Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Turkoois schreef:Tja, daar heb je een punt.
Nog even ter aanvulling. Ze staakte tijdens het rijden. Dus stilstaan of hoofd omhoog of trappen. In begin ging het redelijk. Maar na 2 weken gestopt. Ze kon niet eens meer normaal draven. En dan te bedenken dat ik het paard ook echt voor de sport als sportpaard heb gekocht.
aisie schreef:Deze problemen die je met dit paard hebt los je niet op deze manier op. Maar goed, het is jou geld
aisie schreef:Tja ik begrijp dat ook niet zo. Deze problemen die je met dit paard hebt los je niet op deze manier op. Maar goed, het is jou geld
Turkoois schreef:Dank jullie wel voor de reacties.
Mijn instructeur zegt dat het zeker goed kan komen, maar dat dit een heeeeeele lange weg gaat worden en denkt dat ik beter af ben met een ander paard.
singasong schreef:Turkoois schreef:Ik ga inderdaad doen wat Chrstine_vdH zegt. Als blijkt dat er lichamelijk meer aan de hand is of de nu vastgestelde problemen verbeteren niet door een behandeling dan breng ik haar nog in de proeftijd terug.
Lichamelijk...... en geestelijk??
Koper schreef:my_precious schreef:als je de ervaring niet hebt om een met een sensibel paard om te gaan denk ik niet dat je het leuk gaat vinden om dit gevecht aan te gaan.
Is denk ik een kwestie van instelling. Als je erin gaat met het idee "gevecht" gaat het 'm niet worden nee.
Koper schreef:Dat verschilt natuurlijk per paard. Sensibiliteit hangt naar mijn idee samen met intelligentie maar er spelen meer factoren mee dan deze. Bij voorbeeld hoe het paard in het verleden behandeld is. Dus het kan alle kanten op
Wat ik bedoelde is dat het om je eigen mindset gaat. Als jij je instelt op een gevecht is dat ook precies wat je zult krijgen.