wanneer ben je een natural?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:37

Urko schreef:
Nee geen ijzers, geen krachtvoer, ja 24/7 buiten, ja verschillende voeder/drinkplaatsen, ja bitloos. Maar ik noem mezelf echt geen Natural en ik houd me al helemaal niet bezig met NH.
@bandida: grappig, ik heb hier toch echt een *sport*paard staan vol in de papieren :P Ik had die opmerking nog neit gehad.

Idem hier op stal. Ik krijg die opmerkingen wel (op Bokt, niet in het echte leven ,-)). Misschien dat ik dat vogelnest eens uit mijn haar moet doen of zo..

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:12

:D

Ik word ook steeds "terughoudender" met mijn eigen manier van omgaan met mijn paard teveel te "verdedigen". Sommige mensen willen het niet zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:01

Urko schreef:
@fellor: waarom zou je dat niet los van elkaar kunnen zien? Ik vind die manier van met je paard omgaan via de NH methode niet mijn ding, er zitten veel dingen die in mijn ogen niet kloppen. Ik werk zelf met de clickermethode, die voor mij prima werkt. En toch houd ik mijn paard wel alla Natural, al zie ik dat zelf zo niet, want ik vind dat ik mijn paard gewoon een paardwaardig bestaan gun, en daar hoef van mij geen kaartje aan te hangen. Ik zie ze dus wel degelijk los van elkaar.

In een eerdere post heb ik ook al letterlijk aangegeven dat ik het ermee eens ben dat paarden een prima leven kunnen hebben zonder NH gerichte training.

Ik ben totaal niet van het clickeren omdat dat wat mij betreft totaal niet klopt, maar ik denk absoluut niet dat paarden van clickeren ongelukkig worden. Maar ook dat is weer een andere discussie.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:26

Tja, ik noem mijn manier van mijn paard houden toch wel graag een beetje natural, omdat het toch echt een hele andere manier is dan menigeen met hun paarden doen om mij heen. ;)
Ik wil niet geassocieerd worden met de traditionele manier van paarden houden, als jullie het niet erg vinden. :)

Anoniem

Re: wanneer ben je een natural?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:06

Dat maakt mij nu weer niets uit. zolang paard er maar happy mee is. Ik rijd soms met bit, soms zonder, heb een zadel met boom, rijd dressuur, maar mevrouw staat wel lekker 24 uur per dag buiten, zonder ijzers, met vriendjes. Dat paard gelukkig is, dát maakt mij wel uit. En waar anderen mij dan mee associeren zal me worst zijn, eerlijk gezegd.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:05

Cowgirl schreef:
khirshanta schreef:
Daar ben ik het wel mee eens. Ik denk dat je een natural bent, wanneer je je paard op de meest natuurlijke manier probeert te houden en te rijden, waarbij je geen gebruik maakt van dwangmiddelen, maar van vrije communicatie tussen mens en paard.

Dat doe ik maar noem mij alsjeblieft geen natural, heb zo'n hekel aan het woord.

Ik ook :')

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:48

Ik denk iemand die met de mogelijkheden die er zijn het paard zo natuurlijk mogelijk houdt met als uitgangspunt de gezondheid van het paard, zowel lichamelijk als geestelijk.