Geen goed gevoel over instructrice, stoppen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:28

Een goede en passende instructeur/instructrice vinden is ook in Parelli-land best lastig. Ondertussen zijn er massa's mensen met goede bedoelingen en weinig ervaring les aan het geven, ik vrees dat je zo'n iemand hebt gevonden. De kans dat je voor E 12,50 per uur een goede instructeur zou vinden in dit gebied, is ook minimaal. Neem van mij aan, je bent beter af met je dvd's en boekjes dan met deze instructrice.

Wil je tips over instructeurs in je regio? Stuur me dan maar even een PB.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:13

Ragdollcat schreef:
Ik weet waar ik over praat, ik zie alleen maar ellende, door dat men zomaar van uit een boekje op hun dieren uitproberen.

Laat het over aan de mensen die weten wat ze doen, er is voor elk paard een andere aanpak en dat kan van alles zijn, en dat leer je niet zomaar uit een boekje of dvd.

Maar goed men vind het niet zo leuk om te lezen dat het gewoon een hype is.

Jij ziet alleen maar ellende, ik zie alleen maar goede dingen door NH. Er zijn duizenden mensen waaronder ikzelf verbeterd door Parelli. (ongetwijfeld ook door andere stromingen, maar daar ben ikzelf niet zo in thuis)

Geen idee of het een hype is. Ik ken Parelli al vanaf begin jaren '90, maar bestudeer het pas sinds ruim een jaar. Als het dan populairder is geworden de afgelopen jaren, dan juich ik dat alleen maar toe. Ik vind het een geweldig systeem en de thuisstudie is prima te doen. Uiteraard is het goed om de puntjes op de i te zetten samen met een instructeur, maar dat maakt de thuisstudie er niet minder leerzaam om. Juist door mijn grote kennis aan theorie en psychologie is het voor mij veel makkelijker mijn kennis om te zetten in kunnen. En ja, er is voor elk paard een andere aanpak, dat leer je dan ook.

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk. Ik wilde alleen graag de positieve tegenhanger zijn in jouw stelling. En TS, wordt lid van de Savvyclub en je zult duizenden mensen ontmoeten over de hele wereld die positieve ervaringen hebben met Parelli. Succes!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:15

Wicky schreef:
Een goede en passende instructeur/instructrice vinden is ook in Parelli-land best lastig. Ondertussen zijn er massa's mensen met goede bedoelingen en weinig ervaring les aan het geven, ik vrees dat je zo'n iemand hebt gevonden. De kans dat je voor E 12,50 per uur een goede instructeur zou vinden in dit gebied, is ook minimaal. Neem van mij aan, je bent beter af met je dvd's en boekjes dan met deze instructrice.

Wil je tips over instructeurs in je regio? Stuur me dan maar even een PB.

Via de website kun je de enige erkende instructeurs vinden, zo moeilijk is dat niet.. :o De prijs voor een les ligt wel een stukje hoger ja, maar dan heb je ook wel een les waar je een tijdje mee vooruit kan.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 04:13

Jessix schreef:
[

Via de website kun je de enige erkende instructeurs vinden, zo moeilijk is dat niet.. :o De prijs voor een les ligt wel een stukje hoger ja, maar dan heb je ook wel een les waar je een tijdje mee vooruit kan.[/quote]

Gedeeltelijk ben ik het met je eens. Maar de website is niet actueel, niet alle Nederlandse instructeurs staan op de site ;)
Een niet door Parelli erkende instructeur is niet per definitie slecht, maar dan moet je wel extra opletten. Er zijn hele goede instructeurs die (nog) niet in de VS of UK zijn geweest.

Bo_Cassey

Re: Geen goed gevoel over instructrice, stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:24

Ik denk dat je snel genoeg aan je paard kan zien of het de juiste persoon is. Of zie ik dat verkeerd?

arual1213

Re: Geen goed gevoel over instructrice, stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:03

@Bo_Cassey dat klopt wel want dat was ook zo bij mijn vriendin!!!!

arual1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:06

Als jou pony het niet leuk vind moet je stoppen net zo as @Bo_Cassey zei!!

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:59

Je wil een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, geloof ik.
Voor 12.50 per uur komt er misschien een volledig ongeschoold iemand bij je schoonmaken :+

Sommige dingen die je zegt kloppen helemaal. Ik zou zeker niet je paard gaan wegjagen als hij naar je toekomt, dat is juist positief. Sowieso wordt er parelli niet "gejaagd". Er wordt wel bijv. voer gebruikt.

Ik denk dat je er meer aan hebt om af en toe iemand erbij te halen die goed is en je een heel stuk verder kan helpen. Bij een parelli instructeur heb je daar redelijk wat zekerheid in, maar je heb natuurlijk ook genoeg onofficiële mensen die je verder kunnen helpen. Voor onder de 30,- per uur moet je niets verwachten, denk ik.