Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cissy schreef:Momenteel zijn de materialen in de aanbieding bij Parelli, je betaald nu 39,- (+ 17,5% tax) voor een stick, savvystring, leadrope én halster, kun je het bijna niet zelf voor knopen.
Bij Equiplay is het momenteel zelfs duurder dan bij Parelli zelf als je lid bent van de Savvy club. Als je iemand kent die lid is kun je diegene vragen of die het voor je besteld....
Ik heb mijn materiaal ook lang geleden bij Parelli gekocht (was toen 200,- gulden!) en gebruik het nog steeds, de touwen zijn alleen maar beter aan gaan voelen naarmate ze ouder worden.
Navanja schreef:Cassidy heeft gelijk, Als je iets wil leren, moet je investeren. Maar het kopen van allemaal materiaal wat erbij hoort, dat is geldklopperij, net als touwhalsters, leadropes, carrot sticks, wands enzovoorts. Die kan je namelijk met een beetje creativiteit zelf maken. (als je hobbiet) Maar goed, mensen die een goed idee hebben willen natuurlijk ook geld verdienen. Zo moet je voor elke methode wel iets aanschaffen.
cissy schreef:ben ik niet met je eens, de materialen van Equiplay zijn toch wel goed te noemen, ze besteed heel veel aandacht aan dr spullen en ik vind het prima spul als alternatief voor de dure originelen. De zelfmaak halsters zijn wel vaak minder, ik heb er diverse gekocht her en der en die vallen wel in het niet.....
RienyxCherry schreef:ja inderdaad, dat vind ik ook zo jammer dat het zo duur is.
Ik leer veel door te kijken, daarom ga ik vaak naar demo's en de dingen die ik zie probeer ik op mijn paard.
Zo leerde ik mijn paard de volledige NH basics en ik wou deelnemen aan een examen, dus ik stuurde een filmpje om toegelaten te worden tot het examen, ik kreeg als antwoord:
'wauw wat doe je dat goed zeker omdat je het zonder trainer deed, schitterend. maar tot onze grote spijt kan u niet deelnemen aan ons examen.'
Toen ik vroeg waarom niet kreeg ik het volgende:
'als u met u paard een maand naar hier komt en de volledige basics training aan ons overlaat samen met u, dan kunt u deelnemen'
Dus in feite draait het allemaal om geld en dat vind ik jammer.