Het paard zoekt mij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:45

wilmarook schreef:
Siesz52 misschien interessant voor jezelf om eens bij jezelf te onderzoeken waarom je je zo laat gaan en zo boos en vijandig bent op de mensen die het wel kunnen vinden bij Hempfling. Want er gebeurt van alles in je dat is duidelijk. Het is zo jammer dat je niet de ruimte hebt dat we als mensen verschillend zijn. Wat maakt het uit dat jij het niet kan vinden in Hemfling en anderen wel. Nou ja ik vind het ergens ook nog sneu voor je dat het je zo raakt.

En ik vind het sneu voor jullie dat jullie als een stel blinde kippen achter de man aanhollen. Ik ben van mening dat je van iedereen kunt leren, maar ik kijk ook naar het verleden van iemand. Gezien het Sektegehalte van zijn stroming in het verleden, ben ik extra voorzichtig geworden. Zie het dan maar als een tekortkoming van mij, maar ik ga zelf niet in zee met een dergelijk figuur, ben daar heel voorzichtig in. En voel ook de drang om anderen te waarschuwen, vooral alle jonge kinderen die hier op bokt helemaal hoteldebotel van hem zijn, alleen dat stukje met de paarden zien en niet het feit dat het stukje met de paarden niets voorstelt en dat het om meer, en om andere dingen gaat. Er zijn genoeg volwassen personen ingetuind en helemaal berooid er uit vandaan gekomen. O ja, daar zijn ze zelf bij geweest. Waarom lukt het hem dan nog steeds om een dergelijk groot aantal aanhangers te krijgen?

Je mag me sneu vinden, maar daar kan IK nu heel kwaad om worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:48

KDS schreef:
Ik weet niet maar op mijn opleiding zijn ze ook van mening dat je zelf moet vinden hoe je dingen gaat uitvogelen... Ik vind dat alles behalve schandalig, ik zie dat als iets wat jezelf vormt. 'Maak het jezelf eigen.'

Het is allemaal gebaseerd op ervaringen van hem, het gaat niet om het bereiken van het eindresultaat het gaat om de weg naar het eindresultaat toe.
Dus hij geeft die demonstraties voor de mensen die geinteresseerd zijn om op die manier te werken, en wellicht vallen er altijd weer een aantal af (zonde van de overigens erg hoge prijs) om zo de mensen die er zijn geweest een zetje in de rug te geven om die weg te bewandelen.
Ga je eigen ervaringen opdoen in plaats van teren op die van een ander.

Ik hoef niet in alle gevallen zelf ervaringen op te doen, ik hoef niet alle fouten zelf te maken. En op je opleiding zullen ze gerust de inhoud bewaken, en als jij op een dwaalspoor zit en een compleet verkeerde kant uitschiet, zijn daar dan altijd mensen die je weer op het juiste spoor brengen. Dingen jezelf eigen maken is een ding, je de verkeerde dingen eigen maken een tweede. En persoonlijk zou ik - als ik kinderen zou hebben - mijn kind niet bij een leraar in de klas willen hebben waar ook maar de kleinste geruchten van zouden gaan dat hij pedofiel zou zijn, om maar een voorbeeld te noemen. Hij kan als leraar heel goed zijn, maar de persoon erachter vind ik ook heel belangrijk.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:52

daar heeft cassidy een heel goed punt!
Volg niemand maar dan ook niemand blind, wees kritisch ook naar Hempfling toe en zie voor jezelf de tekortkomingen en gebreken binnen een stroming/mens maar ook de goede dingen (bij alle stromingen/mensen!)

Ik denk dat ervaringen niet aan te leren zijn, die moet je toch echt zelf opdoen. Je hoeft niet alle fouten zelf te maken en er worden genoeg dingen genoemd die fout zijn om te doen om je daarvoor te behoeden. Voor mij geeft hij een steuntje 'zo doe ik het en zo werkt het voor mij' en ik zoek uit wat ik daar wel of niet van kan gebruiken en wat wel of niet voor mij werkt en hoe dat werkt...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:11

KDS schreef:
daar heeft cassidy een heel goed punt!
Volg niemand maar dan ook niemand blind, wees kritisch ook naar Hempfling toe en zie voor jezelf de tekortkomingen en gebreken binnen een stroming/mens maar ook de goede dingen (bij alle stromingen/mensen!)

Het zal wel aan mij liggen, maar mij lukt dat niet. Adolf Hitler bijv. heeft gerust goede dingen gedaan, was aardig voor zijn secretaresse, groot dierenliefhebber. Maar als ik die naam hoor, zie en denk ik alleen aan de genocide en de oorlog waar hij voor verantwoordelijk is geweest, en komen de goede dingen hoegenaamd niet bij me op...

KDS

Re: Het paard zoekt mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:15

Bij Hitler vallen de goede dingen inderdaad in het niet. Maar hij is bijvoorbeeld een sterk spreker geweest. Beetje te goed misschien juist wel.

Maar... Ik neem aan dat we niet Hitler en Hempfling willen vergelijken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:18

Ik vergelijk niemand, ik noem een voorbeeld. Ik wijdt wel vaker uit, en kom wel vaker tegen dat mensen me daar niet in kunnen volgen...

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:21

ach je eigen vorm van vaagheid :)

Nee... maar misschien kun je juist door te beseffen wat je niet wilt ook leren. Zoals: jij hebt niets met Hempfling vanwege zijn sekteverleden en vaagheid zoals je zegt.
Kortom: zelf geen sekte in gaan en altijd zo duideiljk mogelijk zijn omdat je daarmee de mensen aanspreekt die jij graag om je heen hebt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:30

En hoe voorkom ik dat anderen een sekte induiken? Of moet ik mensen dan gewoon maar hun eigen fouten laten maken?

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:34

je kan de tekenen van 'dit is een sekte' opschrijven en de nadelen van een sekte en dan als je mensen alle informatie hebt gegeven is het toch echt aan de mensen zelf (wist even niet of het hen of hun moest zijn :o ) :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:37

Wat zijn in jouw ogen de tekenen van een sekte?

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:42

Jij wil mensen behouden om een sekte in te gaan... kom vooral met een lijst van kenmerken van een sekte, waarom Hempfling hier bij zou passen en houdt ons tegen zou ik zeggen!

Maar volgens Wikipedia:

Wikipedia schreef:
Er zijn veel lijsten met kenmerken van sekten beschikbaar maar geen één is wetenschappelijk of algemeen aanvaard. Het is moeilijk om objectief te blijven want sekten hebben meningen over goed en kwaad en de zin van het leven die al dan niet overeenkomen met die van de onderzoeker. [1]
Eén van de bestaande lijsten is die van de christelijke onderzoeker Boerwinkel uit de jaren vijftig van de vorige eeuw. Hij wees destijds op verschillende kenmerken van een sekte. De belangrijkste die hij noemde:
De neiging tot perfectionisme
De neiging tot isolatie en groepsvorming, vaak met het idee van het 'uitverkoren' (elite) zijn van de volgelingen
De neiging tot anticipatie op de toekomst (toekomstige verlossing uit huidig onheil)
De neiging tot verabsolutering van een deelwaarheid en/of de eigen waarheid
De neiging tot ressentiment (het sterk afzetten tegen de 'anderen', de vorige groep en verguizing of erger van 'afvalligen')
De neiging tot intense zendingsdrang, met alle middelen overhalen van anderen tot de eigen groep
Een andere lijst van kenmerken van het sektarisme is opgesteld door de Belgische professor Etienne Vermeersch uit zijn cursus 'Historisch overzicht van de wijsbegeerte':
Inpalming : de mate waarin men een meer of minder belangrijk deel van zijn leven, denken en handelen door de wereldbeschouwing laat bepalen (men kan bijvoorbeeld driemaal in het leven naar de kerk gaan of in een slotklooster intreden, met alle varianten daartussen).
Groepsvorming : de mate van wederzijdse controle die de groepsleden op elkaar kunnen uitoefenen (in grote mate mogelijk bij het samen in één huis wonen).
Hiërarchie : de mate van macht die de leidende figuren op de volgelingen kunnen uitoefenen, inclusief de mogelijkheid tot straffen en het verwekken van angst.
Charismatische leider : de macht kan ook volledig in handen zijn van een figuur die door iedereen als de 'verlichte', of de 'Messias' wordt beschouwd.
Afzondering van de wereld: de mate waarin de handelingen en gebruiken (bijvoorbeeld voeding, kledij, arbeid) afwijken van die van de omgeving of van het eigen verleden; afzondering van familie en vroegere vrienden, werkkring, enzovoort.
Uitverkiezing : de leden van de groep kunnen ervan overtuigd zijn dat ze een apart statuut van 'uitverkorenen' hebben; ze menen bepaalde informatie te hebben, of bepaalde dingen te kunnen, waarvan ze menen dat andere mensen die niet hebben of kunnen.
Geslotenheid voor informatie: de mate waarin het contact met de media en met kritische of alternatieve informatie wordt verbroken.
Irrationalisme van geloofsovertuigingen: de mate waarin de groepsleden bepaalde overtuigingen hebben die in strijd zijn met algemeen aanvaarde of wetenschappelijk onderbouwde opvattingen (bijvoorbeeld complottheorieën, het geloof in buitenaardse wezens, niet werkzame 'geneesmethodes', enzovoort).
Proselytisme : de mate waarin de leden van de groep intense pogingen aanwenden om nieuwe leden te werven.
In het algemeen kan men volgens professor Vermeersch zeggen dat een beweging des te meer als een 'sekte' kan worden betiteld, en een des te meer dogmatiserende, en verstarrende invloed heeft op zijn aanhangers, naarmate deze karakteristieken sterker aanwezig zijn. In extreme gevallen wordt het uiterst moeilijk om van opinie te veranderen. Niet alleen hangt men een fantasie aan, men is er ook aan vastgekluisterd, wat het einde betekent van alle vrijheid en redelijkheid. In verband met sekten wordt ook gesproken over 'brain washing'. Ongetwijfeld bestaan er methodes om gedurende een zekere periode de suggestibiliteit te verhogen (bijvoorbeeld drugs, onthouding van voeding en slaap, gesaccadeerde, dat wil zeggen schuddende bewegingen, vooral met het hoofd). Het belang van deze methodes wordt evenwel overschat; het zijn vooral de karakteristieken 1 tot 9 die uiteindelijk de starheid in stand houden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:46

Ik hoop dat je de Duitse taal een beetje machtig bent. En nee, ik ga niet vertalen.

Ziehier wat Notules uit vergaderingen:

http://www.nh.cybercomm.nl/kfh_file/kritik.htm

Im Folgenden möchte ich Auszüge aus Mitschriften/Protokollen von verschiedenen Seminaren bzw. sogenannten Akedah -Treffen unter der Leitung von Hempfling wiedergeben, die mir in handschriftlicher Form vorliegen. Bilden Sie sich ihr eigenes Urteil:

Klaus erfasst den Kern der Dinge in kürzester Zeit. Er schafft eine Ordnung, die mit dem Wesen der Leute und der Situation etwas zu tun haben. Diese Ordnung kann dann gehalten werden.
Klaus hat eine Distanz zu den Dingen, die uns abgeht - und damit eine Klarheit, die uns fehlt.
Das größte Problem von Klaus ist die menschliche Schwäche, die ihn umgibt. Das passiert, weil man seine Macht will und daran teilnehmen will.
Klaus als Medium der Quellen. Im Seelischen, Verstand, Kraft in allen Ressourcen für dieses Wirken nutzen. Sich abhängig machen von der Führung. Das muss Realität werden. Sich zur Verfügung stellen, in dieses autoritäre System. Respekt Klaus gegenüber.
Lehre, Schule,...Verpflichtung dieses historische Geschenk mit Klaus tragen. Alles andere ist das Licht unter den Scheffel stellen, das ist Frevel.
Der Ursprung sagt, freue Dich und sei stark. Klaus sagt, er verweist dabei nicht auf sich, sondern auf den Himmel, auf die Urquelle, auf den Herrn.
Geistige Nahrung (von Klaus) wird in der Gruppe zusammengefasst. Zu Verfügung stellen von geistigen Speisen. Das höchste irdische muss geopfert werden. Kain muss Abel aufnehmen. Anbindung (Mosespyramide) an den Himmel.
Es gibt entweder: Ich führe oder ich werde geführt. Dazwischen gibt es nichts. Über das Pferd kann man nicht führen lernen, sondern die Frage muss grundsätzlich gestellt werden. Es ist die zentralste Frage des Lebens überhaupt. Das freieste Pferd ist das, was sich am leichtesten führen lässt.
Wir machen nichts, um damit Geld zu verdienen, sondern wir machen es und verdienen nebenbei noch damit Geld. Klaus bekommt immer jeweils einen Teil der Einnahmen. Er zockt ab, weil das Ganze ja bezahlt werden muss. Aber mit Tieren (Tierhaltung) und mit Kindern (Schule) wird kein Geld verdient.
Renitenz kommt, weil das eigene Ego kämpft, um seinen Eigensinn nicht zu verlieren. Wenn Klaus etwas sagt, dann müssen wir es tun, sich führen lassen. Auch wenn die Energien des materiellen Körpers sich sträuben mein Leben lang.
Wir müssen die Dinge tragen und aushalten. Sie müssen gebremst werden, wie Wellen , die gebrochen werden bevor sie auf Klaus treffen. Wir müssen einen Damm bauen. Wir müssen die Verantwortung für alles, ökonomisch usw. übernehmen. Es ist unsere Aufgabe, Klaus vor den Energien der Welt zu schützen. Wir müssen dafür sorgen, dass Klaus in Ruhe gelassen wird und sein Ding machen kann.
Ein Vertrag mit dem Himmel. Wir stehen vor einer Prüfung. Der Klaus ist der Nachhilfelehrer. Seine Anforderung ist immer die Entscheidung über Leben und Tod.
Unsere Seele sehnt sich nach einem Schüler-Lehrer-Verhältnis im Sinne von Vater und Sohn.
In diesem Augenblick habe ich die Aufgabe Sohn zu sein und auf den Vater zu hören.
An Gott glauben heißt, an das geführte Erkennen glauben. Und man kann nicht zurück, wenn man einmal dem Glauben abgeschworen hat. Kein Weg zurück nach Ägypten. Achtet auf die, die uns verlassen haben. Sie werden verrückt werden.
Wir müssen ein Volk bilden. Raus aus der Verstrickung der Nationen. Neuanfang in allem. Es muss ein Sammeln sein, keine Abgrenzung. Ein Anfang auf Grundlagen des Lebens. Ein Volk (Akedah) deutscher, dänischer....Nationen. Eigenes Schulrecht, eigenes Gesetz, eigenes Land.
Wehe dem der weiß aber nicht tut. Die Reinheit bewahren und das so Große nicht vermischen mit der westlich, dekadenten Welt.
Die Urquelle ist nicht expansiv, will nicht missionieren, will nicht überzeugen, sondern du musst dich selbst überzeugen. Jeder muss lernen, zu innerer Stärke, Präsenz und zur Sensibilität zu kommen. Wichtig dabei ist Kraft, Ernsthaftigkeit, und Glaube - sowie das Wissen geführt zu sein.
Die Bibel/I-Ging ist der erste Schlüssel. Der zweite Schlüssel ist die Auslegung in der Zeit.
Nicht gegen die Schöpfungskonzeption arbeiten. Diese Instanz bricht Dir das Genick.
Wer als Mensch nicht an seine Probleme herangeht - sagt die Urquelle - ist ein entarteter Mensch. Ein entarteter Mensch ist das Gegenteil eines Urquellen Menschen. Die Entartung geht jetzt mittlerweile monatlich voran. In unserer Welt findet eine fortgeschrittene Degeneration statt.
Die Frau kommt fertig auf die Welt. Der Mann muss zweimal geboren werden. Er muss durch die Initiation neu geboren werden. Initiation ist ein permanenter Prozess.
Eintauchen in die Urreligiosität. Wenn David anfängt das Volk zu zählen, also wieder ins Messbare, ins Materielle geht, dann kommt die Pest. Die Strafen sind entsetzlich.
Die Seele darf sich nicht ablösen, nicht Esoterik. Alles gehört ernst genommen. Wir müssen auf die Propheten (Vermittler) hören. Was bedeutet das für mich: Gerufen zu werden.
Ich muss nach Führung bzw. Aufgaben suchen. Dadurch finde ich Ruhe und Nähe. Aber um mich sammelt man sich auch. Wobei ich prüfen muss, mit wem ich zusammen bin, denn ich habe die falschen Menschen um mich.
Wenn du diesen Weg anfängst, dann musst du ihn auch gehen. Das Joch annehmen. In dem Augenblick, in dem ich das Joch annehme, bin ich der freieste Mensch.
Wenn ich diesen Weg gehe, dann kann ich nicht mehr so sein wie vorher. Mein Leben wird dann komplett anders.
Je näher ich der Wahrheit komme, desto heftiger wird der Widerstand von außen.
Wir leben in einer Welt der Zersplitterung, des multidimensionalen Chaos, des Endzeitalters.
Vom Chaos zur Harmonie - zur Ordnung. Führen und geführt werden.
Empfohlene Vorgehensweise bei der Lösung von persönlichen Problemen mit Klaus: Zehn Möglichkeiten erarbeiten, drei auswählen, eine favorisieren!

wilmarook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:00

De beste leerschool van het leven is zelf te mogen ontdekken wat bij je past, op je bek gaan en weer opstaan. Zo is het gegaan met mijn kinderen en ook nu met mijn kleinkinderen. Je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen leven en niet voor een ander die mag zijn weg gaan en ontdekken. Belangrijk is wel dat er altijd liefdevolle armen zijn die de ander opvangen als die op zijn bek gaat en dan niet het akelige vingertje van , zie je wel ik had je toch gewaarschuwd!!!!!. Als je dat een ander wil ontnemen wordt de ander niet sterk. Vraag is waarom wil jij mensen wil waarschuwen wat is dat in jou waarom laat je mensen niet in vrijheid zelf hun weg gaan, denk jij dat jij het weet in deze wereld. Vind dat nogal jezelf op een troon zetten erg arogant ook. Wij zijn met ons allen volwassen genoeg om zelf te bepalen wat bij ons past. En kinderen hebben allemaal ouders die voor hun zorgen ook daar hoef jij niet voor te zorgen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:10

Ik ben het helemaal met je eens, alleen de laatste twee zinnen niet. Er zitten meer kinderen dan volwassenen op bokt, en niet alleen de ouders zijn verantwoordelijk voor de opvoeding, die taak is ook aan de leraren en iedereen die met ze omgaat.
En een ouder ziet niet alles, weet niet alles wat een kind doet. Ik heb zelf geen kinderen, dus heb deze leerschool van loslaten en ze zelf op hun bek laten gaan niet doorlopen. Ben zelf heel beschermd opgevoed, is dat te zien? Ik zie mezelf niet als arrogant, mag misschien zo overkomen maar komt uit een goed hart. Maar aan jou de vraag: heb jij je kinderen nooit gewaarschuwd dat vuur heet is?

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:26

Ik vind het prima dat iemand zegt 'ik zie dit als een sekte en wil enkel zeggen 'pas op'...' zolang je de ander dan ook als die dat toch wil, die kant op wil laten gaan. En nouja... ik denk inderdaad dat vallen en opstaan en prima methode is... worked for me so far :)

De Duitse taal is een tijd geleden, maar is opzich wel te begrijpen. Gek stuk tekst moet ik zeggen...
Alleen dit is niet door Klaus zelf geschreven toch?
Hoe dan ook vind ik dit niet passen bij mijzelf dus laat het lekker links van me liggen :) die vrijheid mag ik zeker zelf wel nemen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:30

Mag je zeker nemen.

De notules en notities zijn gemaakt tijdens Seminars en Akedah bijeenkomsten onder leiding van KFH. Geeft een indruk wat er besproken is.
Dus nee, dit is niet door KFH zelf geschreven maar door mensen die deze seminars gevolgd hebben.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:55

Allereerst, ik volg niemand blind. Ook Hempfling niet. Dat ik ergens goede dingen in zie waar een ander alleen maar slechts ziet, wil niet zeggen dat ik blind volg, geen kritiek verdraag of geen slechts zie. Ik zou het dan ook fijn vinden als er hier niet gegeneraliseerd werd.

Verder zie ik geen sekte. Ook in zijn verleden niet. Mensen zijn vrij om te komen én te gaan, iets wat bij een sekte niet mogelijk is. Dus waar is dat sekte gehalte dan? Of word die alleen gezien enkel in het feit dat veel dingen zo afgeschermd zijn en zo duur zijn? Ik ken namelijk nog wel wat meer 'clubs' die daar last van hebben. Maar misschien kan iemand van degene die het wél een sekte vinden mij uitleggen waarom zij dat vinden.

En Cassidy, als je geen vergelijk tussen Hitler en Hempfling maakt, waarom wijdt je dan daarin uit zoals je het zelf noemt? Of je trekt ergens in de situatie een vergelijk en het is (voor jou) relevant, of je trekt nergens een vergelijk tussen en het is niet relevant. Dan het feit dat er meer kinderen dan volwassen op bokt zitten en dat je die (blijkbaar) wilt beschermen. Een van de voordelen dat de heer Hempfling zo duur is, is dat kinderen hier niet zomaar, zonder dat de ouders het weten, erin mee kunnen gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:04

De cursussen van Hempfling zijn duur, zijn boeken zijn dat niet. Natuurlijk paardrijden staat voor ongeveer 25 Euro te koop, de boodschap van de paarden voor onder de 18 Euro.
En ik vraag me af hoeveel ouders de boeken lezen die hun kinderen aanschaffen of die ze hen cadeau geven.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:20

Maar wat is er mis met het lezen van die boeken? Daarmee belanden ze al helemáál niet in een sekte.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:06

Siesz52 schreef:
Kun jij - ikke - mij hier op Bokt.nl uitleggen wat de 'eerste parallel' van KFH is? Nee.

"En dat zegt iemand die Chris Irwin vertaald?"

Ja, maar dan 'vertaald' met een t op het eind a.u.b. En 'Hepfling' met een m ertussen: die heilige - zieke - goeroe van jou heet Hempfling, met een m ertussen.

Ik heb geen goeroes, dus kan heMpfling (excuseer me de typefout) nooit mijn goeroe zijn. Mijn enigste goeroe ben ik namelijk zelf.

De parallel tussen Hempfling en Irwin is dat Irwin nauwelijks minder zweverig is.
Dat neemt niet weg dat ook Irwin uiterst zinnige zaken te melden heeft, maar ook voor Irwin is de nodige zelfinschatting noodzakelijk om van hem te leren en niet te stranden in volgeling zijn; waar de meesten uiteindelijk wel eindigen, helaas.

Wat "de eerste parallel" van Hempfling is, zal me eerlijk gezegd worst wezen. Ik ben voorbij het punt dat ik me druk maak om dergelijke details.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:41

Citaat:
Renitenz kommt, weil das eigene Ego kämpft, um seinen Eigensinn nicht zu verlieren. Wenn Klaus etwas sagt, dann müssen wir es tun, sich führen lassen. Auch wenn die Energien des materiellen Körpers sich sträuben mein Leben lang.
Wir müssen die Dinge tragen und aushalten. Sie müssen gebremst werden, wie Wellen , die gebrochen werden bevor sie auf Klaus treffen. Wir müssen einen Damm bauen. Wir müssen die Verantwortung für alles, ökonomisch usw. übernehmen. Es ist unsere Aufgabe, Klaus vor den Energien der Welt zu schützen. Wir müssen dafür sorgen, dass Klaus in Ruhe gelassen wird und sein Ding machen kann.
Ein Vertrag mit dem Himmel. Wir stehen vor einer Prüfung. Der Klaus ist der Nachhilfelehrer. Seine Anforderung ist immer die Entscheidung über Leben und Tod.

wauw :+

Prima als mensen een boek kopen van 25 euro dat niet bevalt, maar als mensen een cursus (a duizenden euro's) of een demo (a honderden euro's) willen doen, hebben ze toch het recht om te weten waar het precies over gaat?
Als je gewoon alleen wilt weten hoe je leuker met je paard om moet gaan, is dat namelijk gewoon zonde van je geld.

Ik kan mij niet voorstellen dat je perse zelf het wiel zou willen uitvinden of terwijl je iets leert constant op je bek wil gaan, dan leer je namelijk erg weinig. Daarbij heb je ook nog eens te maken met een ander levend wezen; je paard. De meeste mensen die op zoek zijn naar "iets anders" willen niet een spirituele reis maken van twintig jaar, dan is je paard allang dood namelijk :+ Volgens mij gaan de meeste mensen op zoek omdat ze het beter willen doen voor dit specifieke paard.

Siesz52

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:16

Effe voor alle duidelijkheid. Het zal mij een rotzorg zijn of Klaus Hempfling een sekteleider is. Het heeft er weliswaar alle schijn van, maar wat kan mij dat schelen? Er zijn heel veel gestoorde mensen op deze wereld, en dat er enkelen op bokt.nl zitten die niks van paarden afweten en dus maar achter een compleet gesjochte pseudogoeroe aanlopen en daar nog ontieglijk veel geld voor over hebben ook, zal mij worst wezen. Het is mijn geld niet.

Ik heb alleen maar gezegd dat ik het vreemd vind dat er nog steeds zoveel mensen - kennelijk voornamelijk jongedames - achter iemand aanlopen die in zijn boeken aantoonbaar onzin uitkraamt (ik meen dat ik dat behoorlijk duidelijk heb laten zien) en na wiens clinics en workshops altijd weer een jongedame in verwachting blijkt te zijn. Ik wil trouwens nog eens een studie gaan maken van paarden & seks. Al was het maar omdat het opvalt dat verreweg de meeste paardrijders vrouw zijn en verreweg de meeste trainers man. Hempfling voelt zich in de paardenwereld als een kind in een snoepwinkel.

Wat wel heel apart is, is dat een van de Hempfling-adepten op deze site - misschien niet voor niks 'ikke' geheten - mijn vraag over wie mij hier op bokt.nl nu eens zou willen uitleggen wat die 'eerste parallel' van Hempfling is (werkelijk een zeer belangrijk onderdeel van heel zijn omgang met paarden) antwoordt:

"Wat "de eerste parallel" van Hempfling is, zal me eerlijk gezegd worst wezen. Ik ben voorbij het punt dat ik me druk maak om dergelijke details."

Als je een adept bent die zich niet meer 'druk maakt' over de betekenis van een van de meest essentiële begrippen in zijn leer, ben je echt compleet gestoord. Je bent een blinde volgeling geworden. Want wat jouw leider ook uitkraamt, jij bent "voorbij het punt" dat je je nog druk maakt om "dergelijke details." Vind ik ook nog niet erg want dat moet 'ikke' zelf weten, maar waar ik wel van baal is wanneer dat soort compleet geschifte ikke's mij de les menen te moeten lezen.

Waar ik ook ernstig tegen wil protesteren is de vergelijking tussen Hempfling en Chris Irwin die diezelfde 'ikke' maakt. Zij maakt daarmee duidelijk dat ze helemaal niks snapt, want als je serieus meent te weten: "De parallel tussen Hempfling en Irwin is dat Irwin nauwelijks minder zweverig is" dan heb je HELEMAAL NIKS van Chris Irwin gezien of gehoord of gelezen. Ik wil beslist niet namens Chris Irwin spreken (daarvoor moet je op stal Mansour in Arnhem zijn!) maar ik kan je vast verklappen dat in de Nederlandse vertaling van zijn tweede boek - "Dancing with your Dark Horse" - o.a. staat: "

"Zogenaamde paardenfluisteraars en natural horsemanship mensen, maar ook diverse pseudogoeroes binnen die nieuwe vorm van psychische coaching en counseling - equitherapie geheten - hadden hun kans schoon gezien om indruk te maken op een naïef publiek. De roundpen, die ik altijd had beschouwd als een heilige cirkel van magische mogelijkheden, was een ordinaire circuspiste geworden. Het echte verstand van zaken, waarmee je zowel voor mens als paard wezenlijke veranderingen kunt bewerkstellingen, was vervangen door goedkope trucjes en foefjes. Pseudosjamanen lieten mensen dingen doen met paarden zonder enig inzicht te verschaffen in wat ze precies aan het doen waren. De gevolgen waren te voorspellen. Goedbedoelende paardenliefhebbers wier enige zonde gebrek aan kennis was, werden straal bedonderd."

Dat is geen zweverig Hempfling-gebanketstaaf, dacht ik zo. En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Chris Irwin zijn inderdaad "werkelijk verstand van zaken" kan staven met talloze bekers en medailles en lintjes die hij heeft verdiend in diverse paardendisciplines, waaronder nationale Amerikaanse en Canadese kampioenschappen. Heeft Klaus Hempfling ooit ergens Z2 gereden? Of kan hij alleen maar slap banketstaven?
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 29-06-10 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Extreem grote letters in normaal formaat gezet.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:30

oke... euhm, zullen we het wel vriendelijk houden ofzo?

Bekers en medailles zeggen niet altijd alles. Alleen over wat anderen al van hem vinden.

Ik ben geen Hempfling volger, nog een Chris Irwin, Parelli of wat dan ook volger ik neem gewoon van iedereen mee wat ik boeiend vind en probeer zo veel mogelijk 'methoden' te doorgronden.
En ik denk dat een gezonde discussie over de punten die genoemd zijn juist daar heel goed in is. Dus misschien kunnen we het daar wat meer op gooien in plaats van de: "ja-maar-jij-volgt-blindelings-een-sekteleider-die-zijn-vrouwelijke-volgelingen-bezwangert-en-vaag-is-en-dus-ben-jij-slecht" tegenover de: "ja-maar-jij-begrijpt-het-allemaal-nog-niet-want-je-bent-er-nog-niet-klaar-voor-om-in-deze-spirituele-diepte-te-duiken-met-hem-en-jij-bent-dus-plat"?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:35

Siesz52 schreef:
Wat wel heel apart is, is dat een van de Hempfling-adepten op deze site - misschien niet voor niks 'ikke' geheten - mijn vraag over wie mij hier op bokt.nl nu eens zou willen uitleggen wat die 'eerste parallel' van Hempfling is (werkelijk een zeer belangrijk onderdeel van heel zijn omgang met paarden) antwoordt:
ikke schreef:
"Wat "de eerste parallel" van Hempfling is, zal me eerlijk gezegd worst wezen. Ik ben voorbij het punt dat ik me druk maak om dergelijke details."

Als je een adept bent die zich niet meer 'druk maakt' over de betekenis van een van de meest essentiële begrippen in zijn leer, ben je echt compleet gestoord. Je bent een blinde volgeling geworden. Want wat jouw leider ook uitkraamt, jij bent "voorbij het punt" dat je je nog druk maakt om "dergelijke details." Vind ik ook nog niet erg want dat moet 'ikke' zelf weten, maar waar ik wel van baal is wanneer dat soort compleet geschifte ikke's mij de les menen te moeten lezen.

Ik vind het prima als je mij voor "knettergek" uitmaakt, vind ik niet eens zo boeiend. Het stoort me echter wel dat je die andere regel:
ikke schreef:
Ik heb geen goeroes, dus kan heMpfling (excuseer me de typefout) nooit mijn goeroe zijn. Mijn enigste goeroe ben ik namelijk zelf.

voor het "gemak" maar even over het hoofd ziet, omdat dat blijkbaar niet zo goed uitkomt in je betoog.

Siesz52

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:44

Prima idee KDS, ik neem ook van iedereen wat mee. Ik ben volgens mij van nature al niet bepaald een volgzaam type, en ik ben ook bepaald geen blinde volgeling van Chris Irwin. Ik heb 'm toevallig vanmiddag een aantal (16) knap pittige vragen gesteld over zijn boek "Dancing with your Dark Horse."

Maar ik heb wel alle respect voor Chris want ik heb drie driedaagse Train-de-Trainer clinics in 2008 gevolgd op stal Mansour in Arnhem, en ik hem heb dingen zien doen met een waanzinnig mooie, brutale, macho, atletische maar ook extreem competitieve Lancet waarmee ik zelf thuis elke dag moest zien om te gaan. Ik kende Unbee behoorlijk goed. Wat bleek: Chris kende hem veel beter. En dat had niks te maken met 'diepere' magische flauwekul die je moet 'aanvoelen' want Chris legt constant uit wat hij doet, in gewone mensentaal. Hij staat niet, zoals Hempfling schijnbaar, ooit minutenlang doodstil 'geaard' te wezen of zoiets.

Jouw opmerking "Bekers en medailles zeggen niet altijd alles" is natuurlijk een waarheid als een koe, maar ik denk dat als je wil weten of mensen waar jij, zeg, 1.000 euro aan gaat spenderen voor een driedaagse clinic, echt verstand van zaken hebben, dat het dan toch wel prettig is te weten of hij ooit Prix Saint Georges heeft gereden, of, zoals Chris Irwin, heel veel aan endurance, eventing en mennen heeft gedaan. Kweenie, maar mensen die letterlijk en figuurlijk hun sporen hebben verdiend, hebben, denk ik, meer verstand van paarden dan diepzinnig voor zich uit en langs het paard starende Hempflings in steeds dezelfde broek, zoals op de cover van "Het paard zoekt mij. Mijn zoektocht naar de taal van het paard."

Het ware beter geweest als Hempfling op zoek was gegaan naar de taal van de mens.

Nog even over het mens 'ikke':

Ze (?) schijnt Wiki schrijver te zijn. Dat lijkt me, gezien haar taalfouten, geen reclame voor bokt.nl, maar allez.

Ze schreef: "Ik vind het prima als je mij voor "knettergek" uitmaakt, vind ik niet eens zo boeiend. Het stoort me echter wel dat je die andere regel: "Ik heb geen goeroes, dus kan heMpfling (excuseer me de typefout) nooit mijn goeroe zijn. Mijn enigste goeroe ben ik namelijk zelf." voor het "gemak" maar even over het hoofd ziet, omdat dat blijkbaar niet zo goed uitkomt in je betoog."

Ik moet toegeven dat ik moeite heb te begrijpen wat ze precies wil zeggen, maar ik geloof dat ze zich stoort aan het feit dat ik niet ben ingegaan op het feit dat zij nooit een goeroe zou kunnen hebben, laat staan Klaus Hempfling, omdat ze namelijk zelf haar enigste goeroe is. Dat 'enigste' is fout Nederlands. Moet zijn 'enige,' want er bestaat geen overtreffende trap voor 'enig.' Net als er geen overtreffende trap bestaat voor uniek of, ik noem maar wat, de paus, of Klaus Ferdinand Hempfling.