Paard moeilijk de trailer in wat nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dekoezegtboe

Re: Paard moeilijk de trailer in wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:20

ik heb gisteren les gehad in trailer laden van trailerladen.com
echt een aanrader. mijn paard had geen probleem met het laden alleen met het lossen. maar ik kan hem nu van buiten er in laten lopen en ook uitladen als ik buiten sta, zonder dat hij in paniek raakt!

echt een aanrader!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:21

Er is ook een DVD te downloaden van Allabout horses.tv heeft iemand daar ervaring mee?
Die van mij ziet met de trailer op stap gaan ook niet als zn hobby.

photosmash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:37

maar hoe krijg je een paard trailermak als je zelf geen beschikking hebt tot een trailer en een auto aangezien je niet mag laden in een losse trailer?

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:04

photosmash schreef:
maar hoe krijg je een paard trailermak als je zelf geen beschikking hebt tot een trailer en een auto aangezien je niet mag laden in een losse trailer?

Een losse trailer kun je verstevigen met bakstenen ed aan de achterkant, zodat hij niet naar achter klapt.
En als je er echt werk van wilt maken, monteer je gewoon een trekhaak aan een muur ;)

Verder kun je altijd oefenen met simulaties.
Met een beetje creativiteit kun je sowieso de losse onderdelen oefenen; over een 'laadklep' lopen, door een smalle doorgang, een stang erachter.. dat soort dingen.

caroline020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:38

Trekhaak aan de muur vind ik wel creatief! Met een losse trailer zou ik nooit doen... heb daar 1x een ongeluk mee zien gebeuren, levensgevaarlijk en daarna ben je nog veeeeul verder van huis!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:58

Als je een stevige trailer hebt, die je aan de achterkant goed verstevigd, zie ik niet helemaal wat er verkeerd kan gaan. Vertel eens..?

Nog een 'creatief' idee; de meeste boeren hebben wel van die witte kalveriglo's. Dat is prima oefenmateriaal. Aangezien ze toch geen bodem hebben, kun je het ding hoog genoeg maken. Vooral als je ze ook nog op een verhoging zet, heb je een prima oefenhok. Bij gebrek aan boer; meedoen aan dat reuzeleuke programma van de KRO :+

photosmash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:26

zo'n iglo past mijn paard niet in hoor haha
smalle doorgang/klep/stang achter kont, dat is eigenlijk niet echt een probleem

het is echt het ergens in lopen denk ik

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:53

Eentje voor meerdere kalveren wel. Tenzij je een paard van 2m breed hebt.. ;)

Misschien is het ook gewoon het idee van de trailer. Of ben je zelf niet confident genoeg bij een trailer.. kan van alles zijn.

Ranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:54

Een keer praam op de neus ?
helpt dat mischien.
bij de mijne wel , na 3 x oefenen nooit meer problemen gehad

ps: voor de tegenstanders van de praam : dit doet het paard absoluut geen pijn als je het met beleid uitvoert en het is zeker geen dierenmishandeling !

caroline020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:32

doe anders eens een keertje een laadcursus? ben je meteen van alle problemen af!!

Chamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:49

hoj,,

mijn pony heeft het ook hoor !!

ik doe het zo :

longeer aan het halster vast maken en dan loop je de trailer in en draai je het touw om een stang heel en je trekt het steeds aan,,

langzamerhand komt je pony/paard steeds dichtbij de trailer en stap het in ,,

xx

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:35

Dat laatste heb ik ook gedaan en dat is mis gegaan,paard draaide en kwam half onder de laadklep.

trekpaard15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:32

je zou het kunnen proberen met een longeerlijn erachter of als je met meerde mensen bent 2 mensen achter bij ze kont en dan elkaar een hand geven en dan je paard vooruit duwen
wij hebben 1x gehad dat die er echt niet inwou met alles geprobeert toen bennen we erop gaan zitten en hij liep er zo in :P