodig verre verplaatsingen te doen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:07

Rina woont in Dld en had misschien ook meerdere geinteresseerden?

Ik heb via PB ook nog contact met iemand die veel ervaring heeft in organiseren en die is nu aan het kijken wie WS is om misschien ook mee te doen.

De werkelijk geinteresseerden/woonplaats (als iedereen even aanvult?) :
Cissy - vlakbij Vianen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:19

MelissaV schreef:
over hoeveel mensen er nu daadwerkelijk genoeg overhebben

Ehhh Leen ik wil niet muggeziften, maar dat klinkt niet aardig in mijn oren. voor overhebben. Of het moet al een belgische uitspraak zijn, maar in NL klinkt dat toch niet echt aardig. Of het is een tikfoutje???

Voor mij is het simpel, ik kan wel of ik kan niet. Ik heb paarden thuis die ook verzorgt moeten worden, en helemaal richting Belgische grens rijden is alleen een optie als mijn wederhelft thuis is. Als die niet thuis is kan het gewoon niet. En op 1 dag heen en terug rijden is imo een no go, wil wel graag heel blijven.

Goed dat even vooraf. Ook met oog op zonder concrete info kan ik nog niet zoveel ;)

Dan het Duitse deel. Nee ik heb nog nergens maar iets laten vallen dat hij mss naar Europa komt. Maar ik weet wel zeker dat als ik iets ga roepen op FB (heb verschillende Duitse pagina's in mijn FB) dat daar respons op zal komen. Maar ook hier, die zullen willen weten van hoed en rand voordat ze toezeggingen gaan doen.

Er is nu net een hele grote clinic in Dld geweest. Buck Brannaman is precies net daar geweest voor een weekeinde. Dat was in Keulen. Er was plek voor 8 ruiters zover ik weet (met 800 euro per ruiter om aan die clinic mee te mogen doen) en die plekken waren in no time uitverkocht. Kijken kon ook, koste zo uit mijn hoofd 250 euro per dag. Nu zijn dit wel erg hoge prijzen, en ik weet niet of er dan nog mensen in NL op af zouden komen. Maar het geeft even aan dat ze én net een grote clinic gehad hebben, en wat de prijzen daarvoor waren en dat ze daar dus echt wel iets uit willen geven voor een goede clinic.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:27

Phine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:31

Ik heb ook interesse, en ik denk dat we het ook wel bij ons op stal kunnen regelen, moet dat wel eerst overleggen. Is in Woudenberg en dus centraal. Misschien wel handig om met data rekening te houden met de NRHA wedstrijden.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:38

Dag Rina,

Zal inderdaad wel verschil zijn tussen Vlaams en Nederlands, want was absoluut niet onaardig bedoeld.

Het is een moeilijke wisselwerking om in te schatten hoeveel mensen zich uiteindelijk zullen inschrijven, want idd, uiteindenlijk gaat het over 'welke datum en waar' voor je daadwerkelijk kan beslissen, maar wel een 'oefening' die misschien de moeite loont om toch een beetje een zicht te hebben op hoeveel clinics hij nu kan vullen in West-Europa, zodat er niet teveel mensen op hun honger moeten blijven zitten en er ook geen plaatsen oningevuld blijven. Verder bedoel ik met dat 'overhebben' ook iets wat jij aanhaalt ivm Buck: Warwicks prijs klinkt in mijn oren ook heel redelijk, maar niet iedereen denkt daar zo over... Sommige mensen zijn nog niet vaak naar clinics geweest en weten niet wat de gangbare prijzen voor kwaliteit zijn. Vandaar was het goed even de ordegrootte te vermelden, omdat dit voor sommige geïnteresseerden misschien al een beslissende factor kan zijn.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:50

cissy schreef:
Rina woont in Dld en had misschien ook meerdere geinteresseerden?

Ik heb via PB ook nog contact met iemand die veel ervaring heeft in organiseren en die is nu aan het kijken wie WS is om misschien ook mee te doen.

ruiters:
Cissy - vlakbij Vianen
Peggy - Oud-Turnhout, België (zit niet op Bokt, binnengekomen via FB)
Helga - Laakdal, België (zit niet op Bokt, binnengekomen via FB)
LeenC - Aarschot, België

fencesitters:

Heb aangevuld en als dat ok is ook even onderscheid gemaakt tussen ruiters en fencesitters.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:20

cissy schreef:

ruiters:
Cissy - vlakbij Vianen
LeenC - Aarschot, België
Rina - Duitsland Noord. Op hoogte van Emmen.

fencesitters:

Leen ergens had ik het vermoeden al ;) Maar goed soms is het een taalding en soms toch net even anders.
Maar het is precies zoals je zegt, je kan nu wel weet ik hoeveel mensen hebben maar hoeveel daarvan gaan straks daadwerkelijk meedoen. Lokatie is 1, financien 2 en datum is 3 imo. Maar als er maar iets meer duidelijkheid is (ik las iets van juni volgend jaar??) dan heb je al iets meer richting waarin men kan gaan denken.
De prijzen van Buck waren imo ook erg overtrokken, laat ik dat voorop zeggen, maar het was mij alleen maar om aan te geven dat ze in Dld best bereid zijn wat voor een clinic te betalen. En Warrick is natuurlijk geen onbekende.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:35

Datum is half juni, precieze datum nog niet bekend, hangt ook af van andere landen die ze aandoen.
Betalen wordt dan waarschijnlijk helft vooraf en helft maand van te voren, dit om de kosten zeker gedekt te krijgen en ik niet financieel de dupe wordt als mensen afhaken. Preciese details is het nu nog te vroeg om al te roepen.

Branca schreef:
Ik had hier [BM] wie zou een demo of clinic van Warwick Schiller willen? gereageerd... samen met een aantal anderen.
Vreemd dat er 2 topics van hetzelfde onderwerp zijn. Bedankt Cissy dat je even deze link er daar bij hebt gezet. :)
Is wel zo handig en netjes dat TS dit even regelt? :j
Omdat TS niet meer reageert zijn we hier maar verder gegaan, vandaar mijn berichtje daar... :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:54

[quote="rina"][quote="cissy"]

ruiters:
Cissy - vlakbij Vianen
LeenC - Aarschot, België

fencesitters:
Pleiada - Zwartsluis Overijssel

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:44

Cissy - vlakbij Vianen
LeenC - Aarschot, België

fencesitters:
Pleiada - Zwartsluis Overijssel
An Hoogeboom - Amersfoort (eventueel met een 2 jarige onbeleerde gup!)

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:46

rina schreef:
cissy schreef:

ruiters:
Cissy - vlakbij Vianen
LeenC - Aarschot, België
Rina - Duitsland Noord. Op hoogte van Emmen. U
Schumiegirl(Grethe)- putten ( Veluwe / tussen Amersfoort en Apeldoorn in)

fencesitters:

De prijzen van Buck zijn ook imo erg overtrokken. Prijs voor warwick is hoog maar nog te doen. Bovendien vind ik hem fijner en meer geschoold als buck van wat ik tot nog toe heb gezien.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:18

Uh... de clinic is 1 dag en dan paar uur? En dat kost ronde 300 a 400 euro? :oo

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:40

Volg dit al even en heb zeker interesse, maar het hangt erg af van de plek ivm reistijd (dhz, dus verzorging moet ook tijd over voor zijn) en als ik mee zou rijden ga ik te pony. Dat is geen probleem, maar 3 dagen rijden is dan max. Dat beperkt mij dan tot max 90-100km vanaf stukje boven meppel.
Lokatie Lelystad zag ik langs komen en dat zou zeker optie zijn. Houten of Woudenberg moet ik voor kijken in beide gevallen ivm overstappen trein/bus/enz. en route + km's zelf.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:47

lelystad *O*

ovb van de tijd wil ik meedoen als ruiter, anders wordt het luisteraar!