parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lynn_xx

Re: parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:11

ik vind parelli heel leuk om te doen, je ziet echt je paard veranderen, het is voor je paard ook iets nieuws hij moet echt gaan nadenken wat hij moet doen, ik vind deze discussie echt nergens op slaan want het is een communicatie fout, er staat niet dat als je niet aan parelli doet je je paard afbeult.. want met mijn fries doe ik ook geen parelli en die beul ik niet af.. toen mijn paard in de puberteit zat was ik wel erg streng maar dat is ook niet gelijk afbeulen, hij moest gewoon zijn plaats weten en als ik te soft was was hij flink verpest geweest. niet dat ik hem trapte!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:20

xxxxLilly schreef:
Citaat:
Ik doe niets met mijn pony's waar ik geen verstand van heb, misschien beter lezen?

uhu.

Sorry ik had het verkeerd gelezen volstaat ook hoor.

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:08

Ik zit er over na te denken om te gaan beginnen met parelli met mijn shetje.
ook omdat er 2 wat jongere meiden hem verzorgen en op deze manier alle neuzen dezelfde kant op staan.
maar ik heb wat vraagjes.

moet je nu lid worden van parelli connect en krijg je dan de levels telkens naarmate je verder met je programma komt? (je moet je vorderingen bijhouden op je pagina toch? en aan de hand daarvan krijg je weer nieuwe info toegestuurd?)

of moet je dan daarnaast nog de level 1 kopen en is de parelli community een extra toevoeging?

krijg je als je voor het middelste pakket(lidmaatschap) kiest ook soms dvd 's en het magazine toegestuurd?
ik ben niet heel suffig met engels, maar ik vind de hoeveelheid info die ik voorgeschoteld krijg wat verwarrend. :o
ik hoop dat iemand me ermee kan helpen want op de een of andere maniet komt het niet zo op gang.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:48

piene schreef:
moet je nu lid worden van parelli connect en krijg je dan de levels telkens naarmate je verder met je programma komt? (je moet je vorderingen bijhouden op je pagina toch? en aan de hand daarvan krijg je weer nieuwe info toegestuurd?) of moet je dan daarnaast nog de level 1 kopen en is de parelli community een extra toevoeging?

Je kan alleen level 1 online bekijken. De andere level dvds moet je kopen. De tasks die je aan kunt vinden zijn meer een uitdaging om voor elkaar te krijgen en dingen die je bv in je auditie kunt laten zien. Ook staat erbij waar op de savvyclubsite je extra informatie kan vinden over de task, zo krijg je tips hoe je dat kan bereiken.

piene schreef:
krijg je als je voor het middelste pakket(lidmaatschap) kiest ook soms dvd 's en het magazine toegestuurd?

Ja, die krijg je dan toegestuurd. 8 maanden per jaar komt er een dvd uit met extra informatie over bijvoorbeeld een pattern of horsenality of soms een demo van een evenement. 4 keer per jaar komt een magazine uit. Deze dingen kun je echter ook allemaal digitaal terugzien, vanaf eind 2010 op de parelliconnect site en de rest op de savvyclubsite (die twee zijn nog niet geintegreerd). Op de savvyclubsite staan ook nog een zoekmachine waarin je gericht kunt zoeken en ontzettend veel filmmateriaal wat nooit op dvd is verschenen. Erg handig en leerzaam!

Ik hoop dat je hier verder wijs uit kunt. Zo niet, kun je me altijd pben.

xxxxLilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 13:58

Cassidy schreef:
Dus daarom blijf ik iedere keer hetzelfde zeggen: als je een probleem hebt, en met parelli begint, doe het dan ook helemaal. Heel veel mensen zeggen dat je je eigen weg moet vinden. Uiteindelijk wel, maar doe dat pas als je een goede basis parelli hebt (en dat is tot level 3). Als je meteen gaat improviseren gaat het geheid fout.

En de mensen die sowieso al goed met hun paard omgaan, hebben Parelli niet nodig. Maar kijk even naar de gemiddelde problemen die men hier op bokt zet: als je goed met je paard omgaat, heb je die problemen niet! M.a.w: wie aan Parelli begint, is ontevreden over hoe het op dat moment gaat, wil hulp hebben bij het oplossen van problemen, of een betere band met zijn paard krijgen. Want als je de dingen doet zoals je ze altijd hebt gedaan, ga je de resultaten krijgen die je altijd al hebt gekregen. Als je daar tevreden mee bent is het goed. Ben je dat niet, moet je verder kijken.

Monty heeft de JU trouwens niet bedacht hoor, die kwam van de Indianen, en Monty heeft hem zelf van zijn vader geleerd, en echt niet zelf bedacht.

Ik ben ermee begonnen omdat mijn pony begon te trappen en te bokken uit het niets, ik had al veel geprobeerd maar niets werkte, parelli was de oplossing, hij is ermee gestopt en hij heeft veel meer respect voor mij.