Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sanne83 schreef:![]()
Ik lig hier helemaal dubbel
Cassidy, wat een doorzettingsvermogen![]()
Grietje, ik vind het bewonderenswaardig dat je op zo'n jonge leeftijd als zo zeker van je zaak bent. Je hebt in ieder geval geen gebrek aan zelfvertrouwenOp dit moment schiet het nog een beetje door in grootheidswaanzin, maar goed
![]()
Aan je profiel, site, schrijfstijl, teksten en leeftijd, maak ik op dat je nog niet zoveel weet van paarden en horsemanship. Maakt niet uit, iedereen is ergens begonnen.
Ga naar demo's, ga les volgen, ga boeken lezen, ga leren, neem niet alles aan wat je (waarschijnlijk paar jaar oudere) vriendinnetje op de manege allemaal uitkraamt. Je kennis proberen te spuien, terwijl er nog geen kennis is, is een beetje vreemd.
Waarschijnlijk zal je over 5 jaar heel hard lachen als je je eigen teksten terugleest
grietje14 schreef:Ik hou er ook over op, ook al zou
ik me nog zoveel meer in parelli verdiepen, ik zou
altijd op hetzelfde uitkomen.
Dit is wat ik ervan denk, en ik wil me wel verdiepen, maar dat wat ik al zei.
Ik blijf hierbij, ook om wat ik al zei, en echt waar dat bedenk je je echt niet als je
niet logisch nadenkt, of nadenkt over waarom het zo is. Ik zou het me niet
eens kunnen bedenken dus ik stop er nu over, omdat het toch geen zin heeft.
Cassidy schreef:Wat Arabesk in haar profiel heeft staan, is Natural Horsemanship, en nog een stukje erbij, namelijk het Natural houden van het paard. Maar Natural Horsemanship betekend niet automatisch je paard 24 uur/ 7 dagen in de week, 365 dagen in het jaar op het land te hebben staan, natuurlijk te bekappen, zonder deken te werken, bitloos, boomloos en spoorloos te rijden.
Natural Horsemanship is je verdiepen in paardenpsychologie en begrijpen waarom een paard zo reageert zoals hij reageert, en daarop in te leren spelen. Op een manier die het paard begrijpt.
En is te combineren met dekens op je paard, met boomzadels, bit in, ijzers onder zijn hoeven, wedstrijd gericht trainen, en hem niet het hele jaar door buiten op het land te hebben staan.
En alle gradaties daar tussen in.
Er zijn Olympische ruiters die NH meenemen in hun omgang met het paard. Ga maar googlen op David O'Connor in combinatie met Parelli. Die wedstrijdgericht trainen en Olympisch goud naar huis komen.
Voor het gemak hier even een filmpje tijdens een Parelli demonstratie. David O' Connor en zijn vrouw Karen O'Connor (op het andere paard) zijn beide winnaar van Olympische medailles en goed bevriend met Pat Parelli.
http://www.youtube.com/watch?v=ImzUgnhV-EU
Mijn ispiratie om ermee te beginnen was het bezoek aan een clinic van Pat Parelli in Wanrooy, volgens mij was dat 1997?
Ik ben me er steeds meer in gaan verdiepen, en uiteindelijk wordt het je zo eigen dat je niet anders meer kunt of wilt.
Ik blijf hierbij, ook om wat ik al zei, en echt waar dat bedenk je je echt niet als je