Meer die hun paard bitloos gaan beleren of beleerd hebben?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Meer die hun paard bitloos gaan beleren of beleerd hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:13

Nog even geduld Rider01, haha. Die van mij kreeg ik toen hij 3 maanden was, hij is nu 3 jaar. Nou ik kan je zeggen, de tijd vliegt! :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:19

Arabesk schreef:
xmarliez schreef:
Sodeletuut, dat is dan je eigen draai aan de circling game maar daar is deze game niet voor bedoeld. Maar das weer een hele andere discussie en discussieren over andere dingen is hier niet de bedoeling 8-)

Arabesk, ohjo! Da mag nie he :n haha vind ik echt niets voor jou, een paard berijden met bit :D :D :D

Er moet nog ergens een foto zijn dat ik op Arabesk zit met een keurige wintec met blauw dekje en een hoofdstel met bit met neusriem en sperriem.

Kan alleen deze vinden http://www.mijnalbum.nl/Foto-A84C8EZF-D.jpg van de omá van Arabesk, maar dat is uit de tijd dat de guldens nog van hout waren en bitloze hoofdstellen nog niet bestonden, er vieze vilten dekjes onder zadels lagen die je niet kon wassen :+

Wie is er niet mét bit begonnen?

_O-
Het meisje dat op mijn shetlander rijdt :D die weet niet eens dat een bit bestaat haha!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:22

Arabesk, die foto heb ik wel eens voorbij zien komen op bokt. Grappig. :P

xMarliez, dat is wel helemaal geweldig zeg!

Ik ken trouwens ook iemand die alleen maar bitloos heeft gereden. Mijn vaders vriendin. :)

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 21:20

Ow wat superleuk!! :D Het begint al een beetje te lopen zie ik! :) Ik zal ff een topic maken en dan is het wel leuk als iedereen zich even voorstelt en je paard met mss een fotootje? :D

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 21:47

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:48

Ik heb een paardje van drie jaar en acht maanden dat ik bitloos ga beleren :).

Wat voor hoofdstel ik ga gebruiken weet ik nog niet. Ik ben van plan om tegen die tijd een aantal uit te proberen en dan mag mijn paard aangeven wat ze prettig vindt. Ik pas me wel aan ;).

@TS: volgens mij hoef je geen apart topic te maken, maar kun je deze naar de HK laten verplaatsen (dacht ik..).

Ah, je hebt het al gedaan zie ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:53

Hè jammer, je had dit topic net zo goed kunnen laten verhuizen. Wel zo handig. ;)

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 22:17

Oeps solly, had ik niet in de gaten! :P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:19

Ik wilde net schrijven dat als ik een link in de openingspost had kunnen zetten oid, je het had kunnen laten weten. Maar volgens mij is het zo ook opgelost, toch? :)

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:19

Voor mij wel :p

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 22:22

Voor mij ook, maar wel jammer dat we de posts hier missen. Zaten ook een aantal leuke tussen.. :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:44

Ik heb mijn paarden niet bitloos beleerd, maar mijn merrie daarna wel veel bitloos gereden. En ik doe het nog steeds afwisselend.
Mijn ruin heb ik nu net ingereden, gewoon met bit. Binnenkort doe ik hem ook eens een bitloos hoofdstel om. En ik weet zeker dat ik er zo mee wegrij. Zo veel verschil is er niet.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:09

Ik ga mijn paardje van 3 dit jaar bitloos inrijden, met zon bitloos hoofdstel.
Mijn oom gelooft niet dat het kan,maar ik geloof dat het wel kan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:23

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:28

Ik heb al een een TEM gedaan of ze dit topic kunnen sluiten, is wel verwarrend zo.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:13

Ik wil eigenlijk voorstellen dit topic open te laten, omdat dit een prima topic is, en informatief kan zijn voor Bokkers die dit lezen/ meelezen.

In het HK-topic is er 'meer vrijheid': dat wil zeggen: een 'hechter' clubje mensen en de mogelijkheid flink offtopic te gaan.

Imo kan het heel nuttig zijn dit soort dingen te lezen op het tabblad INF en daarom zou ik dit topic gewoon open willen laten. Daarbij sluit imo het ene HK-topic het andere NA-topic niet uit. Hoe denken jullie hierover? :)

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:14

Ben het er wel mee eens.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:51

Ik heb mijn draver ook bitloos beleerd vorig jaar, en dit jaar mijn Haflinger ook. Voorlopig rijd ik ook altijd met losse teugel tot de drie basisgangen er goed inzitten en ze ook een pasje opzij kunnen. En dan zie ik wel wanneer ik wat nodig heb. De draver krijgt geen bitje meer in, de Haflinger wel (omdat ze ook voor de kar gaat).
Ik heb geen nadelen ondervonden aan het inrijden zonder bit. Het is ook voor mezelf een geruststellend idee dat ik niet meteen in de mond trek als ze een onverwachts erg onstabiel pasje zetten en ik het niet kan opvangen (dat heeft wel meer te maken met het rijden met losse teugel).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:54

Ik heb met mijn vorige pony wel bitloos gereden. Dit jaar ga ik mijn merrie beleren & het ligt aan de wolfstandjes of dat met of zonder bit gaat gebeuren.

Welke optoming kiezen jullie bij de jonkies?

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:54

ik heb mijn verzorgpony omgeschoold naar bitloos, dit pakte ze veel beter op dan met bit.

rij nu zonder zadel en hoofdstel lekker buiten en heerlijk dat ze t vind :)

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:07

Doubtless schreef:
Touwhalster of cross-rope-bridle, door elkaar.

t-spoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:35

heb mijn eerste pony, al weer meer dan 20 jaar geleden, bitloos beleerd, eerst gewoon op een halster en later nog wel eens een hackemore gebruikt. Deze pony is later ook met bit gereden. tot de pony die ik nu heb, ook deze loopt bitloos vanaf het begin, sidepull

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:03

Leuk topic.
Ik ben bezig met de voorbereidingen op het zadelmak maken van mijn pony. Kyra is net drie jaar geworden, op zijn vroegst stap ik er met vier jaar op.

Mijn voorbereidingen bestaan uit grondwerk, dus: algemene opvoeding, desensibiliseren voor van alles en nog wat (ze was ontzettend angstig), lange teugelwerk, rechtrichten en wat vrijheidsdressuur.
Doubtless schreef:
Ik heb met mijn vorige pony wel bitloos gereden. Dit jaar ga ik mijn merrie beleren & het ligt aan de wolfstandjes of dat met of zonder bit gaat gebeuren.

Ik werk op de grond aan een halster of een Weens kaptoom. Een Weens kaptoom heeft een zachte gevoerde neusriem zonder ijzer. Met dit kaptoom ga ik haar ook rijden. Het lange teugelen pakt ze goed op met het Weense kaptoom.