Waarom dragen van cap ontmoedigen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:34

Qimm schreef:
westernruiters vallen ook nooit (op hun hoofd) :D

en natuurlijk is uiterlijk belangrijker dan veligheid haha.

Uiterlijk > Functionaliteit, dat weet iedereen toch?
Ik bedoel, dat zou het hele idee achter die kruis-van-je-spijkerbroek-op-de-knieën rage zijn, right?
Maakt niet uit of je op 2 latten bovenaan een rode piste staat, zolang je er maar "cool" uit ziet!

Qimm

Re: Waarom dragen van cap ontmoedigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:45

astbestpakken zijn ook voor mietjes _O-

back to basic!
het idee achter de uitspraak van, als je dent een cap nódig te hebben moet je niet opstappen kan ik wel begrijpen. Maar better safe (en unfashionable) then sorry. Laatst beukte ik met m'n hoofd tegen de stalmuur omdat ik onhandig bezig was, was blij dat ik m'n cap nog nieet af had gezet (lekker warm!)

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:50

Qimm schreef:
astbestpakken zijn ook voor mietjes _O-

back to basic!
het idee achter de uitspraak van, als je dent een cap nódig te hebben moet je niet opstappen kan ik wel begrijpen. Maar better safe (en unfashionable) then sorry. Laatst beukte ik met m'n hoofd tegen de stalmuur omdat ik onhandig bezig was, was blij dat ik m'n cap nog nieet af had gezet (lekker warm!)

Jah, en die pakken zijn zo lelijk :P

'tis maar net waarom je denkt een helm nodig te zijn. Als je denkt dat het is omdat er iets onverwachtst kan gebeuren, zie ik geen reden dat je niet zou mogen rijden.

'twas niet de handigste uitspraak, en ik denk ook niet dat zoiets echt in 1 zin te verwoorden is.

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:53

heb ooit koprol langs de schoft van mn paardje gemaakt, langs de rechtse kant. Moest ik links gerold zijn lag ik met mn kop tegen een zware ijzeren balk. Wat zou het resultaat geweest zijn denk je? T zou al een serieus letsel zijn met cap op volgens mij...
de reden van mijn koprol? paardje is onderbouwd en was gestruikeld en op haar knieën geland, neus plat in t zand. Kortom: allemaal een stom ongevalletje, maar er konden serieuze gevolgen aan gezeten hebben. En dat is dus de reden waarom ik in 99,9% van de gevallen een cap op heb, de enige uitzonderingen die ik daar ooit in gemaakt heb is voor een foto of toen mn merrie in haar laatste maandje zwangerschap zat en ik eventjes een rondje in de piste gestapt heb.

Om n cap te verplichten voor iedereen? Ik geef geen les aan iemand zonder cap, maar wat de gevorderde ruiters met eigen paard betreft: ik zeg meestal wel dat ze beter een cap opzetten, maar ga er maar van uit dat ze zelf wel slim genoeg zijn om de eventuele gevolgen in te zien zeker?

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:59

cupcake1986 schreef:
<Koprol enzo>

Om n cap te verplichten voor iedereen? Ik geef geen les aan iemand zonder cap, maar wat de gevorderde ruiters met eigen paard betreft: ik zeg meestal wel dat ze beter een cap opzetten, maar ga er maar van uit dat ze zelf wel slim genoeg zijn om de eventuele gevolgen in te zien zeker?

Helemaal mee eens.
Zelfs het beste paard struikelt wel eens, Better safe than sorry!

Ik vind het wel te vergelijken met autogordels.
Als het goed is, heb je ze niet nodig. Maar er kan altijd wat fout gaan waar je zelf misschien geen invloed op hebt.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:01

Zelfs het betrouwbaarste paard kan struikelen en vallen en dan is zo'n paaltje langs de bakrand misschien toch harder dan je schedel.
Ik vind het een domme opmerking dat je niet op een paard moet gaan zitten als je denkt een cap nodig te hebben.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:09

Lach er maar om;)

Ik rij liever op een westernpaard zonder cap dan op een dressuurknol met...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:11

XxNadiehxX schreef:
Lach er maar om;)

Sorry maar deze opmerking vind ik nergens op slaan en dressuurknol klinkt erg aanmatigend.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:14

Vala schreef:
XxNadiehxX schreef:
Lach er maar om;)

Sorry maar deze opmerking vind ik nergens op slaan en dressuurknol klinkt erg aanmatigend.

Die vorige opmerkingen waren toch ook 'aanmatigend'. Dat is dan weer geen probleem.
Ach weetje, waarom de moeite...

Doen jullie maar jullie ding, want als er een antwoord wordt gegeven dat jullie niet aanstaat is 't toch niet goed. Waarom stel je dan in godsnaam die vraag.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:18

Ik vind de sop de kool niet waard. Ben al jaren niet van m'n dressuurknollen ;) gevallen (afkloppen), en rij gewoon ieder dag met een cap. Het is geen enkele moeite, en als het nodig is, kan het m'n leven redden. Kan echt geen enkele reden bedenken om geen cap op te doen.

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:19

XxNadiehxX schreef:
Die vorige opmerkingen waren toch ook 'aanmatigend'. Dat is dan weer geen probleem.
Ach weetje, waarom de moeite...

Doen jullie maar jullie ding, want als er een antwoord wordt gegeven dat jullie niet aanstaat is 't toch niet goed. Waarom stel je dan in godsnaam die vraag.

Dames, lief blijven ;)

Ik dank dat het al begonnen is met die uitspraak van Pirelli. Dat had-ie anders moeten verwoorden.
Laten wel elkaar nou niet de haren uittrekken :)) Dan word't een geval van de pot die de ketel zwart noemt.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:20

Volgens mij wordt er gewoon normaal gereageerd hier, er wordt gewoon gediscussieerd over het gebruik van een cap. xxNadiehxx maakt er in mijn ogen door zo'n opmerking weer een dressuur versus western strijd van.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:25

Ik heb zelf 6 jaar dressuur gereden, en toen reed ik ook gewoon met cap. Dat is gewoon een 'cultuurverschil' in mijn ogen. Daarbij voel ik me op een dressuurpaard ook beter met een cap op, dat heeft in mijn ogen te maken met de manier van rijden. Dat kan voor iemand anders heel anders zijn.

Ik ben gewoon gepikeerd dat het meteen lacherig wordt gedaan zodra er een andere mening komt.

Trouwens, hier in Europa wordt 't steeds meer verplicht om ook met western een cap te dragen, vind ik jammer want ik wil graag zelf die keuze maken.

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:29

XxNadiehxX schreef:
Ik heb zelf 6 jaar dressuur gereden, en toen reed ik ook gewoon met cap. Dat is gewoon een 'cultuurverschil' in mijn ogen. Daarbij voel ik me op een dressuurpaard ook beter met een cap op, dat heeft in mijn ogen te maken met de manier van rijden. Dat kan voor iemand anders heel anders zijn.

Ik ben gewoon gepikeerd dat het meteen lacherig wordt gedaan zodra er een andere mening komt.

Trouwens, hier in Europa wordt 't steeds meer verplicht om ook met western een cap te dragen, vind ik jammer want ik wil graag zelf die keuze maken.

Het is niet je mening waar lacherig over gedaan word, maar de manier waar op je het verwoord: "dressuurknol".

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:31

Cerbrus schreef:
XxNadiehxX schreef:

Het is niet je mening waar lacherig over gedaan word, maar de manier waar op je het verwoord: "dressuurknol".

Nee ervoor werd lacherig gedaan over het feit dat 'uiterlijk' voor veiligheid gaat. Maar maakt verder niet uit, en laten we dan verder gaan met 'dressuurpaard' :))

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:38

XxNadiehxX schreef:
Nee ervoor werd lacherig gedaan over het feit dat 'uiterlijk' voor veiligheid gaat. Maar maakt verder niet uit, en laten we dan verder gaan met 'dressuurpaard' :))

Oh, op die manier :P

Nja, dat voorbeeldje van spijkerbroek(!) op de knieën op een skipiste(!) vind ik wel een geval van "Misplaatste prioriteiten" :P

Western gaat natuurlijk voor een groot deel ook om uiterlijk (Right?), en een cap zal daar denk ik ook wel misstaan. Maar als je't over buitenritten hebt, bijvoorbeeld, misstaat een cap niet, en het is toch wel wat veiliger :P

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:42

Afbeelding

Zo'n showshirt+chaps kost al snel 4000/5000 dollar. Beetje stom als je dn een cap op moet.. Dus inderdaad gaat 't ook een deel om uiterlijk.

Maar ook het dagelijkse rijden wordt weinig met cap gereden..

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:45

XxNadiehxX schreef:
<Snip>

Zo'n showshirt+chaps kost al snel 4000/5000 dollar. Beetje stom als je dn een cap op moet.. Dus inderdaad gaat 't ook een deel om uiterlijk.

Maar ook het dagelijkse rijden wordt weinig met cap gereden..

Een cap daarbij op ziet er inderdaad ook niet echt uit, denk ik.
Bij mij in de buurt zie ik eigenlijk vrij weinig ruiters zonder cap rijden.

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:46

Ik zeg altijd maar zo: Liever een hersenschudding dan een schedelbasisfractuur :D

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:47

Op de stallen waar ik rij (dus western) zie je eigenlijk niemand met cap..
Wel toevallig, de enige keer in een hele lange tijd dat ik een cap opdeed viel ik eraf...

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:50

Dus eigenlijk had ik niet op moeten stappen, hahaha

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:52

Is stoer 8-)

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:54

XxNadiehxX schreef:
Dus eigenlijk had ik niet op moeten stappen, hahaha

Hoe -kon- je!
Onverantwoord, opstappen met een cap! :))

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:56

hahaha ja zo kun je 't zien.... :+ :+

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:34

Ach ja ik heb vorige week ook nog een ongeluk gehad naast mijn paard...
Ben erg hard op mijn achterhoofd gevallen toen paardlief schrok van een ijs lawine die van het dak af kwam en daardoor tegen mij opsprong.

Had ik toen ook maar een cap op :D

Ik weet het niet hoor, aan de ene kant zeg ik, je kan ook van je fiets vallen. Aan de andere kant, beter voorkomen dan genezen. Maar om nu bijvoorbeeld ook naast je paard cap op te zetten, bodyprotector om te doen etc, is misschien wel wat overdreven ;)

Maar bij mij is het in ieder geval, op het paard is cap op. Al zijn de meeste ongelukken die er gebeuren naast het paard...