Parelli geldklopperij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

realmagic

Re: Parelli geldklopperij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:39

ik heb toen ik met parelli begon mijn carrotstick bij equiplay gekocht,
dat scheelde wel met de orginele producten. Mijn touwhalster en leadrope zijn zelf gemaakt.
Heb benodigd touw bij een watersport zaak ingekocht.
Karabijnhaak er daar aan laten zetten(leadrope) en een handig stalgenootje heeft mijn touwhalster
op maat geknoopt. Kostte dus een paar euro.
Dvds heb ik overgenomen van stalgenoot.
Ik doe altijd gewoon gecombineerd met normaal rijden,werkte voor mij goed hoor,
ook in het begin

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:09

Momenteel zijn de materialen in de aanbieding bij Parelli, je betaald nu 39,- (+ 17,5% tax) voor een stick, savvystring, leadrope én halster, kun je het bijna niet zelf voor knopen.
Bij Equiplay is het momenteel zelfs duurder dan bij Parelli zelf als je lid bent van de Savvy club. Als je iemand kent die lid is kun je diegene vragen of die het voor je besteld....

Ik heb mijn materiaal ook lang geleden bij Parelli gekocht (was toen 200,- gulden! :) ) en gebruik het nog steeds, de touwen zijn alleen maar beter aan gaan voelen naarmate ze ouder worden.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 11:17

cissy schreef:
Momenteel zijn de materialen in de aanbieding bij Parelli, je betaald nu 39,- (+ 17,5% tax) voor een stick, savvystring, leadrope én halster, kun je het bijna niet zelf voor knopen.
Bij Equiplay is het momenteel zelfs duurder dan bij Parelli zelf als je lid bent van de Savvy club. Als je iemand kent die lid is kun je diegene vragen of die het voor je besteld....

Ik heb mijn materiaal ook lang geleden bij Parelli gekocht (was toen 200,- gulden! :) ) en gebruik het nog steeds, de touwen zijn alleen maar beter aan gaan voelen naarmate ze ouder worden.

Wow dan zijn ze toch echt wel in prijs gedaald. Ik heb mijn 2 jaar geleden gekocht, stick, string, rope, touwhalster. En heb toch een pakkie meer betaald.Dan is het idd een pak minder commercieel geworden, alhoewel ik de lessen nog veel te duur vind, dan wat je ervoor krijgt (mijn ervaring). Ik ben momenteel aan het sparen voor 2 dagen cursus. Lekker een weekendje helemaal verzuipen in parelli :) Daar leer je meer van en is pakken goedkoper tov 2 uur les. Alleen jammer dat ik dan lid moet worden van savvy, 'maaar 15 euro' maar dan kan ik mijn rijles wel vergeten en dat hebben we toch ook nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:18

Navanja schreef:
Cassidy heeft gelijk, Als je iets wil leren, moet je investeren. Maar het kopen van allemaal materiaal wat erbij hoort, dat is geldklopperij, net als touwhalsters, leadropes, carrot sticks, wands enzovoorts. Die kan je namelijk met een beetje creativiteit zelf maken. (als je hobbiet) Maar goed, mensen die een goed idee hebben willen natuurlijk ook geld verdienen. Zo moet je voor elke methode wel iets aanschaffen.

Het spijt me, maar de kwaliteit van dingen die je zelf maakt valt gewoon in het niet. Vergelijk het met zadels, een kwaliteitszadel is heel anders dan een goedkoop dingetje.
Veilige goede spullen werken veel fijner en gaan veel langer mee. Ik heb nog geen materiaal kunnen vinden wat qua kwaliteit gelijk staat aan de duurdere varianten.
Anders had k mezelf het geld wel bespaart.. :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:09

ben ik niet met je eens, de materialen van Equiplay zijn toch wel goed te noemen, ze besteed heel veel aandacht aan dr spullen en ik vind het prima spul als alternatief voor de dure originelen. De zelfmaak halsters zijn wel vaak minder, ik heb er diverse gekocht her en der en die vallen wel in het niet.....

RienyxCherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:20

ja inderdaad, dat vind ik ook zo jammer dat het zo duur is.
Ik leer veel door te kijken, daarom ga ik vaak naar demo's en de dingen die ik zie probeer ik op mijn paard.
Zo leerde ik mijn paard de volledige NH basics en ik wou deelnemen aan een examen, dus ik stuurde een filmpje om toegelaten te worden tot het examen, ik kreeg als antwoord:
'wauw wat doe je dat goed zeker omdat je het zonder trainer deed, schitterend. maar tot onze grote spijt kan u niet deelnemen aan ons examen.'
Toen ik vroeg waarom niet kreeg ik het volgende:
'als u met u paard een maand naar hier komt en de volledige basics training aan ons overlaat samen met u, dan kunt u deelnemen'
Dus in feite draait het allemaal om geld en dat vind ik jammer.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 19-12-10 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijzing naar illegale kopiën verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:12

cissy schreef:
ben ik niet met je eens, de materialen van Equiplay zijn toch wel goed te noemen, ze besteed heel veel aandacht aan dr spullen en ik vind het prima spul als alternatief voor de dure originelen. De zelfmaak halsters zijn wel vaak minder, ik heb er diverse gekocht her en der en die vallen wel in het niet.....

Dat klopt, de spullen van equiplay komen in de buurt en zijn goed, maar toch is het parelli spul op een aantal vlakken echt nog beter.
Maar equiplay is dan ook bijna net zo duur als parelli, dus wat dat betreft mogen we parelli in dat geval dan ook niet meer betichten van geldklopperij.

Edit: equiplay is natuurlijk ook geen zelf creatief hobbyen meer, dat is gewoon profi spul.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:17

Ik heb een stick van Parelli in bezit, en de nodige sticks van andere aanbieders in handen gehad.
Ik heb helaas last van RSI, en een slapende rechterhand , dus ik weet het lichtgewicht van de Parelli stick zeer te waarderen.
Het zal me dan ook aan mijn bips oxideren of iemand de prijs van een stick van Equiplay of anderen aanbieders boven het comfort stelt dat een Parelli stick mij biedt.
Degenen die een anderen mening hebben en de Parelli stick mijden, hebben alleen zichzelf ermee.
Ik weet wat ik er aan heb, en de paar Euro meer (ik heb hem tweedehands gekocht) maken mij echt niets uit.....

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:21

ik heb zelf een 22 ft touw van equiplay en ben er wel tevreden mee :)
Ik ga in februari een lesdag volgen *\o/* Prijs valt mee, gaat enkel een stuk stappen worden. En heb goede ervaringen van deze lesgeefster gehoord dus ben helemaal blij

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:36

Moderatoropmerking:
Verwijzingen naar illegale kopiën van DVD's en de reacties erop zijn verwijderd. Dit is niet toegestaan op Bokt.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:45

RienyxCherry schreef:
ja inderdaad, dat vind ik ook zo jammer dat het zo duur is.
Ik leer veel door te kijken, daarom ga ik vaak naar demo's en de dingen die ik zie probeer ik op mijn paard.
Zo leerde ik mijn paard de volledige NH basics en ik wou deelnemen aan een examen, dus ik stuurde een filmpje om toegelaten te worden tot het examen, ik kreeg als antwoord:
'wauw wat doe je dat goed zeker omdat je het zonder trainer deed, schitterend. maar tot onze grote spijt kan u niet deelnemen aan ons examen.'
Toen ik vroeg waarom niet kreeg ik het volgende:
'als u met u paard een maand naar hier komt en de volledige basics training aan ons overlaat samen met u, dan kunt u deelnemen'
Dus in feite draait het allemaal om geld en dat vind ik jammer.

Dit gaat alleen niet over Parelli :+

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:55

wij zijn met onze shop nog niet zo bekend, maar hebben ook goede spullen voor een leuke prijs op het gebied van NH.

verder geven wij ook veel clinics en lessen op het gebied van NH! Ik heb zelf 7 maanden in totaal doorgebracht bij Parelli en Parelli instructeurs voor opleiding en weet er dus heel wat van. Ik combineer het alleen ook met andere kennis die ik elders heb opgedaan, omdat ik vind dat er in meerdere systemen goede dingen zitten die je prima kunt combineren!

Wat betreft kosten voor lessen, dat moet een ieder voor zich weten. Ik ben inderdaad niet zo duur als de Parelli instructeurs, juist omdat ik vind dat NH voor veel mensen beschikbaar moet zijn en niet alleen voor mensen met een "dikke portemonnee". Parelli heeft inderdaad onlangs sommige prijzen verlaagd en dat vind ik wel goed van ze, ze hadden inderdaad een beetje het imago erg duur te zijn en dat imago zijn ze nu aan aan het werken. De pakketten bevatten wel goede informatie, al vind ik de oude pakketten beter dan de nieuwe, maar die zijn helaas bijna niet meer te verkrijgen, die bevatten echt waar voor hun geld!

en iedereen maakt zijn eigen keuze, je moet uitvinden wat jij belangrijk vind en het moet klikken met een instructeur, dat is ook belangrijk! De ene instructeur is de andere niet, onder welke naar ze ook werken.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 26-12-10 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst minder commercieel gemaakt.