Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sanne83 schreef:Om heel eerlijk te zijn, begrijp ik je commentaar op het filmpje niet helemaal, nu ik je eigen filmpje gezien heb![]()
Je paard reageert echt slecht op je signalen, is het grootste gedeelte van de tijd niet met jou bezig en rent verre van ontspannen rond.
Je mag dan je arm meer uitnodigend houden, maar voor de rest is er genoeg op te merken.
Het zou wat meer gepast zijn om op een positief opbouwende manier over deze man en zijn filmpjes te praten, dan leert men er misschien nog wat van. Het is een beetje raar om een paar filmpjes aan alle kanten af te kraken, om daarna zelf zo'n filmpje te laten zien.
lailapri schreef:Prima, jou paard liep vanaf moment 1 ontspannen, reageert op elk signaal, etc etc.
Nogmaals met de paarden niets mis, die geven alles duidelijk aan en daarom train je om jezelf te verbeteren en je paard beter te kunnen begeleiden, maar niet om 8 dagen dezelfde in mijn ogen fout te maken en dan het paard ervoor onder druk te zetten.
Je mag me helemaal afkraken, maar je ziet nergens dat ik het paard onder druk zet of straf om mijn fouten. Sterker nog die keer dat ik teveel druk zette en daar een duidelijke reactie op kreeg heb ik het nog een keer geprobeert en daarna lukte het wel.
De uitdaging is juist om te zorgen dat je alle aandaxht verdient van het paard, je fijn op elkaar afgestemt raakt en hij daardoor kan ontspannen. Zou ik er teveel druk op zetten met zo alleen een touw om haar nek, was ik zeker gaan zandskieën.
Daarbij leer ik elke dag van mijn paarden en is dit filmpje voor mij ook al flink verouderd
lailapri schreef:Ik heb die levels nog niet gekeken, alleen de oude. Ik heb de vreemde gewoonte om dingen pas te kijken als ik er ook wat mee ga kunnen...
lailapri schreef:Dan kan ik idd de diepere boodschap en lagen van een oefening nog niet begrijpen.
Ik kan de oefening wel zien en nadoen, maar ik wil eigelijk heel graag het waarom weten en erachter komen of wat gezegt of geschreven wordt ook echt zo is en of het dan ook mijn waarheid kan worden. En daarom lees en kijk ik sellectief. Wijsheid komt met de jaren, en wijsheid is meer als de theorie.
mika11 schreef:Hier iemand die weinig van NH af weet.
Ik heb de filmpjes net allemaal bekeken, vond het wel interessant.
Wel een vraag:
Is de manier van werken van deze man een bestaande methode of afgeleid van iets anders?
Is deze manier standaard bij NH , iets wat iedereen kan leren, of is het iets van vakmanschap, wat maar weinigen kunnen, zoals deze man?
Kun je dit bij elk paard doen?
mika11 schreef:Is de manier van werken van deze man een bestaande methode of afgeleid van iets anders?
Is deze manier standaard bij NH , iets wat iedereen kan leren, of is het iets van vakmanschap, wat maar weinigen kunnen, zoals deze man?
Kun je dit bij elk paard doen?