Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maritje1991 schreef:Ik vraag toch gewoon iets. Je voelt je aangevallen maar dat hoeft niet.
Alleen geef je vage redenen.
Het lijkt mij niet meer dan logisch om op alles te letten. Het is juist fijn om kleine dingen al te zien zodat je dingen kunt voorkomen.
Voorbeeldje:
Met opzadelen gooit mijn merrie haar hoofd omhoog, dus speel ik friendly game net zo lang dat het over is. Andere zien gewoon een paard dat stil staat en wacht.
Die zouden dat paard dus gewoon opzadelen en rijden en dan gebeurt er iets, mijn paard raakt van streek omdat er allemaal dingen gebeuren waar ze nog niet klaar voor is ( dat ben ik pas gaan zien sinds ik parelli want nu let ik zelfs op knippering van ogen etc diegene die voest doet zag dit soort dingen niet) Wanneer je dus wel op mijn paard zou gaan rijden op DAT moment kan ik er donder op zeggen dat ze niet rustig is tijdens rijden en enkel zal rennen.
Dus waarom is het slecht dat je ineens op alles moet letten? het zit hem toch JUIST in de kleine dingen. Wanneer je meer dat soort dingen ziet, kun je veel grotere 'rampen' of 'fouten' voorkomen.
Verder zal ik niets meer zeggen. maar je redenaties zijn krom en toont aan dat je eigenlijk geen moeite wil doen. Dan kun je beter gewoon niets doen, want horsemanship is werken aan jezelf!
Maritje1991 schreef:Dus waarom is het slecht dat je ineens op alles moet letten? het zit hem toch JUIST in de kleine dingen. Wanneer je meer dat soort dingen ziet, kun je veel grotere 'rampen' of 'fouten' voorkomen.
Caira schreef:omdat iemand die jij kent die volgens de methode van Voest werkt dit niet ziet wil niet zeggen dat dit niet behandeld wordt via de voest methode....
Probeer niet te generaliseren Marit, dat siert je niet.
Ik heb ook 3 jaar lang via Parelli gewerkt, alle ins and outs gezien. En ben TOCH overgestapt, maakt mij dat een minder paardenmens? Nee hoor, ik vind het gewoon fijner werken, maar ik zal nooit zeggen dat Parelli een slechtere methode is.
_RMHorse_ schreef:Dat komt ook mede omdat parelli over de hele wereld gebruikt wordt en voest niet, voest is nederlands.. dus dat is logisch, hoe meer mensen parellien hoe meer kans dat er iemand mee draait op dat niveau
Tamadine schreef:Jeetje mina wat een gezeur zo in dit topic zeg.
Laat iemand en een andere methode toch lekker in zijn waarde. In dit topic word de TS zowat opgelegd dat ze Parelli MOET gaan doen. Kom op zeg, dat maakt TS toch lekker zelf wel uit. Als TS er geen goed gevoel bij heeft bij Parelli dan is dat toch zo, en niet anders! Houd toch op met TS parelli op te dringen als TS zelf de Voest kant op wil. Waarom niet... Er zijn meerdere wegen die leiden naar Rome hoor en iedereen doet het op zijn eigen manier en iedereen op een andere manier.
TS doe lekker hetgeen waar jij je goed bij voelt. Zoek een leuke instructrice die je gewoon kan helpen bij hetgeen wat je wilt. En misschien bevalt Voest je over een paar jaar niet meer, zoals Caira na een paar jaar van Parelli naar Voest is over gegaan. Het kan allemaal. Jij moet je weg vinden en je eigen gevoel volgen. En niemand je iets op laten leggen.
Ik krijg ook instructie, maar heb met mn huidige paardje nog maar 1x les gehad. Maar stel dat volgens een bepaalde methode je iets op een bepaalde manier moet doen en ik zou me er niet goed bij voelen, dan zou ik ook uitwijken daarin. JIJ moet je eigen weg gaan maken met je paard en eventueel met hulp van iemand of instructies op video etc.
Laat je niet gek maken en volg je eigen gevoel, dat is het aller belangrijkste. Die les is mij ook ooit eens geleerd!
Tamadine schreef:Precies iedereen moet zijn eigen weg volgen wat goed voelt en iedereen moet ook zijn eigen fouten maken en daar weer van leren. Als je dit niet doet, DAN kom je juist niet verder hahaha...++++++