Hoe heet deze man?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 03:18

Mijn eerste post zegt zelfs dat ik sommige dingen van hem wauw vind en niet dat ik aanhanger ben.

Misschien accepteren dat jij helemaal pro parelli bent (je verdedigt hem tot op het bot) en ik niet anti, maar ook niet pro? Wat is daar mis mee?
Waarom moet je je toch tot op de bodem kunnen verantwoorden als Parelli niet helemaal je methode is?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-11 03:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 03:19

Laatst bijgewerkt door Cassidy op 06-03-11 03:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 03:22

Cassidy schreef:
Het zijn absoluut dramatische en mooie filmpjes, slowmotion, en een beetje dansen met paarden.
Een feest voor het oog, maar educatief? Absoluut NIET

De educatie had ik bij een ander al gehad, zoals vermeld en dan zijn zijn filmpjes een lust om naar te kijken. Verder ben ik niet een of andere penny die zich al kwijlend achter een of andere goeroe schaart, mocht je dat denken :D

Cassidy

Re: Hoe heet deze man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 03:23

Eye candy zijn de filmpjes zeker. Beetje wegdromen bij mooie plaatjes en etherisch gepingel op de achtergrond.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 03:25

Je bent wel sarcastisch hoor :D Ik kom uit Groningen en sta met beide pootjes in de klei en ben ongevoelig voor etherisch gepingel (geluid heb ik ook nooit aan trouwens) _O-
Maar goed ik ga mijn mand in, de leermeester die ik had, was pas fijn. Ze is alleen niet groot in bekendheid en zegt menigeen dus niets, jammer genoeg!

PS, ik doel niet op filmpjes in een mooi setting, maar ook gewoon filmpje in de rijbak of op stal, vooral die. In de bergen rent mijn paard toch weg, no matter what :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 03:31

Gewoon filmpje in de rijbak?
Deze soms?

http://www.youtube.com/watch?v=xlhlriJZ ... re=related

In de stal, deze soms?

http://www.youtube.com/watch?v=lQULL3jA ... re=related

(Vraag me af wat hij "stallion training" noemt, om je paard met opzet langs een hengstige merrie te moeten leiden zonder dat hij tot de daad mag overgaan. Valt in mijn ogen onder "paardje pesten")
Bovenstaande filmpjes behoren in mijn ogen tot promotiemateriaal van de geleerde danser, en vallen onder de noemer "don't try this at home!".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 03:37

Jammer dat je alleen dat stukje noemt, het filmpje met Naranjero laat zoveel meer zien. Ik vind dit geen paardje pesten, hengsten krijgen hier mee te maken en dan kan het maar het best veilig voor de begeleider zijn. Paardje pesten vind ik hengsten in eenzaamheid opsluiten. Dit filmpje laat het dreigen op de flank uitmuntend zien juist, jammer dat je daar dan aan voorbij gaat en met een banaal antwoord komt.
Prima dat je voor Parelli bent, maar moet je daarom de rest onderuit schoffelen? Ik kan het filmpje van Linda hier ook neerkwakken, om een beeld van Parelli te geven en die is een stuk minder fraai dan dit kan ik je vertellen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 03:39

Filmpje van Linda is helaas van Youtube verwijdert vanwege auteursrechten, want anders zou ik er geen probleem mee hebben om dat nogmaals hier op bokt uitgebreid te gaan discussieren.

Parelli is overigens voor het castreren van hengsten op hele jonge leeftijd en adviseert iedereen om niet met hengsten om te gaan voordat je een bepaald niveau bereikt hebt.

http://www.parellinaturalhorsetraining. ... -behavior/

(Toch jammer dat je geen geluid op je PC hebt, want het filmpje, en wat hij daarin zegt is zeer zeker de moeite waard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 03:43

Ik zeg niet dat ik geen geluid heb (fijn dat je mijn posten aandachtig leest), meestal heb ik het niet aan, maar dat filmpje van Naranjero ken ik toevallig.
Dekhengsten castreer je niet en daar moet veilig mee om gegaan worden, geen enkele beginner moet met hengsten aan het werk, dat snap je toch zelf ook?? Ik zie ook nergens staan dat KFH adviseert dat als bveginner wel te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 03:48

Cassidy schreef:
Filmpje van Linda is helaas van Youtube verwijdert vanwege auteursrechten, want anders zou ik er geen probleem mee hebben om dat nogmaals hier op bokt uitgebreid te gaan discussieren.

Parelli is overigens voor het castreren van hengsten op hele jonge leeftijd en adviseert iedereen om niet met hengsten om te gaan voordat je een bepaald niveau bereikt hebt.

http://www.parellinaturalhorsetraining. ... -behavior/

(Toch jammer dat je geen geluid op je PC hebt, want het filmpje, en wat hij daarin zegt is zeer zeker de moeite waard)

Ik ben het helemaal eens met wat hij in het filmpje zegt, is voor mij ook niets nieuws onder de zon.
Ik zie KFH ook geen quick fixes gebruiken in het filmpje wat je toont en ik zie hem ook niet straffen. Dus wat wil je hier precies mee zeggen??
Hengsten leven tegenwoordig bijna niet meer in merriekuddes of jonge hengstenkuddes of uberhaupt in de natuur. Tegenwoordig zijn ze meestal in eigendom van een mens en moet er mee om gegaan kunnen worden. En dan zie ik liever een hengst behandeld zoals in het filmpje van KFH, ik zie niet in wat daar mis mee is en waarom je het kwellerij zou noemen. Hengsten op wedstrijd krijgen ook te maken met hitsige merries.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:24

Mindim schreef:
Dekhengsten castreer je niet en daar moet veilig mee om gegaan worden, geen enkele beginner moet met hengsten aan het werk, dat snap je toch zelf ook?? Ik zie ook nergens staan dat KFH adviseert dat als bveginner wel te doen.

Dus wat is het filmpje dan meer dan zelfverheerlijking van de man?
Parelli kan ook met hengsten en dekhengsten omgaan, maar adviseert zijn leerlingen om daar in het begin even een boog omheen te maken.
En in de western zijn er veel, in mijn ogen teveel, mensen die het stoer vinden om op een hengst te rijden, en die vallen bij mij niet onder de categorie dekhengst.
Good stallions make great geldings!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:27

Mindim schreef:
Hengsten leven tegenwoordig bijna niet meer in merriekuddes of jonge hengstenkuddes of uberhaupt in de natuur. Tegenwoordig zijn ze meestal in eigendom van een mens en moet er mee om gegaan kunnen worden. En dan zie ik liever een hengst behandeld zoals in het filmpje van KFH, ik zie niet in wat daar mis mee is en waarom je het kwellerij zou noemen. Hengsten op wedstrijd krijgen ook te maken met hitsige merries.

Ik heb nergens beweerd dat het kwellerij is wat KFH doet. Heel knap wat hij doet, leuk stukje film, imposant om een paard op 5 benen langs te zien komen, prachtig om hem eromheen te zien dansen om zijn aandacht vast te houden (Parelli zegt dat degene die de baas is op een bepaald moment zijn voeten niet beweegt, maar in het geval van de KFH methode heb ik dat waarschijnlijk verkeerd begrepen, dan moet je dansen :D).
Deze filmpjes (beide) vallen onder de categorie "don't try this at home".

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:12

Moet eerlijk toegeven dat KFH inderdaad niet zo goed uitpakt in de praktijk bij gewone mensen thuis in een gewone rijbak met een gewoon paardje die "niet zo goed luistert".

Wat de man zelf doet is idd mooi, maar hij kan het idd niet overbrengen/uitleggen aan de rest van de wereld.
Tal van vb-en die volgens de Parelli-methode werken in de publiciteit die soms nog knappere dingen doen dat Parelli himself.
Geen enkel KFH-volgeling die KFH himself kan "nadoen".....

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:20

Mindim schreef:
Hier ben ik samen met mijn paard geweest.
Heel fijn, hangt niet een bepaalde stroming aan en neemt van een ieder de beste dingen mee.
http://www.incontactmet-paarden.nl

grappig, ik heb met haar samen nog een parelli cursus gedaan :D Ik denk dat je meer parelli doet, dan je zelf doorhebt ;)

Die filmpjes van Hempfling, prima hoor, niets mis mee, maar ik krijg toch een beetje kleren van de keizer idee.
Eigenlijk vind ik die filmpjes niet zo spectaculair om eerlijk te zijn, als je alles heel groot en belangrijk maakt, dan denken mensen ook dat het groot en belangrijk is, maar is dat echt zo?
Wat doet hij trouwens verder? Wat gebeurt er na het ronddansen?

Pat doet shows waar hij op zijn (hengstige) merrie zit en z'n hengst loopt er in vrijheid naast. Dat is voor hem normaal, hij zegt er niet eens wat over. Ik heb een filmpje waar de hengst het een beetje warm krijgt en Pat zegt: "even een rondje rennen jongen" :D, paard rent een rondje door de bak en komt weer terug om weer naast de merrie te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:18

sanne83 schreef:
Mindim schreef:
Hier ben ik samen met mijn paard geweest.
Heel fijn, hangt niet een bepaalde stroming aan en neemt van een ieder de beste dingen mee.
http://www.incontactmet-paarden.nl

grappig, ik heb met haar samen nog een parelli cursus gedaan :D Ik denk dat je meer parelli doet, dan je zelf doorhebt ;)

Die filmpjes van Hempfling, prima hoor, niets mis mee, maar ik krijg toch een beetje kleren van de keizer idee.
Eigenlijk vind ik die filmpjes niet zo spectaculair om eerlijk te zijn, als je alles heel groot en belangrijk maakt, dan denken mensen ook dat het groot en belangrijk is, maar is dat echt zo?
Wat doet hij trouwens verder? Wat gebeurt er na het ronddansen?

Pat doet shows waar hij op zijn (hengstige) merrie zit en z'n hengst loopt er in vrijheid naast. Dat is voor hem normaal, hij zegt er niet eens wat over. Ik heb een filmpje waar de hengst het een beetje warm krijgt en Pat zegt: "even een rondje rennen jongen" :D, paard rent een rondje door de bak en komt weer terug om weer naast de merrie te lopen.

Ik heb ook gezegd dat ik wel dingen van hem gebruik, lees maar een paar posts terug ;) janet gebruikt ook weer dingen van KFH en ook weer van anderen, daarom noem ik ook dat ze veel verschillende dingen gebruikt.

@Cassidy, je noemt paardjepesten en ik vertaal dat naar kwellerij.

Ik vind dat jullie wel fel zijn in het aanhangen van Parelli door het afkraken van anderen. Vind je KFH niets, prima, dat moet je zelf weten. Misschien dat beginners er niets mee kunnen, maar gevorderden wel.
Ik ben niet pro, ook niet anti, maar moet me schijnbaar tot het bot verdedigen. Beetje triest, dat ik me schijnbaar moet verdedingen omdat ik Parelli niet aanhang. Ook al geef ik aan dat ik niemand aanhang. Oja en beter iemands posts doorlezen zou ook prettig zijn.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:01

Ik heb helemaal niets tegen KFH zelf, waar lees je dat? Ik vind alleen de filmpjes die op internet staan niet spectaculair. Heel veel bombarie, maar wat er verder gebeurt is niet spectaculair.

Het lijkt of KFH, voor de meeste mensen (die niet uitgebreid bij hem geweest zijn en van hem geleerd hebben) meer een idee, een instelling is. Men vergeet alleen dat er ontzettend veel horsemen die instelling hebben.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:07

Ik vind wel dat je moet accepteren dat parelli niet zo mindims ding is
cassidy, en dat KFH wel haar ding is.
Zij had zich er tenminste wel in verdiept, ik niet en toen al een mening,
bedankt nog dat je me daarop had gewezen.
KFH weet ik niet zoveel van.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:21

xkmmtjeee schreef:
Ik zag een filmpje op youtube over deze man met een aantal paarden los
op het strand. Zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Tza7HB7NQYI&feature=fvw

Maar wat is zijn naam zodat ik meer video's kan bekijken?

Jammer dat jullie zo off topic gaan en een discussie gaan voeren die al zo vaak is gevoerd en waar je geen stap verder mee komt.
Misschien even van je stokpaardje afkomen? ;)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:27

Jaa. ik verbaas me een beetje over dit topic.. het ging over Pignon en nu over alle voors en tegens van Parelli en ik weet ik wat... bij andere topics word je er al op aangesproken als je off topic zegt dat iemand een leuke jas aan heeft en hier heeft het topic eigenlijk een heel ander onderwerp gekregen....

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:29

Ja, ach ja laten we gewoon elkaar mening respecteren.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:23

Ik vind het uitermate interessant om de beweegredenen en motivaties van bepaalde mensen te lezen.
Mijn dank juist aan hen die zichzelf zo open durven op te stellen!

ftwanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:26

zo, verhitte discussie geworden