Waar diploma natural horsemanship instucteur halen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 07:11

xTesske schreef:
Ik zag laatst dat iemand een diploma voor natural horsemanship instucteur had.
Ik vroeg toen waar ze dat had gehaald, maar waar ze dat had gehaald was niet meer erkend.
Ik vroeg me dus af of iemand nog plaatsen kent waar je voor natural horsemanship instucteur opgeleid
kan worden?

Niet erkend? Huh? Erkend door wie?

In Nederland is instructeur een vrij beroep, ook al gaat het om een hoog risico sport.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:48

Cassidy schreef:
Ik betwijfel of er in die dagen over 1,60m werd gesprongen en of dressuurpaarden op 4 jarige leeftijd oefeningen moesten doen waar ze nog niet klaar voor waren. Maar we hadden het over dressuur uit die dagen, daar kwamen geen hindernissen bij kijken.

Dat is allemaal niet relevant voor de bouw van het paard! Dat wij geen geduld hebben en Xenphon wel, zegt alles over mensen, niets over het paard of de bouw daarvan!
Cassidy schreef:
Het model paard is wel degelijk anders dan toen. En een langer pijpbeen werkt wel degelijk een peesblessure in de hand. Of is dat weer inherent aan het feit dat er te vroeg te veel wordt gevraagd van de paarden zoals ze ze vandaag kennen?

Peesblessures ontstaan voor 99% door verkeerde belasting en foute trainingsopbouw.
Dat er door inteelt bouwfouten ontstaan, die tot raskenmerk worden verheven, doet nog altijd niets af aan de fysieke basisbouw van het paard!

Heb nu nog steeds niet door dat je domweg bezig bent om omgangs- en trainingsfouten van hedendaagse sukkels te verdedigen door die te projecteren op het paard en dat paard een zwakker gestel te verwijten! Dat is gewoon de omgekeerde wereld!!!!

Cassidy schreef:
En over het feit dat je met een IJsco lichte tour kunt starten, je zult altijd langs een jurylid moeten die je punten toebedeeld. En aangezien men daar nogal naar plaatjes kijkt en een bepaald beeld wil zien, betwijfel ik of je in een acceptabele tijd met een IJsco hetzelfde gaat bereiken als met een KWPN/Warmbloed modelletje en gangen Totilas.

Dat is een kwestie van doorzettingsvermogen............

edit: typo
Laatst bijgewerkt door ikke op 06-10-12 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:58

Cassidy schreef:
En over het feit dat je met een IJsco lichte tour kunt starten, je zult altijd langs een jurylid moeten die je punten toebedeeld. En aangezien men daar nogal naar plaatjes kijkt en een bepaald beeld wil zien, betwijfel ik of je in een acceptabele tijd met een IJsco hetzelfde gaat bereiken als met een KWPN/Warmbloed modelletje en gangen Totilas.

Dat zegt dan meer iets over de kortzichtigheid van de jury en niets over het vermogen van de ijslander.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:57

Doorzetten en de tijd nemen gaat niet werken, je moet toch nog steeds langs die jury. En idd, die willen een bepaald plaatje zien, en rassen die niet aan dat plaatje voldoen, daar zul je toch meer moeite voor moeten doen. En aangezien een mens maar beperkte energie bezit en je daar zuinig mee om moet gaan, zou ik dan kiezen voor een ras waar het allemaal wat makkelijker mee kan. Een paard heeft een bepaalde bouw mee die hem wel of niet athletisch maken. Een Quarter in de reining heeft meer voordelen dan een Ijslander, puur door zijn bouw.

Ik snap echter helemaal waar je heen wilt. Lijf, vier benen, hoofd en staart, paard leren ruitergewicht te dragen, rugspieren te ontwikkelen en buikspieren te spannen, als dat je invulling van het woord "dressuur" is, helemaal mee eens. Ik stel me onder "dressuur" wat anders voor. Dus misschien moeten we eens even kortsluiten wat ieder van ons onder "dressuur" verstaat, kunnen we van daaruit verder praten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:12

Cassidy schreef:
Doorzetten en de tijd nemen gaat niet werken, je moet toch nog steeds langs die jury. En idd, die willen een bepaald plaatje zien, en rassen die niet aan dat plaatje voldoen, daar zul je toch meer moeite voor moeten doen. En aangezien een mens maar beperkte energie bezit en je daar zuinig mee om moet gaan, zou ik dan kiezen voor een ras waar het allemaal wat makkelijker mee kan. Een paard heeft een bepaalde bouw mee die hem wel of niet athletisch maken. Een Quarter in de reining heeft meer voordelen dan een Ijslander, puur door zijn bouw.

Er zijn altijd juryleden die je WEL de punten toekennen die je verdient. Als je enige tijd in dat wereldje rondpspookt, ga je vanzelf leren het kaf van het koren te scheiden.
Cassidy schreef:
Ik snap echter helemaal waar je heen wilt. Lijf, vier benen, hoofd en staart, paard leren ruitergewicht te dragen, rugspieren te ontwikkelen en buikspieren te spannen.

Wat wil je anders? Als deze basis niet goed is, kun je de rest wel schudden. En van hieruit kun je elk paard de gevraagde oefeningen leren.
Dat het gros van dressuurrijdend en -beoordelend NL dat niet snapt, is niet mijn probleem.......

Loba1

Re: Waar diploma natural horsemanship instucteur halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:31

Neen, geen ervaring, bestaat ook nog niet zo heel lang. Heb toen ze gingen starten wel een uitnodiging gehad omdat dit iets zou zijn voor mij & [***], maar ben er niet mee begonnen. Ik heb echter wel een paar lessen van Josepha gehad, zaten leuke elementen in maar ik voelde er niet veel voor. Heb natuurlijk wel niet veel gehad qua lessen, gewoon de basis, en dan ook nog het grondwerk, terwijl de opleiding voor zover ik begrijp vooral naar het rijden toe is. Ik weet ook niet hoe ze hun cursussen inrichten, dus verder kan ik je niet echt helpen :)

Loba1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:17

[***] schreef:
Neen, geen ervaring, bestaat ook nog niet zo heel lang. Heb toen ze gingen starten wel een uitnodiging gehad omdat dit iets zou zijn voor mij & Cobe, maar ben er niet mee begonnen. Ik heb echter wel een paar lessen van Josepha gehad, zaten leuke elementen in maar ik voelde er niet veel voor. Heb natuurlijk wel niet veel gehad qua lessen, gewoon de basis, en dan ook nog het grondwerk, terwijl de opleiding voor zover ik begrijp vooral naar het rijden toe is. Ik weet ook niet hoe ze hun cursussen inrichten, dus verder kan ik je niet echt helpen :)

Oke, alsnog bedankt voor je reactie! *\o/*

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:22

Citaat:
De vereiste diploma’s die door de verzekeraar worden erkend som ik hier voor je op.

Orun

Centered riding via Alona

Hofstede Oostrijk

Freestyle Emiel Voest

Academie Mens en Paard Astrid vd Ploeg

VIT (Ijslandse instructeurs via helicon deurne)

KNHS of FNRS diploma voor het geven van basislessen

dit kreeg ik terug van equinerisk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:47

Dit lijken mij alleen de Nederlandse scholen? Van in het buitenland wordt niks erkend?
(en in het buitenland zal dit waarschijnlijk ook weer anders zijn .. waar vraag je zoiets eventueel na?)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:03

ik denk dat je eens kan googlen op europees erkennen opleiding ofzo?

Je zou het ook eens bij de verzekeraars van de buurlanden kunnen navragen.